Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری پیش از ظهر پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی که در سالن شهدای استانداری همدان و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دولت و نظام اداری با یک هدف مشخص شکل گرفته است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هدف از استقرار دولت و شکل گیری نهاد اجرایی کشور و نظام اداری را می توان در ۳ نکته بیان کرد، گفت: اعمال حاکمیت یکی از این ۳ مورد است چراکه مردمی که در یک کشور زندگی می کنند نیاز به نظم و امنیت و آرامش و احقاق حقوق عامه دارند و باید سرزمین و استقلال کشور مورد صیانت و محافظت قرار گیرد تا مردم با امنیت بالا فعالیت های خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری با بیان اینکه مجموعه این اقدامات بر عهده دولت است که تحت عنوان اعمال حاکمیت از آن یاد می شود، گفت: بخش قابل توجهی از کارهایی که دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی انجام می دهند در راستای این هدف تعریف شده است.

وی وجه دوم را فراهم کردن زمینه ها و امکانات لازم برای توسعه برشمرد و گفت: زیرساخت هایی که دولت ایجاد می کند در این زمره قرار می گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور وجه سوم را ارائه خدمات به مردم در زمینه هایی که ارائه آن وظیفه دولت است برشمرد و تصدی های فرهنگی اجتماعی را از جمله آن ها عنوان کرد و گفت: دولت خدمات بسیاری را در این خصوص به مردم ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی دولت برای آن است که زیرساخت های توسعه را شکل دهد و خدمات مورد نیاز مردم را به بهترین وجه به آنها ارائه دهد، گفت: هرچقدر این مقوله بهتر انجام شود رضایتمندی مردم هم بیشتر می شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه میزان رضایت مردم از خدمات دولتی را بررسی می کنیم، گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا مجموعه اقدامات دولت در این ۳ حوزه برای مردم بازگو شود و مدیران دولت به صورت روشن به مردم اعلام کنند برای تامین امنیت، انضباط اجتماعی و تحقق حقوق مردم چه میزان هزینه صرف می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه گاهی مردم به دلیل بیان نشدن این خدمات و آگاه نبودن از هزینه هایی که دولت در این مسیر خرج می کند دچار باوری می شوند که این امر امری طبیعی است، گفت: یادآوری این اقدامات نه برای منت گذاشتن بر مردم بلکه برای آگاه شدن مردم در خصوص خدماتی که برای آنها صورت می گیرد ضروری است.

خدماتی که به مردم ارائه می شود اطلاع رسانی شود

وی با بیان اینکه باید خدماتی که به مردم ارائه می شود اطلاع رسانی شود و هفته دولت فرصت خوبی برای بیان عملکرد یکسال اخیر دولت است، گفت: مردم می توانند هم نقدهای خود را به دولت ارائه دهند و هم مطالبه جدیدتر خود را ذکر کنند.

انصاری با بیان اینکه هفته دولت هفته تعامل دولت و مردم برای بیان خدمات دولت و آشنایی مردم با خدمات و آشنایی مدیران با نیازهای جدید مردم است، گفت: شاید در این گفتگو بسیاری از رویه های خود را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه در حال رسیدن به رویه همراهی دولت و مردم هستیم، گفت: باید در قوانین و مقررات استخدام اداری تجدید نظر صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید نگاه دولت به مردم تغییر کند به درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد هنگام استخدام افراد در بدنه دولت اشاره کرد و گفت: نتیجه این نگاه دولت به مردم آن است که اگر ۱۰ مدیر متخلف داریم در تصور مردم و تفکر آنها همه مدیران دولتی متخلف هستند.

دولت اجازه ندارد به مردم بدگمان باشد

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که رابطه ملت و دولت را بر مبنای اعتماد بیشتر بنا نهیم، گفت: دولت اجازه ندارد به مردم بدگمان باشد و مدیران دولتی اجازه این رفتار را ندارند.

انصاری با تاکید بر اینکه اگر مبنای کار ما بر اعتماد نباشد در اصلاح نظام اداری با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: هر ساله بر اساس شاخص هایی که ابتدای سال به دستگاه های اجرایی اعلام می شود جشنواره شهید رجایی مطرح می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه ۲۴ دستگاه کشور را در اسفند ماه گذشته مورد ارزیابی قرار دادیم و از مردم در یک هفته مشخص پیرامون دریافت خدمت سئوال کردیم، گفت: مردم از خدمات ۴۱ درصد دستگاه های اجرایی کشور در نظرسنجی راضی بودند و در ۵۹ درصد از این ۲۴ دستگاه رضایتمندی کمی ثبت شد.

انصاری با بیان اینکه این ارزیابی سال آینده برای ۵۰ دستگاه اجرایی خواهد شد،  گفت: مردم باید ارزیابی خود را از عملکرد دستگاه ها و مدیران داشته باشند.

کد خبر 4698892

منبع: مهر

کلیدواژه: جمشید انصاری ریاست جمهوری بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان هفته دولت یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است

وزیر امور اقتصادی گفت: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است و زمینه را برای فراهم کردن نقش‌آفرینی مردم فراهم خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی سه‌شنبه شب (هفتم فروردین ماه) در نشست مشترک با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن امسال به جهات مختلف با سال‌های گذشته تفاوت دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد یک غفلت یا شاید یک انتخاب راهبردی پنهان در دهه‌های گذشته صورت گرفته که اساساً منحصر کردن حوزه اداره امور به طبقه خاصی از دیوان سالاران کشور است که این نگاه به شکل کاملاً روشن و آشکار مغایر ایده بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: اصل ۴۳ قانون اساسی ناظر به این است که اداره امور باید به گونه‌ای باشد که عموم مردم در اداره کشور مشارکت داشته باشند.

خاندوزی با بیان اینکه میراث‌دار یک انحراف بزرگ در اداره امور کشور هستیم، گفت: نگاه مذکور، نه‌تنها مشارکت مردم را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه آن را مزاحم می‌داند، تا جایی که در نهادسازی‌های مختلف، نسبت به عامه مردم نه‌تنها بی‌تفاوت بودند، بلکه مردم را در موضع دفع قرار دادند.

وی ادامه داد: ثمره این نگاه این شده که طی سال‌های اخیر با نسل نسبتاً وسیعی از جامعه مواجه هستیم که به عنوان کسانی که پیام این نوع نهادسازی را دریافت کردند، اساساً تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند. این نوع نهادسازی‌ها موجب شده که با فراگیر شدن غایبین زمانه مواجه هستیم.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: میلیون‌ها نفر از ظرفیت‌های فکری که می‌توانست در اداره کشور سهیم باشد، کنار زده شدند.

خاندوزی با تاکید بر اینکه نگاه دولت سیزدهم این است که مردم را به اداره کشور بازگرداند، گفت: در عرصه اقتصاد نمود این نگاه این است که بسیاری از مواردی که مردم از آن مطلع نبودند و امکان ارائه اظهارنظر، پیشنهاد و حل مشکل وجود نداشت، اما در دولت سیزدهم شفاف شد.

وی توضیح داد: امروز مردم می‌دانند؛ مثلاً ابر بدهکاران بانکی چه کسانی هستند و یا اطلاعات شرکت‌های دولتی شفاف شد و بسیاری دیگر از شفاف سازی‌ها در حوزه اقتصاد رخ داد تا مردم در جریان باشند که این اتفاق اول بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم گام دوم برای افزایش مشارکت مردم را فراهم کردن زمینه برای نقش‌آفرینی مردم عنوان کرد و افزود: سال‌ها رویه اداره کشور این بود که برای مردم امکان‌پذیر نبود که به راحتی بتوانند وارد فعالیت اقتصادی شوند تا جایی که حتی ناچار به دادن رشوه برای کسب مجوزهای کسب و کار می‌شدند. دولت سیزدهم اما رویه صدور مجوز را شفاف و تسهیل کرد.

خاندوزی ادامه داد: گام سوم این است که اطلاعات وجود داشت و امکان ورود به فعالیت اقتصادی هم بود، اما امکان مدیریت نبود، به عنوان نمونه سهام عدالت همه در مالکیت حدود ۵۰ میلیون نفر بود، اما ظرفیتی برای مدیریت مردم وجود نداشت. دولت سیزدهم زمینه را فراهم کرد تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت هر استان، نمایندگانی از مردم انتخاب کنند و آنها مدیریت سهام عدالت را بر عهده بگیرند.

وی محور دوم را تلاش برای اصلاح فرهنگ اقتصادی جامعه دانست و بیان داشت: در این میان ابتدا اصلاح فرهنگ دیوان‌سالارانه اداری مقدم بر اصلاح فرهنگی عامه بود، زیرا نوع مناسبات و ارزش‌هایی که باعث ارتقا و جابه‌جایی مدیران می‌شد، باید تغییر می‌کرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در گام بعدی لایه فرهنگ اقتصادی عامه مطرح است که با شرایط دشواری مواجه بوده و هستیم، زیرا در خلاف جریان فرهنگ فردگرایی جهان امروز است؛ متاسفانه از بسیاری از ابزارهایی هم که می‌شد، استفاده نکردیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه باید علاوه بر ابزارسازی فرهنگی و اقتصادی، نهادسازی سیاسی را اصلاح کنیم، گفت: باید بتوانیم فرهنگ اقتصادی مبتنی بر مصرف ملی را ترویج کنیم. کشوری را سراغ نداریم که در مسیر توسعه یافتگی، این مسیر را طی نکرده باشند.

وی موضوع اتقان و رعایت کیفیت در تولیدات را از دیگر الزامات در این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: طی سال‌های اخیر بارها شاهد بودیم شایعات به التهاب بازارها دامن زده که نشانگر فقر کشور در حوزه مذکور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: توافق خوبی با آموزش و پرورش داشتیم که ۴ هزار معلم آموزش ببینند تا بتوانیم سواد اقتصادی نوجوانان را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش کردیم دانشجویان دانشگاه‌های مختلف را با مسائل اجرایی و اقتصادی و رویکردهای مختلف در حل مسائل آشنا کنیم به طوری که در مدرسه تابستانه که وزارت اقتصاد برگزار کرد، برای دانشجویان در موضوعات مختلف مالیاتی، بودجه و... کلاس آموزشی برگزار کردیم و در نهایت پیشنهادهای برگزیده آنها را خریداری می‌کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: باید اعتراف کنیم که در این حوزه هزار راه نرفته وجود دارد و اگر با اقداماتی که در دو سال گذشته شروع شده بتوانیم این را بهانه‌ای برای اصلاح تربیت اقتصادی جامعه قرار دهیم، می‌توان از تهدید تحریم و تلاطمات ارزی فرصتی برای رشد جامعه استفاده کرد. این نیازمندی، فرصتی است که امیدوارم برای ما یک پیامد متفاوتی رقم بزند تا با استحکام بیشتری تصمیمات اقتصادی را اتخاذ کنیم.

دیگر خبرها

  • افزایش خودسرانه کرایه تاکسی و نارضایتی مردم+فیلم
  • نارضایتی مردم از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در سنندج+فیلم
  • نارضایتی مردم از خدمات‌دهی بیمارستان کوثر سنندج
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نارضایتی مردم از خدمات‌دهی بیمارستان کوثر سنندج + فیلم
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است