Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@01:39:07 GMT

آموزش و پرورش سقز با کمبود نیرو مواجه است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۴۴۲

آموزش و پرورش سقز با کمبود نیرو مواجه است

رحمان سیدیان روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش کردستان در مقاطعی از سال تحصیلی نیروی انسانی را به عنوان مُسکن به آموزش و پرورش سقز تزریق می‌کند که این راه حل موثر و امید بخش برای رفع مشکلات این شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه اساس و بنیان توسعه هر جامعه ای آموزش و پرورش است، افزود: مشکلات فراوانی در کمبود فضای آموزشی، مدرسه های دوشیفته، استفاده از ظرفیت بیش از حد کلاس ها، کمبود اعتبار و نبود مدارس در بعضی از محدوده های شهر سقز وجود دارد و ایجاد مدارس در این مناطق ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شهریه ای که برای مدارس هیئت امنایی در تمام کشور پرداخت می شود پنج میلیون و پانصد هزار ریال است اما شهرستان سقز تنها شهر در کشور است که دانش آموزان این مدارس کمترین مبلغ یعنی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را پرداخت می‌کنند.

سیدیان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز در سقز به ضرورت بیشتر جذب مشارکت آنان اشاره کرد و گفت: در کردستان بعد از شهرستان بانه، بیشترین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده مربوط به سقز است.

معاون توسعه و آبادنی اداره آموزش و پروش سقز نیز اظهار داشت: در این شهرستان ۵۰ مدرسه تخریبی وجود دارد و نوسازی و تجهیز  این مدارس نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

علی دستان افزود: ۸۰ درصد مدارس روستایی و شهری سقز هوشمندسازی شده و سیستم گرمایشی مدارس نیز کاملا  به سیستم مرکزی گرمایشی تجهیز شده است.

وی گفت: در هیچ مدرسه سقز از بخاری نفتی برای سیستم گرمایشی استفاده نمی‌شود و از این لحاظ رتبه اول را در کشور داریم. 

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آموزش و پرورش استان کردستان استفاده از ظرفیت جامعه دانش آموزان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رضا عزتی با بیان اینکه ۱۶۵ مدرسه در استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در قالب شش هزار و ۷۳۷ خانوار در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

وی به مشارکت ۵۰۰ نیروی آموزش و پرورش لرستان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: هفت مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۳۰ اتاق و پذیرش ۵۰۰ تا ۵۲۰ نفر در روز از مسافران نوروزی استقبال می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: همچنین اردوگاه‌ها، هفت خانه معلم و اماکن اقامتی این اداره‌کل آمادگی پذیرش هشت هزار مسافر نوروزی را به صورت روزانه دارند.

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • اسکان بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان برخوار
  • ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس گناوه اسکان پیدا کردند
  • ۲ هزار و ۶۶۸ مسافر نوروزی در مدارس میامی اسکان یافتند