Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، اولین کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری ‌شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ‌ضمن تبریک عید سعید غدیر مهم‌ترین رسالت کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در شرایط فعلی را ایجاد اشتغال و حفظ شغل های موجود و کاهش نرخ بیکار‌ی در استان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: در استان با بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بومی روبه‌رو هستیم و باید در ایجاد اشتغال بر این قشر از جامعه تمرکز نماییم زیرا اگر رویکردمان چیزی جز این باشد هم آمار بیکاری استان در همین حد باقی می‌ماند و شاید هم افزایش پیدا کند و هم با مهاجرت نیروهای کار غیربومی با تحصیلات پایین مواجه خواهیم بود که طبیعتاً مشکلات و مسائل اجتماعی خود را در پی دارد.

وی افزود:‌ دستگاه ها و ادارات عضو این کارگروه مدت یک ماه فرصت دارند تا برنامه‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه اشتغال استان را با توجه به ظرفیت های قانونی ازجمله برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال جاری به صورت مکتوب ارائه دهند و فرمانداران نیز به این مهم اهتمام ورزند و برنامه‌های خود در حوزه اشتغال در شهرستانها را به مدیریت ارشد استان و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری ارائه نمایند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب به جامعه، مشارکت بیشتر و همکاری بهتر بخش خصوصی استان در رابطه با طرح های "کارورزی دانش‌آموختگان" و "فرصت کاری دانشجویان" تاکید کرد و خواستار تشکیل کمیته اجرایی این طرح متشکل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صنعت، معدن و تجارت استان و نمایندگانی از بخش خصوصی شامل اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و کانون کارفرمایان استان شد.‌

"طالبی" از این کمیته اجرایی خواست تا برنامه های عملیاتی و اجرایی مشخص خود را برای اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان استان در جلسه آینده ارائه دهند و با اضافه شدن دانشگاه یزد به این کمیته، برنامه‌های طرح فرصت کاری دانشجویان نیز پیگیری شود.

استاندار یزد در پایان سخنان خود از همه ادارات استان که در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه وظیفه و مسئولیت دارند خواست پیگیری هایشان را در این رابطه با جدیت ادامه دهند، هر دستگاهی در این حوزه جزو ادارات برتر در سطح کشور باشد و از همه ظرفیت های موجود به بهترین ‌نحو استفاده نماید تا با این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ‌در استان با سرعت مضاعفی دنبال شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال ایجاد اشتغال بیکاری سرمایه گذاری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل