Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره گزارش داد که گفت‌وگوها با طالبان و حملات این گروه روند صلح را با ابهام روبرو کرده است و با توجه به استقبال ضعیف مردم احتمال توقف انتخابات وجود دارد. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «الجزیره»، حملات طالبان در سراسر افغانستان افزایش یافته و در حالی که مذاکرات آمریکا و این گروه برای یافتن توافق سیاسی برای پایان جنگ در افغانستان ادامه دارد بسیاری از نامزدها تردید دارند که در صورت توافق با طالبان انتخابات برگزار می‌شود و زمان زیادی را صرف تبلیغات انتخاباتی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بسیاری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هنوز هم تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز نکرده‌اند.

«رحمت‌الله نبیل» از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و رئیس سابق امنیت ملی افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که برگزاری انتخابات ممکن است اختلافات بین سیاسیون افغان را افزایش دهد و تاکید می‌کند که پیش از گفت‌وگوهای احتمالی با طالبان احزاب و چهره‌های سیاسی باید جبهه متحدی داشته باشند.

نبیل به الجزیره گفت: دولت ضعیف است و از مذاکرات صلح نیز به حاشیه رانده شده است. بین سیاسیون نیز اختلافات زیادی وجود دارد، به همین دلیل گفتم که اگر انتخابات بدرستی مدیریت نشود طالبان برنده اصلی گفت‌وگوها خواهد بود.

این در حالی است که بسیاری از افغان‌ها نیز نسبت به برگزاری انتخابات تردید دارند و براساس نظرسنجی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به «تیفا» 57 درصد از واجدین شرایط رای‌دهی انتخابات را تحریم خواهند کرد.

طالبان: انتخابات با وجود خارجی‌ها فریب مردم است/ برای عدم برگزاری آن تلاش می‌کنیمآسوشیتدپرس: احتمال تعویق انتخابات ریاست جمهوری افغانستانعبدالله: برگزاری انتخابات به روند صلح در افغانستان اولویت دارد

گفتنی است که پس از آغاز رقابت‌های انتخاباتی طالبان در بیانیه‌ای ضمن "نمایشی" خواندن انتخابات در این کشور و تاکید بر اینکه افغانستان در "اِشغال" خارجی قرار دارد، تهدید کرد که جلسات و تجمعات انتخاباتی را هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم دستگردی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون شطرنج ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از کاندیدا‌ها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند.

دبیر فدراسیون شطرنج تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوایل تیرماه مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابایی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. کمال جوانمرد
۶. علیرضا خسروی
۷. شهریار رحمانی اصل
۸. وحیده صوابیه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حمید گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان