Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:01:56 GMT

ظرفیت‌های بانوان در استان قم مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۳۳۰

ظرفیت‌های بانوان در استان قم مغفول مانده است

استاندار قم گفت: در همه گروه‌های کاری باید یک صاحب‌نظر از بانوان در جلسات حضورداشته باشد چراکه بانوان قشر مغفول جامعه هستند درنتیجه باید در هر گروه کاری یک خانم حضورداشته باشد. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به حضور و فعالیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در گروه کاری زنان و خانواده اظهار داشت: وقتی سمنی برای فعالیت مجوز گرفته دیگر برای استعلامشان نیاز به مجوز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم تشکیل کمیته‌های گروه کاری زنان و خانواده را ابتکاری دانست و افزود: کمیته‌ها در واقع ذیل گروه‌های کاری عمل می‌کنند؛ نه اینکه صورت حقوقی و کاری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ حقوقی فرماندار می‌تواند کمیته برنامه‌ریزی را در شهرستان تشکیل دهد، ادامه داد: فرمانداری باید خروجی کار خود را به دبیرخانه مربوطه بدهد تا کار انجام شود.

سرمست گفت: باید دستگاه‌های اصلی در گروه‌های کاری دعوت شوند و مابقی دستگاه‌ها به‌عنوان گروه فرعی عضو باشند، گروه‌های کاری بیشترین مشارکت را باید داشته و تأکید این است که مدیران کل دستگاه‌ها در این جلسات حضورداشته باشند.

استاندار قم عنوان کرد: باید بتوان تا آنجا که می‌توانیم از نظرات کارشناسی و تخصصی بهره بگیریم و در همه گروه‌های کاری باید یک صاحب‌نظر از بانوان باید در جلسات حضورداشته باشد چراکه بانوان قشر مغفول جامعه هستند درنتیجه باید در هر گروه کاری یک خانم حضورداشته باشد.

تهران| ظرفیت بانوان در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به‌کار گرفته می‌شودظرفیت بانوان برای پیشرفت آموزش و پرورش گیلان استفاده می‌‌شودسنندج| ظرفیت بانوان کردستانی در عرصه‌های مدیریتی استفاده شود

وی با بیان تفاوت تصمیم سازی و تصمیم‌گیری گفت: شورای برنامه‌ریزی تصمیم گیر بوده و هر چه قدر ذیل این گروه‌های کاری مشارکت شود در تصمیم‌گیری‌های شورای برنامه‌ریزی کمک بیشتری می‌کند.

سرمست شناخت، درک و بیان مسئله را مورد تأکید قرار داد و گفت:عده‌ای قم را ام القرای جهان اسلام می‌دانند و عده‌ای هم مسائل و مشکلات را بسیار برجسته می‌کنند، بنابراین باید درباره مسائل و مشکلات شهر نظرات کارشناسانه داده شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: شناخت و درک مسئله در درجه نخست اولویت بوده و در رتبه بعدی ارجاع مسئله مهم است، استان قم در زمینه مباحث فرهنگی 26 دستگاه متولی دارد که باید هرکدام به وظایف خود آشنایی داشته باشند.

وی افزود: برای هر مسئله‌ای تنها یک‌راه حل وجود ندارد و راه‌حل‌های بی‌نهایتی هست، راه‌حل‌های مسائل فرهنگی ایجابی و سلبی است اما هنوز در رابطه با ایجابی بودن راه‌حل‌های مسائل فرهنگی اجماع نظر وجود ندارد.

سرمست تدوین راهکار مسائل و مشکلات را مورد تأکید قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم ارائه داده‌اند، دستگاه‌ها باید نقش خود را بر اساس ظرفیتی که دارند در این بیانیه مشخص کنند، اما مشکل این است که برای دیگران تعیین تکلیف می‌کنیم اما برای خود هیچ تکلیفی مشخص نمی‌کنیم.

استاندار قم تدوین راهکار مسائل و مشکلات را همراه با مشروعیت بخشی و مصوب شدن آیین‌نامه دانست و تصریح کرد: ما قوانین بسیار مدونی داریم اما در مقام اجرا ضعیف هستیم.

وی مرحله آخر را ارزیابی و نظارت بر مسائل عنوان و خاطرنشان کرد: معیار و شاخص از دو منطق درونی و برون سیستمی پیروی می‌کند، ما اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را بر اساس اهداف تعیین‌شده خود مشخص می‌کنیم اما نسل جدید منطق دیگری تحت عنوان منطق برون سیستمی از ما می‌خواهد.

سرمست در پایان خاطرنشان کرد: گروه کاری فرهنگی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب پیشنهادات خود را به کارگروه مربوطه بدهند تا موردبحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم تجاری بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران بااشاره به اینکه درگذشته بابل ثقل تجارت استان بود، گفت: باید جایگاه و سهم تجارت بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود.

سیدمحمود حسینی پور شامگاه ۷ فروردین در نخستین جلسه شورای اداری که در مدرسه صدر شهرستان بابل برگزار شد، اظهار کرد: مدیران حق ندارند برای پیگیری امورات مردم هوای نفسانی شخصیت حقیقی را با شخصیت حقوقی خود تداخل دهند.

او با اشاره به اینکه مدیران دستگاه اجرایی امانت‌دار شهدا هستند افزود: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی همدلی مدیران با مشارکت مردم برای ارائه خدمات بهینه به جامعه است.

باید ظرفیت‌های بابل در همه حوزه‌ها مشخص شود

استاندار مازندران با بیان اینکه شهرستان بابل ظرفیت عظیمی دارد؛ باید از آن در اداره امور استفاده کرد، ادامه داد: حرکت ارزشمند حجت الاسلام روحانی هرساله با برگزاری جلسه شورای اداری در مدرسه خاتم الانبیاء که امسال با عید نوروز تقارن پیدا کرده است جای قدردانی دارد .

حسینی پور بر ضرورت تمرکز بر مزیت و ظرفیت‌های بابل اشاره و تصریح کرد: باید ظرفیت‌های بابل در همه حوزه‌ها از جمله انسانی، علمی، فرهنگی و به خصوص سهم تجاری آن مشخص شود.

وی بیان کرد: باید سهم تجاری بابل آسیب شناسی و علت رکود آن  نسبت به گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا موانع رفع شود.

استاندارمازندران به ضرورت توجه به وضعیت برنج کاران و ایجاد انگیزه بین کشاوران تاکید کرد و ادامه داد: نباید کشاورزان ما دغدغه فروش استراتژیکی‌ترین محصول را داشته باشند، همچنین کشاورزی باید از روش سنتی به مکانیزه تغییر کند.

وی افزود: در شهرستان بابل باید به حوزه عمرانی بیش از پیش توجه شود هرچند طی دو سال گذشته فعالیت عمرانی رشد ۱۰۰ درصدی داشته؛ اما کافی نیست و نیاز به تقویت این حوزه است.

حسینی پور به همدلی بین مدیران ودستگاه‌های اجرایی به محوریت فرماندار بابل تاکید و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران خوبی در بابل داریم که باید بستر لازم برای مشارکت آن‌ها فراهم شود.

توجه به اقتصاد دریا پایه

استاندار مازندران با اشاره به شعار سال گفت:  با توجه به رشد اقتصادی مازندران طی دو سال گذشته به ستاد عالی رشد اقتصادی استان ماموریت دادیم در فرایند جهش تولید در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهش داشته باشد.

استاندار مازندران یادآور شد: وقتی اقتصاد دریا مازندران احیا شود جهش تولید استان نیز جایگاه واقعی خود را  پیدا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • سهم تجاری بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود
  • هلال احمر ظرفیت بالایی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد
  • تعصبات حزبی و جناحی نباید دلیلی برای جابه‌جایی افراد شود