Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ساخمان حوزه علمیه امام کاظم (ع) شهر یزد افزود: توجه به موضوع فقاهت در دین مبین اسلام بسیار اهمیت دارد و باید در کنار مسائل تبلیغی توسط حوزه‌ها و طلاب مورد عنایت خاص قرار گیرد.

وی ادامه داد: امام‌خمینی (ره) همواره بر نگاه خاص مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه بر امر مهم تبلیغ و داشتن مبلغان مسلط به مسائل مختلف سفارش داشتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی طلاب و روحانیون در اصل فعالیت‌های فرهنگی به خصوص ارشادی و تبلیغی است و باید برای این عمل مهم بیش از گذشته اهمیت قائل شد.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: اعزام مبلغان دینی به اقصی نقاط کشور و سایر بلاد اسلامی بر حسب ضرورت باید مدنظر مسئولان حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد .

وی به جایگاه یزد و علمای آن در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: مرحوم عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم از استان یزد است که افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

همچنین عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به ظرفیت‌های فرهنگی و دینی یزد اشاره کرد و گفت: ‌حوزه‌های علمیه یزد به قطب حوزه علمیه منطقه تبدیل شود.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: حوزه‌های علمیه یزد در طول تاریخ عالمان بسیاری را تربیت کرده و این استان افتخار دارد که عالمان بزرگی را به خارج از استان و برای ترویج دین معرفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد:  کار سخت افزاری در ارتباط با حوزه علمیه یزد مناسب است ، باید به بحث نرم‌افزاری و آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

ساختمان حوزه علمیه «مدینه العلم کاظمیه» یزد روز پنجشنبه با حضور آیت الله سبحانی، امامان جمعه موقت تهران، یزد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و جمعی از مسئولان محلی و روحانیان این شهر افتتاح شد.

 عملیات اجرایی ساختمان حوزه علمیه  یادشده در سه طبقه تنها با کمک‌های مردمی به مدت  ۶ سال ساخته شد و ظرفیت پذیرش آن حدود ۵۰۰ نفر طلبه است..

ساختمان حوزه در زمینی به مساحت پنج  هزار مترمربع و شامل بخش‌های فرهنگی و مذهبی متعدد و مسجد آن بیش از ۱۳۰۰ مترمربع است.

این حوزه وقف به تمام معنا بر مدارس علمیه است و مسجد آن هم وقفی و مجموعه‌های فوقانی و تحتانی ساختمان در اختیار حوزه علمیه و سایر فعالیت‌های فرهنگی است.

استان یزد ۲۰ حوزه علمیه با سه هزار طلبه دارد .

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان این مطلب گفت: بخشی از هزینه‌های کشور به ناگزیر باید از طریق مالیات تامین شود، اما باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید مالیات مودیان به مردم را با شاخص‌های واحدی بررسی کرد تا موج نارضایتی‌ها کم شود.

وی نفت و منابع زیرزمینی را نعمت‌های خدادادی عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نسل‌های بعد هم از این ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید از خام فروشی کالا‌ها پرهیز کنیم و با تبدیل این منابع به دیگر کالا‌ها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان اشاره کرد و افزود: ما با مشارکت مردم می‌توانیم شرکت‌های دانش بنیان را به بالاترین مرتبه آنها برسانیم و این موضوع تنها با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • حمایت طلاب حوزه‌های علمیه از عملیات «وعده صادق»
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته