Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمیل حق پرست افزود: اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از ١٣ خرداد سال جاری در شعب تامین اجتماعی سراسر کشور آغاز شده و مهلت اجرای این قانون ١٣ شهریور امسال به اتمام می‌ رسد و کارفرمایان در گیلان برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم در اسرع وقت به شعب تامین اجتماعی استان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمک به واحدهای تولیدی بحران دار را از اهداف بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان عنوان و اظهار کرد: کارفرمایان متقاضی می توانند به منظور تکمیل پرونده خود به شعب ۲۸ گانه تامین اجتماعی گیلان در شهرهای مختلف مراجعه کنند و برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بیمه‌ای بایستی درخواست خود را به همراه مستندات مورد نیاز به شعب تامین اجتماعی در استان ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

هیأت  وزیران در اجرای ماده (١٣) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در  امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان را مصوب کرده که بلافاصله پس از ابلاغ این قانون به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است. بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که جرائم آنها مربوط به قبل از تاریخ  ۲۹ اسفند ۹۶ باشد، چنانچه تا ۱۳ شهریور۹۸ در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده با سازمان تامین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار خواهند شد.

قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌ کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌ های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌ اند. تمامی جرائم تا ۲۹ اسفند ۹۶ مشمول این بخشودگی خواهد بود و کارفرمایان بدهکار که در دوره های قبل، علی رغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری کرده‌ اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ ها و با رعایت ضوابط مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.

بر اساس آخرین آمار، حدود ۳۵ هزار کارفرما به تامین اجتماعی استان گیلان بدهکار هستند. افزون بر ۴۱۶ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۲۶ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مشکلات نرخ ارز نیروی کار پوشش استان گیلان بیمه جرایم بیمه بخشودگی جرائم بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد

هاتفی مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر در شهر یزد وجود دارد که همه بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان در هر سنی به صورت کاملا رایگان خدمت دریافت می‌کنند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها مثل بافق و مهریز و ابرکوه که بیمارستان تامین اجتماعی ندارند، بیمه شدگان تامین اجتماعی در هر سنی به بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی مراجعه کنند همه خدمات بستری به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ادامه داد: در مرکز شهر یزد بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در صورت مراجعه به همه بیمارستان‌های دولتی می‌توانند از خدمات بستری رایگان بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد