Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو در سفر شهرستانی خود به مناسبت هفته دولت درجلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پارس آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی استان ۵.۵ میلیون تن بوده با تحویل۲۰هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین این میزان به۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه در شرایط حاکم رونق صادرات محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است گفت: شهرستان پارس آباد قطب کشاورزی در استان اردبیل است و کشاورزان برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و ترویج محصولات استراتژیک را توسعه دهند.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای انتقال محصولات کشاورزی زیرساخت لازم است گفت: چهار خطه کردن راه مواصلاتی ۱۳۷ کیلومتر محور‌های سربند _مشکین شهر، بیله سوار _پارس آباد توسط مشاور مطالعه شده و بعد از سفر رییس جمهور قطعا تداوم پیدا می‌کند.
وی با تاکید به منویات مقام معظم رهبری، سرمایه گذاران را سربازان اقتصادی بر شمرد و گفت:هرگونه حمایت از سرمایه گذاران وظیفه ذاتی مسوولان است و باید از قشر سرمایه گذار حمایت شود.
بهنام جو با اشاره به اینکه ۱۴۰ کیلومتر جاده‌های استان چهار بانده می‌شود افزود: در برنامه سه ساله ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی تعریض می‌شود و اولویت اصلی ما شهرستان‌های شمال استان اردبیل است.
رییس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی گفت: بحث ریلی پارس آباد و جمهوری آذربایجان مطالعه و نقشه برداری این پروژه به اتمام رسیده است که اعتبار این پروژه در سفر رییس جمهور به استان تامین می‌شود.
وی استفاده از ظرفیت شرکت‌های بومی را یادآور شد و افزود: در احداث سرمایه گذاری پروژه‌های ریلی و راه‌های مواصلاتی شمال استان در حد امکان از شرکت‌ها معتبر و افراد بومی استفاده شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه بزرگترین شهرک و سالن‌های گلخانه‌ای در پارس آباد مغان ایجاد می‌شود افزود: باید بازار هدف محصولات تولیدی شهرک گلخانه‌ای را مشخص کنیم و کشور‌های حاشیه دریای خزر برای صادرات می‌تواند بازار هدف باشد.
اکبر بهنام جو از ارتقای توسعه آبیاری نوین رتبه ۲۹ به ۲۱ در سال گذشته را یاد آور شد و افزود: پیش بینی می‌شود این میزان با توجه به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری به رتبه ۱۱ کشوری برسد.
در این جلسه ۱۴ طرح دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌های مناسب جهت حل موانع و مشکلات توسط نمایندگان بانک‌های عامل، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی ارایه شد.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی سد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۸ هزار ۵۰۰ تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بین اینکه برداشت گندم در مزارع استان بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد، اظهار داشت: 320 کمباین در برداشت گندم از مزارع استان بوشهر مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی سال زراعی جاری سبب کاهش تولید محصول گندم شده است، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده محصول مزارع گندم تحت پوشش کشت آبی قابل برداشت است و کاهش بارندگی به مزارع دیم صدمه و خسارت وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به بیمه محصولات مزارع استان بیان کرد: تمام مزارع گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است و خسارات و غرامت به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.

توکلی پیش‌بینی برداشت گندم در استان بوشهر را 40 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: از 15 فروردین تاکنون 8 هزار 500 تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است. 7 هزار و 900 تن گندم معمولی و 600 تن بذر گندم تاکنون از مزارع آبی استان بوشهر برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر فعالیت 14 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و افزود: فعالیت این مراکز خرید به‌صورت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی