Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با صاحبان صنایع پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: نهضت ساخت و تولید محصولات داخلی، فرمان رهبر معظم انقلاب است بنابر این وزارت صمت تمام ظرفیت خود را به کار بسته تا با رفع مشکل صنعتگران، شرایط تحقق این خواسته را محقق کند.
وی افزود: قرار نیست تولیدکنندگان و صاحبان صنایع برای رفع مشکلاتشان به سراغ مسئولان بیایند بلکه ما باید پیگیر دیدار با آنها باشیم و در این میان، فقط هم به دنبال واحدهای مشکل دار نگردیم بلکه به واحدهایی که خوب کار می کنند هم سرکشی کرده و مراقب باشیم چالش های احتمالی در آینده برای آنها ایجاد مشکل نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص مشکل سرمایه گذاران برای اخذ تسهیلات بانکی گفت: اگر امروز بخواهیم همان طرح تولیدی در سال ۱۳۹۶ را اجرا کنیم باید دو تا سه برابر بیشتر سرمایه در گردش داشته باشیم.
مقیمی افزود: مسئول باید خود را برای واحدی که پتانسیل تولید دارد و نمی تواند تسهیلات دریافت کند و همین طور که کسی تسهیلات می گیرد و نمی تواند تولید کند به آب و آتش بزند تا مشکلاتش را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: رفع مشکل کسانی که در حال تولید هستند و یا کسانی که در حال ساخت و ساز هستند که به مرحله تولید برسانند، باید جزو اولویت های کاری ما قرار داشته باشد.  
امکانات شهرک های صنعتی باید کامل باشد
وی در خصوص راه اندازی شهرک های صنعتی در مناطق مختلف کشور گفت: شهرک های صنعتی با هدف تامین زیرساخت راه اندازی می شود تا سرمایه گذاران با خاطری آسوده به تولید بپردازند.
مقیمی تصریح کرد: اگر زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی فراهم نباشد، مانع تقاضامحوری و سرمایه گذاری می شود.
معاون امور صنایع وزارت صمت استقرار صنایع مطرح در شهرک صنعتی را موجب رونق صنعت و انگیزه سرمایه گذاران دانست و گفت: استقرار واحدهایی که توسعه یافته و به بلوغ صنعتی رسیده اند به رونق شهرک صنعتی پیشوا  کمک می کند.  
وی افزود: یکی از وظایف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، ارائه مشاوره درست به واحدهای صنعتی و تسهیل صدور پروانه، مجوز، محل استقرار و هر آن چیزی که است که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند.  
وی ادامه داد: برای حضور سرمایه گذاران در پیشوا باید ایجاد جاذبه کرد و شرایط ویژه و اهرم های حمایتی برای جذب آنها به کار گرفت.  
مقیمی افزود: با توجه به پیشینه و وسعت کشاورزی در پیشوا، صنعت، ریشه چندانی در این منطقه پیدا نکرده و واحدهای محدودی مشغول به فعالیت هستند، باید یک به یک واحدهای صنعتی به وسیله اداره صمت و شهرک صنعتی رصد شده و مشکل، موانع، چالش و مسائل آنها برطرف شود.  
وی اظهار داشت: مشکلاتی که در سطح شهرستان قابل تصمیم گیری و اجرا نیست را در سطح ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری پیگیری خواهیم کرد و در همین راستا یک جلسه اختصاصی در سطح ملی به منظور رفع مشکلات صنعت پیشوا  برگزار خواهیم کرد تا شرایط و بستر لازم برای تولیدکنندگان را فراهم کنیم.  
معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص مشکل مالیاتی برخی واحدهای صنعتی گفت: هفته پیش مصوبه ای از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه بخشش جرائم مالیاتی به شرط پرداخت اصل بدهی ابلاغ شده که لازم است تولید کنندگان از این فرصت استفاده کنند.
وی با اشاره به اهمیت استاندارد محصولات تولیدی گفت: تولیدکنندگان با سلامت مردم در ارتباط هستند و باید کار را در شرایطی انجام دهند که سلامت مردم حفظ و حقی از آنان به گردنشان نماند.  
مقیمی افزود: رعایت استانداردها در تبلیغ و توسعه برند نیز موثر بوده و در توفیق و یا عدم توفیق واحد صنعتی اثر گذار است.  
وی با تاکید بر ضرورت تولید داخلی گفت: برای اینکه انقلاب و کشور را در مقابل دشمنان بیمه کنیم راهی جز اینکه به ظرفیت خودمان نگاه کنیم نداریم.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت فرمانداری پیشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

 فیض‌زاده از آمادگی واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران خبر داد.

وی گفت: شهرستان چاراویماق با دارا بودن وسعت زیاد و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به علت نبود کارخانجات متناسب، تولیدات بخش‌های کشاورزی و معادن، به صورت خام، فرآوری و باعث مهاجرت مردم می‌شود در این میان شهرک صنعتی چاراویماق یکی از زیر ساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذار و توسعه و آبادانی این شهرستان است که با توجه به قرارگرفتن در جوار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) هم برای سرمایه گذاری و هم در حوزه اشتغالزایی کمک بزرگی برای جوانان جویای کار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان