Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@15:09:07 GMT

آیا کار شبانه خطر سرطان را افزایش می دهد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۸۰۵

اخبار اجتماعی- تیمی از متخصصان افزایش خطر ابتلا به سرطان در میان کارگران در شیفت شب را در مقایسه با افرادی که در طول روز کار می کنند تأیید کردند ، چگونه بدن از تغییر سرعت کار بین شب و روز تحت تأثیر قرار می گیرد؟

به گزارش افکارنیوز، مطالعات قبلی نشان داده اند که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که به طور مرتب در شیفت های شبانه کار می کنند افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به گفته وب سایت "RTL" آلمانی ، محققان مستقر در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقدند ، براساس ارزیابی سایر مطالعات ، کار کردن در شب خطر ابتلا به سرطان را در مردان نیز افزایش می دهد.

در سال 2007 ، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان ، کار شبانه را به صورت "احتمالاً سرطان زا" طبقه بندی کرد. براساس وب سایت آلمانی Varmatsuitze Zeitung ، از آن زمان تاکنون چندین تحقیق و 27 محقق در حال ارزیابی خطر ابتلا به سرطان در کارگران شیفت شبانه بوده اند.

محققان در ارزیابی جدید خود به آزمایشات حیوانات متکی بودند ، زیرا مطالعاتی که انسان را در معرض آزمایش ها قرار داده است ، به اندازه کافی قطعی نیستند که بتوانند کارهای شبانه را به عنوان "قطعی سرطان زا" طبقه بندی کنند.

تغییر ریتم کار بین روز و شب به از بین رفتن تعادل بدن کمک می کند ، زیرا متابولیسم و ترشح هورمون با تغییر شب و روز در ارتباط است.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خطر ابتلا به سرطان سرطان شیفت شب شیفت شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین ،«شیائو گو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افزایش نسبی مصرف گوشت، حتی با دو وعده گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلاء به دیابت همراه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم، مانند آجیل و حبوبات، یا مصرف متوسط غذاهای لبنی، خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد.»

مهر در خبری نوشت:گو گفت: «یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده حدود ۸۵ گرم گوشت گاو یا بره است. یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده حدود ۲۸ گرم بیکن یا ۵۷ گرم هات داگ، سوسیس، سالامی، یا سایر گوشت‌های قرمز فرآوری شده است.»

او گفت: «گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی اشباع شده است و چربی اشباع نشده چندگانه کمی دارد.»

وی توضیح داد: «مطالعات نشان داده است که چربی اشباع شده می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا و حساسیت به انسولین را کاهش دهد که منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.»

گو گفت: «گوشت قرمز همچنین دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۱۷۰۰۰ شرکت‌کننده را جمع‌آوری کردند.

رژیم غذایی آنها تا ۳۶ سال با پرسشنامه‌های غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مدت بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

تیم تحقیق دریافت که هر وعده اضافه مصرف روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با ۴۶ درصد خطر بیشتر و هر وعده اضافه روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با ۲۴ درصد افزایش خطر مرتبط است.

آنها پی بردند که جایگزینی روزانه یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری مانند آجیل یا حبوبات می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به گفته محققان، جایگزینی با یک وعده لبنیات، ممکن است خطر ابتلاء به این بیماری را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

گو گفت: «پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات از جمله سالم‌ترین منابع پروتئینی هستند.»

وی گفت: «پیشگیری از دیابت مهم است زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.»

او گفت: «یافته‌های ما قویاً تأیید می‌کند که اتخاذ این راهکار غذایی به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیامدهای آن در افراد کمک می‌کند، که در نهایت سلامت و رفاه مردم را در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895947

دیگر خبرها

  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟