Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرود امیرانتخابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ده ها بنای تاریخی فاخرِ استان، در اختیار دستگاه های دولتی قرار دارد ؛ اما علیرغم بهره برداری از این آثار به جز چند دستگاه، بقیه ارگان های دولتی کماکان نسبت به مرمت، حفظ، احیاء و ساماندهی این بناهای ارزشمند بی تفاوت هستند.

وی اظهار داشت: متأسفانه اعتقاد سازمان های دولتی اغلب بر این است که مرمت اضطراری بناها جزو وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی است؛ درحالی که براساس قوانین، لوایح و بخشنامه ها صیانت و حراست از آثار فرهنگی - تاریخی بر عهده آحاد مردم سپرده شده و به ویژه با استناد به ماده ۹۸ قانون برنامه توسعه ششم کشور، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بر عهده دستگاه های بهره بردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیرانتخابی افزود:این اداره کل برای صیانت از آثار تاریخی و حفاظت و بهره برداری مناسب از ابنیه تاریخی که دراختیار دستگاه های دولتی قراردارد، رایزنی های لازم با استاندار و مقامات کشوری مرتبط را بعمل آورده تا وضعیت و چگونگی مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی بطور کامل مشخص شود.

وی اظهار امیدواری کرد که مردم استان، رسانه ها، دستگاه های دولتی، تشکل های مردم نهاد، همه و همه به کمک میراث فرهنگی گیلان آمده تا  با تلاش و همیاری یکدیگر نسبت به بهره برداری مناسب از بناهای تاریخی گیلان و احیاء آن برای استفاده بهینه همت کنیم. 
گیلان با برخورداری از سه هزار اثر تاریخی شناسایی شده و یک هزار و ۸۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ، جزو استان های دارای بیشترین تراکم و تعداد اثر تاریخی کشور محسوب می شود. 

۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آثار تاریخی دستگاه های دولتی قانون مردم نهاد تاریخی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)

معبد پارتنون یونان باغ‌های معلق بابل لپتیس مگنا یک شهر باستانی در لیبی معماری هترا در عراق غول رودس در یونان هرم بزرگ جیزه در مصر آرامگاه هالیکارناس در شهر بودروم ترکیه فانوس اسکندریه در مصر معبد آرتمیس در ترکیه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی