Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلام‌حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در کارگروه چگونگی پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت دیدگان سیل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای جبران خسارات سیل فروردین امسال به بخش کشاورزی هزار و ۷۰۱ فقره اقرارنامه خسارت در سامانه سجاد ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده کارگروه‌های شهرستانی پرداخت ۱۲۵ میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۲۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر استان را پیشنهاد داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون از مجموع پرونده‌های ارسالی به وزارت کشور ۴۸۱ پرونده در سامانه سجاد مورد تایید قرار گرفته و برای جبران خسارات وارده از سیل ۴۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به استان ابلاغ شده است.

دبیر کارگروه نحوه پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ۴۸۱ پرونده تایید شده از سوی وزارت کشور ۱۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۰ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیص داده شده که بزودی پرداخت آن بر اساس دستورالعمل ابلاغی آغاز خواهد شد.

او تاکید کرد: برنامه پرداخت کمک‌های بلاعوض پس از تعیین تکلیف کل پرونده‌های ارسالی بخش کشاورزی استان به وزارت کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ع

پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست جهاد کشاورزی جوین روز چهارشنبه گفت: با جذب این تسهیلات ۱۲ دستگاه تراکتور، پنج دستگاه کمباین و ۱۲۵ دستگاه ادوات کشاورزی به شبکه مکانیزاسیون شهرستان جوین افزوده شده است.   قاسمعلی نیک‌‍پسند با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.   وی گفت: شرایط تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده ۲۰ درصد آورده متقاضی و ۸۰ درصد سهم دولت است و این تسهیلات با نرخ سود ۲۳ درصد کارمزد، توسط متقاضیان جذب شده است.   گستره زمین های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.   نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • ۱۴۵ بندسار خسارت دیده از سیل بلوچستان مرمت و بازسازی شد
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد