Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید پارس‌آباد مغان افزود: هم‌اکنون میزان

محصولات کشاورزی استان ۵.۵ میلیون تن است که با تحویل اراضی این میزان به ۶.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط حاکم رونق صادرات محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گرفته، گفت: شهرستان پارس‌آباد قطب کشاورزی استان اردبیل و کشاورزان برای افزایش راندمان محصولات کشاورزی باید اصلاح الگوی کشت و ترویج محصولات استراتژیک را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای انتقال محصولات کشاورزی زیرساخت لازم است،اظهار داشت: چهار خطه کردن راه مواصلاتی ۱۳۷ کیلومتر محورهای سربند _مشگین‌شهر، بیله‌سوار _پارس‌آباد توسط مشاور مطالعه شده و پس از سفر رئیس‌جمهوری تداوم پیدا می کند.

بهنامجو تشریح کرد: ۱۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان چهار بانده می‌شود و در برنامه سه ساله ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی تعریض خواهد شد.

رئیس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی همچنین گفت: بحث ریلی پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان مطالعه شده و نقشه‌برداری این پروژه به پایان رسیده و اعتبار این پروژه در سفر رئیس‌جمهوری به استان تامین می‌شود.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های بومی تاکید کرد و افزود: در احداث سرمایه‌گذاری پروژه‌های ریلی و راه‌های مواصلاتی شمال استان از شرکت‌های معتبر و افراد بومی استفاده می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بزرگ‌ترین شهرک و سالن‌های گلخانه‌ای در پارس‌آباد مغان ایجاد می‌شود، گفت: بازار هدف محصولات تولیدی شهرک گلخانه‌ای باید مشخص شود و کشورهای حاشیه دریای خزر برای صادرات می‌تواند بازار هدف باشد.

بهنامجو همچنین از ارتقای توسعه آبیاری نوین استان از رتبه ۲۹ به ۲۱ در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان با توجه به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری به رتبه ۱۱ کشوری برسد.

طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رئیس‌جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده است. 

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی جاده های استان دلار مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان

علیرضا توری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان  گفت:تنش آبی درشهرستان داریم و آب در پشت سد‌ها وجود دارد و برخی از سد‌ها حتی در طول سال سریز هم می‌شوند ولی هنوز در استفاده از پایاب سد‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری عملا در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود:اگر استفاده از آب پشت سد‌ها و آب‌های جاری در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان مدیریت شود شاهد افت ذخایر زیرزمینی آب در این شهرستان نخواهیم بود.

وی در این جلسه خواستار مهندسی نمودن حریم بستر رودخانه‌های شهرستان شد و گفت:متاسفانه در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در حریم بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز شده که احتمال خطر خسارت سیل در آن‌ها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان