Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:02:41 GMT

زنده گیری خرس در زیارت/ توله نر به تهران منتقل شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۵۲۳

زنده گیری خرس در زیارت/ توله نر به تهران منتقل شد

محمود شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در هفته جاری یکی از گردشگران، حضور یک خرس در رودخانه زیارت را به همکاران در اداره کل محیط زیست گلستان گزارش کرد و بعد از حضور همکاران متوجه شدیم توله خرس زخمی است.

وی با اشاره به اینکه این توله خرس نر که حدود هشت ماه سن داشت از کمر به پائین قدرت حرکت پایینی داشت، افزود: چون امکانات کافی برای درمان توله خرس در گلستان وجود نداشت پس از زنده گیری خرس به تهران منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان ادامه داد: هنوز وضعیت توله خرس رسما به ما اعلام نشده است اما ظاهرا در بدن توله خرس ساچمه دیده شده و نیازمند سی تی اسکن و ... است تا مشخص شود نخاع آن آسیب دیده یا نه.

شکیبا تصریح کرد: همکاران ما در محیط زیست گلستان در حال بررسی وضعیت منطقه هستند چرا که توله خرس آسیب دیده در اوایل جاده زیارت و در منطقه جنگلی و رودخانه مشاهده شده و زمین کشاورزی نزدیک آن منطقه نبوده که احتمال بدهیم به دلیل وارد کردن خسارت و مزاحمت توله خرس مورد اصابت گلوله قرار گیرد.

کد خبر 4698922

منبع: مهر

کلیدواژه: خرس حفاظت از محیط زیست اداره کل محیط زیست گلستان بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم هفته دولت گرگان یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان این‌ که دانش‌آموزان بهترین قشر برای انتقال فرهنگ محیط زیست هستند، گفت: فرهنگ زیست محیطی چالش جدی محیط زیست است . 


الهه کلانتری با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک مشاركت مردم، ايران در برابر پلاستيك، نجات زمين نامگذاری شده است ، اظهار داشت : آموزشهایی با تاکید بر نگاه ویژه به استفاده از کیسه های پارچهای به جای پلاستیک محور اصلی مدرسین در کارگاهها قرار دارد . 

 وی تصریح کرد: در این کارگاه دوروزه موضوعاتی از قبیل حفاظت از زمین ، حفظ ذخایر منابع طبیعی ،جلوگیری برداشت بی رویه از زمین ، کمک به جلوگیری نابودی گونه های جانوری و گیاهی و بخصوص کاهش و مدیریت تولید زباله های خانگی تاکید شد .

 کلانتری افزود :در این کار گاه دوروزه آقای مهندس همراز کارشناس مسول آموزش و خانم شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست مدرس این دوره آموزشی بودند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است