Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد که ادامه پیمان نظامی فعلی با منافع ملی این کشور در تضاد است. با این حال سئول می گوید شاید پیمان جدیدی در این راستا با ژاپن امضا کند.

به نظر می رسد کره جنوبی این تصمیم مهم را بعد از آنکه وزرای خارجه دوکشور روز گذشته در پکن نتوانستند به تفاهم برسند گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقنامه عمومی امنیت اطلاعات نظامی میان کره جنوبی و ژاپن از زمان امضا شدن در سال ۲۰۱۶ هر سال به طور خودکار تمدید شده است اما هر طرف می تواند با اطلاع دادن به طرف دیگر تا ۲۴ اوت هر سال(۲ شهریور) از آن خارج شود.

پیشتر برخی قانونگذاران کره جنوبی و کره شمالی خواهان لغو این پیمان شده بودند. 

کارشناسان معتقدند با خاتمه یافتن پیمان امنیت عمومی توافق نامه اطلاعات نظامی (GSOMIA)، اتحاد میان آمریکا با کشورهای آسیایی کره جنوبی و ژاپن تضعیف خواهد شد و چین را از نظر نسبی تقویت می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین ژاپن کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن از جام ملت ها حذف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در گروه C امروز دوشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ با برگزاری ۲ دیدار به پایان رسید و تیم‌های قرقیزستان و تاجیکستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و ژاپن و کره جنوبی از گردنه رقابت‌ها کنار رفتند.

در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که بازی در پایان با تساوی یک به یک تمام شد. به دنبال این تساوی ژاپن ۴ امتیازی شد و امتیازات تاجیکستان به ۵ رسید.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ به سود قرقیزستان به پایان رسید تا قرقیزستان ۷ امتیازی شود و کره جنوبی بدون کسب امتیاز در انتهای جدول بماند.

به این ترتیب در گروه C قرقیزستان با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و تاجیکستان با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم جواز حضور در دور بعد را کسب کرد.

ژاپن که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است در این گروه ۴ امتیازی شد تا در رده سوم قرار بگیرد و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باز بماند و یک شگفتی بزرگ رقم بخورد.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

کد خبر 6085652

دیگر خبرها

  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • ژاپن از جام ملت ها حذف شد
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟