Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:08:16 GMT

روسیه به همکاری با ترکیه در ادلب ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۴۲۳

روسیه به همکاری با ترکیه در ادلب ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد، مسکو به همکاری با آنکارا در خصوص وضعیت ادلب سوریه ادامه خواهد داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: از نگاه ما، رعایت تمامی توافق‌ها در مورد ادلب که هدفشان هم ادامه مبارزه علیه تروریست‌ها و هم تضمین امنیت برای غیرنظامیان است، ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: در چنین شرایطی ما به تعامل با ترکیه در چارچوب یادداشت تفاهم سوچی به تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ ادامه خواهیم داد.

زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت، مسکو انتظار دارد گفت‌وگویی صادقانه در جلسه علنی عصر امروز در شورای امنیت بر سر تهدید موشکی آمریکا صورت بگیرد. این نشست شورای امنیت به درخواست روسیه و چین، برای رسیدگی به آزمایش اخیر موشک کروز میان برد واشنگتن و استقرارهای بالقوه آمریکا است.

این سخنگو تاکید کرد، روسیه و چین نگران استقرار موشک‌های میان برد در منطقه آسیا – اقیانوسیه هستند. به گفته او، طرح‌های آمریکا برای استقرار موشک در منطقه مذکور امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

زاخارووا در نشست هفتگی با خبرنگاران تاکید کرد: انتظار داریم گفت‌وگویی صادقانه با همکارانمان و نماینده عالی دبیرکل سازمان ملل (ایزومی ناکامیتسو، نماینده عالی در امور خلع سلاح) داشته باشیم.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم