Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح پیشنهاد خرید جزیره گرینلند توسط رئیس‌جمهوری آمریکا با واکنش منفی شهروندان و سیاستمداران دانمارک روبرو شد و دونالد ترامپ در پاسخ به این واکنش‌ها سفر خود به کپنهاگ را به تعویق انداخت.

اکنون وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی مایک پامپئو با یپه کوفود، همتای دانمارکی خود خبر داده تا آن گونه که برخی منابع خبری گزارش داده‌اند، مناقشه میان دو کشور را تلطیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد که پامپئو در تماس تلفنی با کوفود از نقش دانمارک به عنوان متحد آمریکا تقدیر کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، وزیران خارجه آمریکا و دانمارک در گفت‌وگوی تلفنی خود بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه در قطب شمال تأکید کرده‌اند.

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک به تازگی ابراز امیدواری کرده بود که طرح خرید جزیره گریلند توسط رئیس جمهور آمریکا جدی نباشد. او چنین پیشنهادی را دور از واقعیت خوانده بود.

دونالد ترامپ در واکنش به رد پیشنهادش از سوی نخست‌وزیر دانمارک سفر خود به کپنهاگ را که برای روزهای ابتدایی ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق انداخت.

تکرار پیشنهاد خرید جزیره گرینلند به وسیله ترامپ که سابقه تاریخی دارد در میان دیگر سیاستمداران و شهروندان دانمارک نیز با ناباوری و مخالفت شدید روبرو شده و واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشته است.

ظاهرا تماس تلفنی پامپئو با همتای دانمارکی‌ خود برای کاهش تنش‌های میان دو کشور پس از به تعویق افتادن سفر ترامپ به کپنهاگ انجام شده که افکار عمومی و مسئولان دانمارکی آن را واکنشی دور از انتظار ارزیابی کرده‌اند.

یپه کوفود پس از این تماس در یک توئیتی تأکید کرد که دانمارک و ایالات متحده «دوستان و متحدان نزدیک» یکدیگر هستند.

با این همه تقریبا همزمان با تماس تلفنی وزیران خارجه دانمارک و آمریکا، دونالد ترامپ بار دیگر از واکنش مته فردریکسن به پیشنهاد خود انتقاد کرد و آن را توهین‌آمیز خواند.

310311

کد خبر 1292107

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پومپئو ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس محمدجواد ظریف حسن روحانی دونالد ترامپ بازیگران سینما و تلویزیون ایران دولت دوازدهم وزارت خارجه سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  و به نقل از اسپوتنیک، یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در رژیم صهیونیستی به پست ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم درباره تحولات اصفهان در فضای مجازی واکنش نشان داد.
وی در پلتفرم ایکس نوشت: بن گویر با انتشار پست خود در فضای مجازی موفق شد اسراییل را به تمسخر بگیرد. وی تل آویو را از تهران گرفته تا واشنگتن رسوا کرد.
لازم به ذکر است که بامداد امروز هدف قرار گرفتن سه ریزپرنده در اصفهان که یک حادثه در مقیاس بسیار کوچک محسوب می‌شود، به طور گسترده از سوی رسانه‌های صهیونیستی پوشش داده شد.
برخی از این رسانه‌ها این رخداد که طی آن چند ریز پرنده به آسمان پرانده شده بود را به عنوان «حمله اسراییل علیه ایران» توصیف کردند! موضوعی که حتی از سوی مقامات صهیونیست نیز مورد تمسخر قرار گرفت.
ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار این اخبار، ضمن تأیید تلویحی اقدام مذکور از سوی اسراییل، آن را ضعیف و مسخره توصیف کرد.
دوایر امنیتی رژیم صهیونیستی، اما ضمن ابراز نگرانی درباره اظهارات بن گویر، از اینکه وی مسئولیت این رخداد را برعهده تل‌آویو دانسته به شدت ابراز نگرانی کردند.
در همین رابطه، میکی لوی رئیس سابق و عضو فعلی کنست رژیم صهیونیستی خطاب به بن‌گویر وزیر امنیت داخلی نوشت: تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسئولیت «وزارت شکست ملی» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید!

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها
  • درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان | وزیر امنیت ملی: مسخره بود! + ویدئو
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • لغو حمله رژیم اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  •  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟