Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@10:58:58 GMT

طرز تهیه ذرت مکزیکی و ذرت آب‌پز در خانه

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۰۳۳

طرز تهیه ذرت مکزیکی و ذرت آب‌پز در خانه

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از این غذاها ذرت آب‌پز و ذرت مکزیکی است. ذرت مکزیکی را که همه با آن آشنا هستند و می‌تواند به‌عنوان یک‌وعده کامل ما را سیر کند و ارزش غذایی بالایی هم داشته باشد؛ به‌خصوص برای کودکان.

ذرت آب‌پز هم همین‌طور است؛ منتها پنیر ذرت مکزیکی را ندارد و برای آنها که رژیم هستند، پیشنهاد بهتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای ذرت آب‌پز:

بلال: ۳ عدد

نمک، فلفل (در صورت تمایل) ، آویشن، آبلیمو یا لیموی تازه و کره یا روغن زیتون: به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا سر و ته بلال‌ها را بزنید و هر کدام را به سه قسمت تقسیم کنید. (البته می‌توانید به صورت برش نخورده نیز طبخ کنید (سپس در یک قابلمه قرار دهید و با آب و نمک و مقداری فلفل اجازه دهید تا کاملا بپزد و نرم شود. برای ذرت آب‌‌پز بهتر است از بلال‌های تازه که اصطلاع به آنها بلال شیر می‌گویند استفاده کنید.

۲. وقتی که بلال‌ها پخته شد، در یک ماهیتابه کره و مقداری روغن را ذوب کنید و بلال‌ها را در آن تفت دهید. در همین میان ادویه‌ها و آبلیمو را به آن اضافه کنید و زمانی که کاملا مغزپخت شد، آماده خوردن است. خوب تفت خوردن بلال‌های پخته شده با کره، لیمو، آویشن و سایر موادی که دوست می‌دارید می‌تواند طعم متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

مواد لازم برای ذرت مکزیکی:

کنسرو ذرت: یک عدد

پنیر پیتزا یا هر پنیر دلخواه دیگری: به مقدار دلخواه

نمک، فلفل، آویشن، آبلیمو و روغن زیتون: به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا کنسرو ذرت را در یک ظرف خالی کنید و آب را جدا کنید. سپس با مقداری کره تفت دهید.

۲. ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و در مرحله آخر پنیر و آبلیمو و مقداری روغن زیتون هم با آن مخلوط کنیدو

۳. زمانی که پنیر کاملا آب شد ذرت مکزیکی آماده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ذرت مکزیکی آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شریفی، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به تأخیر دولت در پرداخت ارز روغن‌های خام وارداتی گفت: هیچ ارزی به روغن‌های وارداتی که از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا کنون وارد کشور شده تخصیص نیافته است و این طلب ۳۵۰ میلیون یورو می‌شود.

وی افزود: این تأخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تأکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی، این روغن‌ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می‌تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تأمین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغن خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شریفی افزود: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.

کد خبر 6080048

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت