Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رامین حسین زاده رئیس اداره حفاظت از محیط‌ زیست شهرستان رودبار با اشاره به جزئیات حمله خرس در روستای شیرکده خورگام رودبار، اظهار کرد: در هفته اخیر حمله خرس و گراز به باغات فندق و انگور روستای پاکده، جیرنده و شیرکده رودبار سبب خسارات زیادی به اهالی این روستا‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این موضوع به‌صورت جدی از سوی اداره محیط‌ زیست شهرستان در حال پیگیری است، افزود: با شنیدن موضوع حمله خرس به منطقه عمارلو و خورگام، بررسی و پیگیری این موضوع توسط کارشناسان محیط‌زیست در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌ زیست شهرستان رودبار از اتلاف پنج رأس دام اهالی روستای شیرکده خورگام توسط حمله خرس در این منطقه خبر داد و افزود: خرس به باغات و دام اهالی منطقه خورگام و عمارلو خسارات سنگینی وارد کرده و تمام تلاش اداره محیط‌زیست بر کنترل و جلوگیری از ادامه خسارات به اهالی این مناطق است.

حسین زاده با اشاره به دلایل حمله خرس به دام و باغات مناطق خورگام و عمارلوی رودبار گفت: به عقیده کارشناسان زیست‌محیطی دیر بیدار شدن از خواب زمستانی، طولانی شدن سرما و همچنین تضعیف قوای جسمی می‌تواند یکی از دلایل حمله خرس به مناطق مسکونی خورگام و عمارلو باشد.

او با اشاره به نقش اثرگذار مردم در کاهش تلفات حمله خرس افزود: برای حل این مشکل و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، مردم باید در کنار محیط‌زیست بوده و به نکات آموزشی کارشناسان محیط‌زیست توجه ویژه داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان رودبار با اشاره به اجرای طرح منطقه شکارممنوع در عمارلو بیان کرد: با پیگیری از سوی اداره کل محیط‌زیست گیلان، بخش عمارلو منطقه شکارممنوع می‌شود و با اجرای این طرح و ممنوعیت شکار در منطقه، هجوم احشام درنده مثل خرس و... در منطقه کاهش پیدا می‌کند.

حسین زاده با اشاره به اینکه محیط‌ زیست برای جبران خسارات به دام اهالی متعهد نیست، گفت: بر اساس ضوابطی که اخیراً از سازمان ابلاغ‌شده به خسارات ناشی از تلف شدن دام هیچ مبلغی در نظر گرفته نمی‌شود، اما خسارات باغات اهالی پرداخت خواهد شد.

او با اشاره به ازدیاد موارد خسارت دام توسط حمله احشام درنده در سطح کشور افزود: به دلیل افزایش تعداد خسارات دام در کشور، شرکت بیمه‌گذار از تمدید قرارداد با سازمان محیط‌زیست در خصوص پرداخت خسارات امتناع کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌ زیست شهرستان رودبار استفاده از میرشکار در مناطق را راهکاری مناسب جهت جلوگیری از حمله احشام درنده برشمرد و گفت: در هر منطقه و چند روستا فردی معتمد را به‌عنوان میرشکار به اداره محیط‌ زیست معرفی کنند این فرد در ایام مختلف سال با شلیک تیر هوایی، سبب متواری شدن حیوانات درنده خواهد شد.

حسین زاده با اشاره به فعالیت تنها چهار محیط‌بان در وسعت دو هزار و ۵۰۰ کیلومتری گفت: به علت وسعت، پراکندگی شهرستان و همچنین محدودیت نیروی انسانی، میرشکاران می‌توانند بازوان خوبی برای محیط‌ زیست شهرستان باشند.

منبع فارس

انتهای پیام/پ

حمله خرس و گراز به باغات فندق و انگور روستای پاکده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوط گفت‌: با حضور مختار خانی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی و سکینه رستمی رئیس اداره مدیریت زیست محیطی ، آب، خاک و پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیریت محیط زیست منطقه آزاد ماکو،  واحد کابی آلیاژ و بخش تولید فروسیلیکو منگنز  این شهرستان مورد بازدید و پایش محیط زیستی قرار گرفت.

یاسین مهرفر افزود : کلیه بخش های  مختلف واحد مذکور ، شامل کوره ، بگ فیلتر ، محل دپوی مواد اولیه ، دپوی محصولات ، خردایش و آسیاب ،کندانسور و سیکلون ها ، فضای سبز واحد ، نحوه مدیریت پسماندهای صنعتی وعادی پایش شد و ضمن ارائه توصیه های محیط زیستی لازم،  از عملکرد قابل قبول این واحد از سوی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل، تقدیر بعمل آمد.

 

 

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است