Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام احمد مروی  تولیت آستان قدس رضوی در آیین تجلیل از پزشکان بیمارستان رضوی با بیان اینکه اسلام به مسائل انسانی و عاطفی نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مسئولان برای رفع مشکلات مردم از امام علی (ع) الگو بگیرند.
او با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم، ادامه داد: این آیات نشان می‌دهد مردم در انفاق، بخشش و دلسوزی نسبت به هم‌نوع می‌توانند از حضرت علی (ع) الگو بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای انسان معمولی امکان اینکه از اقدامات امام علی (ع) در جنگ‌های خیبر و خندق الگوسازی کند، وجود ندارد، اما انسان معمولی در برطرف کردن مشکلات و درد‌های مردم می‌تواند با حضرت امیرالمومنین (ع) همانندسازی کند.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه شغل شما پزشکان یک کار عاطفی و انسانی است خطاب به این نوع از مشاغل، افزود: شما با طبابت، اخلاق خوب و کرامتی که برای بیمار خودتان قائل هستید، همان عملی را انجام می‌دهید که حضرت علی (ع) با مردم انجام می‌داد.

او ادامه داد: اگر پزشکی می‌خواهد توفیق داشته باشد باید سالم باشد، چراکه لازم است همه توفیقاتی که انسان می‌خواهد چه در امور معنوی و چه در امور مادی کسب کند، از سلامتی برخوردار باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انسان بیمار نماز هم نمی‌تواند بخواند و قادر به بندگی کردن خدا هم نیست، از همین رو همه موضوعات در سلامتی خلاصه می‌شود و این سلامتی در دستان پزشکان است.   انتهای پیام//ف.س   شغل پزشکان یک کار عاطفی و انسانی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی پزشکان ائمه اطهار بیمارستان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد