Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:41:50 GMT

ادعاهای وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۱۴۶

ادعاهای وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای واهی واشنگتن علیه کشورمان ادامه تلاش کشورش برای متوقف کردن نفتکش آدریان دریا را غیر محتمل ندانست.

به گزارش ایسنا، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به سوالاتی پیرامون سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط حوثی‌ها در یمن، توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس و تهدیدات چین و روسیه پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا ایران را مسئول سرنگونی پهپاد ساقط شده توسط حوثی‌ها می‌داند، اظهار داشت: ما یک هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 را بر فراز یمن از دست دادیم. ما پس از جمع‌آوری شواهد و حقایق لازم، درباره گام بعدی خود تصمیم‌گیری می‌کنیم.

مارک اسپر در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن نفتکش توقیف شده حامل نفت ایران را پس از آزادی متوقف خواهد کرد، به تکرار ادعاهای خصمانه و واهی آمریکا علیه کشورمان پرداخت و گفت: ما هرگز این گزینه را (متوقف کردن نفتکش آدریان دریا) از روی میز برنمی‌داریم. ما صبر می‌کنیم ببینیم چه پیش می‌آید.

وی در ادامه مدعی شد که یکی از منابع ایران برای تامین مالی رفتارهای مخربش فروش نفت از راه‌های غیرقانونی است.

وزیر دفع آمریکا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او چین بزرگ‌ترین تهدید امنیت ملی آمریکا است، گفت: برای وزارت دفاع، چین در اولویت اول قرار دارد و من می‌توانم بگویم که چین یک رقیب استراتژیک بلندمدت است. ما قرار نیست از منطقه خارج شویم.

به گزارش ایسنا، ابرنفتکش آدریان دریا که پیشتر گریس1 نام داشت اوایل ماه ژوئیه برخلاف قوانین بین‌المللی توسط نیروهای انگلیسی در منطقه جببل‌الطارق توقیف شد. لندن سپس مدعی شد که مقصد این کشتی سوریه بوده است و طبق تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دمشق دست به این اقدام زده است.

مقامات کشورمان این اقدام انگلیس را غیرقانونی و مصداق دزدی دریایی دانستند و در اعتراض به این کار نیز سفیر انگلیس در تهران به وزارت امورخارجه احضار شد.

نفتکش آدریان دریا پنج‌شنبه گذشته طبق حکم دادگاه عالی جبل‌الطارق رفع توقیف شد و گفته می‌شود اکنون در مسیر بندری در یونان قرار دارد.

دولت آمریکا پس از آزادی این کشتی تلاش کرد تا مانع از حرکت آن از جبل‌الطارق شود و حتی از یک دادگاه منطقه‌ای در آمریکا خواست تا حکم توقیف مجدد آن را صادر کند اما مقامات منطقه‌ای جبل‌الطارق با این درخواست مخالفت کردند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات