Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «فرشاد مقیمی» معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در جلسه مشترک با صاحبان صنایع پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: نهضت ساخت و تولید محصولات داخلی، فرمان رهبر معظم انقلاب است بنابر این وزارت صمت تمام ظرفیت خود را به کار بسته تا با رفع مشکل صنعتگران، شرایط تحقق این خواسته را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار نیست تولیدکنندگان و صاحبان صنایع برای رفع مشکلاتشان به سراغ مسئولان بیایند بلکه ما باید پیگیر دیدار با آنها باشیم و در این میان، فقط هم به دنبال واحدهای مشکل دار نگردیم بلکه به واحدهایی که خوب کار می کنند هم سرکشی کرده و مراقب باشیم چالش های احتمالی در آینده برای آنها ایجاد مشکل نکند.  

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص مشکل سرمایه گذاران برای اخذ تسهیلات بانکی گفت: اگر امروز بخواهیم همان طرح تولیدی در سال ۱۳۹۶ را اجرا کنیم باید دو تا سه برابر بیشتر سرمایه در گردش داشته باشیم.

مقیمی افزود: مسئول باید خود را برای واحدی که پتانسیل تولید دارد و نمی تواند تسهیلات دریافت کند و همین طور که کسی تسهیلات می گیرد و نمی تواند تولید کند به آب و آتش بزند تا مشکلاتش را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکل کسانی که در حال تولید هستند و یا کسانی که در حال ساخت و ساز هستند که به مرحله تولید برسانند، باید جزو اولویت های کاری ما قرار داشته باشد.  

امکانات شهرک های صنعتی باید کامل باشد

وی در خصوص راه اندازی شهرک های صنعتی در مناطق مختلف کشور گفت: شهرک های صنعتی با هدف تامین زیرساخت راه اندازی می شود تا سرمایه گذاران با خاطری آسوده به تولید بپردازند.

مقیمی تصریح کرد: اگر زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی فراهم نباشد، مانع تقاضامحوری و سرمایه گذاری می شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت استقرار صنایع مطرح در شهرک صنعتی را موجب رونق صنعت و انگیزه سرمایه گذاران دانست و گفت: استقرار واحدهایی که توسعه یافته و به بلوغ صنعتی رسیده اند به رونق شهرک صنعتی پیشوا  کمک می کند.  

وی افزود: یکی از وظایف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، ارائه مشاوره درست به واحدهای صنعتی و تسهیل صدور پروانه، مجوز، محل استقرار و هر آن چیزی که است که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند.  

وی ادامه داد: برای حضور سرمایه گذاران در پیشوا باید ایجاد جاذبه کرد و شرایط ویژه و اهرم های حمایتی برای جذب آنها به کار گرفت.  

مقیمی افزود: با توجه به پیشینه و وسعت کشاورزی در پیشوا، صنعت، ریشه چندانی در این منطقه پیدا نکرده و واحدهای محدودی مشغول به فعالیت هستند، باید یک به یک واحدهای صنعتی به وسیله اداره صمت و شهرک صنعتی رصد شده و مشکل، موانع، چالش و مسائل آنها برطرف شود.  

وی اظهار داشت: مشکلاتی که در سطح شهرستان قابل تصمیم گیری و اجرا نیست را در سطح ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشوری پیگیری خواهیم کرد و در همین راستا یک جلسه اختصاصی در سطح ملی به منظور رفع مشکلات صنعت پیشوا  برگزار خواهیم کرد تا شرایط و بستر لازم برای تولیدکنندگان را فراهم کنیم.  

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص مشکل مالیاتی برخی واحدهای صنعتی گفت: هفته پیش مصوبه ای از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر اینکه بخشش جرائم مالیاتی به شرط پرداخت اصل بدهی ابلاغ شده که لازم است تولید کنندگان از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد محصولات تولیدی گفت: تولیدکنندگان با سلامت مردم در ارتباط هستند و باید کار را در شرایطی انجام دهند که سلامت مردم حفظ و حقی از آنان به گردنشان نماند.  

مقیمی افزود: رعایت استانداردها در تبلیغ و توسعه برند نیز موثر بوده و در توفیق و یا عدم توفیق واحد صنعتی اثر گذار است.  

وی با تاکید بر ضرورت تولید داخلی گفت: برای اینکه انقلاب و کشور را در مقابل دشمنان بیمه کنیم راهی جز اینکه به ظرفیت خودمان نگاه کنیم نداریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت صنعت تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران، سرداران جنگ اقتصادی هستند و با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید با تأمین احتیاج کشور به انواع کالاها، در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

درودگر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در اطاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد افزود: بعضی مشکلات صنایع این شهرستان در حوزه مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین انرژی، در حوزه اختیارات مسئولان شهرستانی بود که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد و بعضی مشکلات نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد تمهیدات لازم در سطح استان برای برطرف شدن آنها اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه قسمتی از مشکلات حوزه تولید این شهرستان باید در سطح کلان مطرح و با اصلاح قوانین و مقررات برطرف شود، گفت: در این خصوص نیز مکاتباتی به منظور اصلاح و بازنگری در بعضی قوانین و مقررات و تسهیل در آنها صورت خواهد گرفت که بعد از طی تشریفات اداری و گردش کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان‌های همجوار شده است.
الیاسی افزود: تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از صنایع دادگستری شهرستان ساوه با حمایت دستگاه قضایی استان فرصت طرح پرونده‌های واحد‌های تولیدی که در روند تولید آنها موانعی ایجاد شده را مهیا کرده و این نشست‌ها کمک شایانی به مانع زدایی در تولید خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است