Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری گیلان بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد را امری موثر در کاهش نرخ اعتیاد و نیز ساماندهی بهبود یافتگان دانست و افزود: با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که با موضوع بررسی برنامه های هفته مواد مخدر برگزار شد، با اشاره بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب لازم است تا برای اشاعه و گسترش برنامه‌های فرهنگی تلاشی مضاعف صورت گیرد زیرا در مقوله مبارزه با اعتیاد یکی از مهمترین روش‌های مطلوب است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی های حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در نقطه هدف قرار گیرد، تصریح کرد: در این میان برخی اماکن همچون زندان ها نیز نیازمند برنامه ریزی جامع در حوزه فرهنگی اجتماعی هستند تا رویکرد اصلاحی اولویت‌دار آنان به درستی اجرا شود .

زارع تصریح کرد: در سایه هم افزایی، اجرای اقدامات هدفمند و نیز بکارگیری متخصصان می توان بازآفرینی شهری و روستایی در ابعاد مختلف را محقق کرد و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی را به حداقل رساند .

سرپرست استانداری گیلان توانمندسازی، آموزش و ارائه خدمات مددکاری به معتادان بهبود یافته را امری ضروری خواند که از سوی دستگاه های مختلفی همچون بهزیستی، فنی و حرفه ای، نیروی انتظامی و ... در گیلان اجرا می شود.

وی بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد را امری موثر در کاهش نرخ اعتیاد و نیز ساماندهی بهبود یافتگان دانست و افزود: با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتیاد تشکل های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت هنر برای ارائه مضامین پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد در نشست «جشنواره شعر نفس پاک» ضمن درود به روح پاک چهار هزار شهید مبارزه با موادمخدر که جان ارزشمند خود را در راه نجات انسان‌ها تقدیم کردند، گفت: در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر پرچم دار هستیم و با جانفشانی این شهدای عزیز بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: ما با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش رونده و هم عود کننده است، روبرو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، لذا باید تلاش کنیم کسی وارد این بلیه خانمان سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند اینچنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا است و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، حتماً ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آنان ایجاد کند.

وی تاکید داشت: همچنین رساندن یک پیام کافی نیست بلکه ایجاد باورمندی در بین فرزندانمان خیلی مهم است به ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر ایجاد شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم. لذا باید مهمترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه در بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

جمالو تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، حتماً باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

وی افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پایان اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده گانه زندگی از جمله تصمیم گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 6084775 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • استفاده از ظرفیت هنر برای ارائه مضامین پیشگیری از اعتیاد
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است