Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی مساجد عنوان کرد: مساجد باید به اتاق فکر و گروه‌های فنی مجهز شوند تا در افزایش میزان جذب نسل جوان به محافل مذهبی موفقتر از گذشته عمل کرد.

وی به نقش مهم تربیتی مساجد نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت به امور تربیتی کار تخصصی بوده و باید در مساجد از افراد دغدغه‌مندی که از علم و مهارت‌های گفتاری و عملی لازم در پیاده‌سازی این مهم دارند، استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: جاذبه‌های متنوع شبکه‌های اجتماعی باعث تغییر سبک زندگی جوانان شده و چنانچه مساجد از جاذبه‌های عمومی برخوردار شوند، میزان جذب نسل جدید و پرکردن اوقات فراغت به نحو مطلوب نیز امکان پذیر خواهد شد.

عاملی مساجد را به مانند مدرسه معرفی کرد و یادآور شد: میزان تاثیرگذاری نقش تربیتی مساجد زمانی افزایش پیدا خواهد کرد که مدیریت امور پرورشی را افراد زبده و دارای مدارج عالی علمی و اخلاقی عهده‌دار شوند.

به گفته وی چنانچه در مقابل حیات اجتماعی ارزش‌های دینی احساس مسئولیت و وظیفه می‌کنیم، باید بر احیای مساجد نیز همت بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه فضیلت نماز و حضور در مساجد باید به شکل مناسبی فرهنگسازی شود، افزود: رویکرد و نگاه جدیدی را در مساجد نیازمندیم تا صرفا بهره مندی از مساجد محدود به مناسبت‌های مذهبی نشود.
 

کد خبر 4699004

منبع: مهر

کلیدواژه: مساجد امام جمعه اردبیل بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان هفته دولت یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ اولین جلسه‌ی شورای فرهنگ‌عمومی استان در امسال با حضور حجت الاسلام و المسلمین  حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اعضای این شورا برگزار شد.

شعبانی موثقی  در این جلسه  با بیان اینکه استان همدان به جهت زیر ساخت تربیتی برای جوانان دچار ضعف است. گفت: اگر نوجوانی در شهر دچار اعتیاد و آسیب اخلاقی است همه مسئولیم وباید شورای فرهنگ عمومی استان تدبیری بیاندیشد چرا که همدان نیاز به زیرساخت تربیتی دارد.


نماینده ولی فقیه در استان به کمبود خوابگاه دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود:کمبود خوابگاه دانشجویی امنیت ذهنی را از خانواده دانشجویان میگیرد و به این امر نیز باید توجه ویژه شود.

استاندار نیز از دستگاه‌های حمایتی که امکاناتی برای زیرساخت فرهنگی دارند خواست در قالب جامعه هدف باشند و تغییر کاربری خودسرانه صورت نگیرد و اماکن فرهنگی را به پارکینگ یا رستوران تبدیل نکنند.


قاسمی فرزاد گفت:برای اوقات فراعت دانش آموزان باید تدابیری اتخاذ شود.

حاجی بابایی نماینده مردم همدان هم از افزایش ۳۶ هزار میلیارد به بودجه فرهنگی کشور خبر داد و گفت:می‌توان از این فرصت برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان استفاده کرد.

در پایان هم از پوسترجمعیت رونمایی شد که رونمایی از پوستر فراخوان دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت است که در هفت بخش، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، خانواده‌های با شکوه، نخبگان، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و دستگاه‌های دولتی، می‌توانند تا ۱۰ اردیبهشت آثار و مستندات خود را به دبیر خانه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نشانی استانداری دفتر امور بانوان تحویل دهند این رویداد با هدف فرهنگ سازی با موضوع خانواده و جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری ست.

دیگر خبرها

  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران