Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@06:43:58 GMT

برج سازی‌ها هویت شهر بیرجند را از بین برده‌اند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۸۰۹

برج سازی‌ها هویت شهر بیرجند را از بین برده‌اند

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان این‌که مهم ترین مشکل در بیرجند مربوط به مسکن است زیرا بیشتر زمین‌ها در اختیار بنیاد مستضعفان است گفت: برج سازی‌ها در بیرجند هویت را از بین برده است. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از بیرجند محمود یلخان ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت:خوشبختانه با تشکیل نظام پیوندی بین دین و اداره جامعه ایجاد شد که یکی از الطافی است که خدا نصیب ما کرد و این امر به برکت نهضت امام و پیگیری رهبری ادامه دارد هرچند در این مسیر ضعیف عمل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: داشت: یکی از حرکات دینی پیوند مردم حاکمیت برای اجرای امور بود که شاخص آن بسیج است بسیج در واقع همان مردم‌اند که  توفیق برای سپاه ایجاد شد تا امورات این سازمان بر عهده سپاه باشد و ظرفیت مردم را بسیج تا در خدمت حل مشکلات جامعه دینی گام بردارند .

شاخصه‌های معماری ایرانی ـ اسلامی چیست؟/ عدم توجه معماری امروز کشور به "بوم و اقلیم" معاون شهردار تهران: "معماری‌ ایرانی ـ اسلامی" موجودی در حال انقراض است

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری گفت:در زمان جنگ نقش بسیج دفاع بود اما امروز بسیج به درخواست رهبری باید در راستای برطرف شدن مشکلات گام بردارد که در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند هرچند با همه این ظرفیت اما برخی از دولت‌مردان از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده نمی‌کنند و برخی‌ها به هیچ عنوان استفاده نمی‌کنند.

ایلخان افزود:یکی از اقشار بسیج، عمران  و معماری است که در این قشر علاوه بر فعالیت جهادی و تیمی در روستاها برای حل مشکلات مردم گروه‌های تخصصی تعریف کردیم تا مشکلات پیرامونی حل کنند.

وی با اشاره به کارگروه‌های آب، محیط زیست، مسکن، مدیریت شهری،حمل نقل در بسیج عمران و معماری افزود:اگر ظرفیت این قشر به خوبی شناخته و معرفی شود می‌توان در راستای برطرف شدن مشکلات مردم به خوبی گام برداشت.

ایلخان با اشاره به این‌که در بیرجند مشکل اصلی در بخش مسکن است افزود: بخشی از زمین‌های بیرجند در اختیار بنیاد مستضعفان است که باید راهکار لازم داده شود و از طریق ضوابط،شرایطی این زمین‌ها به مردم واگذار شود زیرا رهبری هم در حکم رئیس بنیاد مستضعفان بر حل شدن مشکلات مردم به ویژه مستضعفان تاکید دارند.

وی بیان داست: در راستای احداث ده هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی بنا بر درخواست نیروی اجرایی مقرر شد نیروی لازم در اختیار قرار گیرد تا هرچه زودتر کار احداث این واحدها تمام شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان این‌که برج سازی در بیرجند هویت شهر  را از بین برده است گفت: البته این موضوع تنها برای بیرجند نیست بلکه در دیگر استان‌ها هم شاهد از بین رفتن هویت واقعی شهر و معماری اسلامی هستیم زیرا با احداث برج‌های بلند دیگر جایی برای هویت باقی نمی‌ماند.

ایلخان با بیان این‌که چه لزومی دارد در بیرجند برج سازی شود افزود:در معماری اسلامی گستردگی زمین مورد نظر است اما متاسفانه امروزه برج‌های بلند هویت معماری ایرانی اسلامی را از بین می‌برد.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است

علیرضا میری بنجار  بیان کرد: بارندگی‌های هفته پیش که در اقصی‌نقاط جنوب سیستان و بلوچستان بارید، بر اساس گفته‌های ریش‌سفیدان و مردم مهرستان هم در این شهرستان و هم در جنوب استان، بی‌سابقه بودند.
 
وی افزود: این بارندگی‌ها در جای‌جای سطح شهرستان به‌صورت هم‌زمان بارید که علی‌رغم خیروبرکت و سیراب‌کردن سفره‌های زیر زمینی و ذخایر آب برای تابستان، خسارات زیادی به کشاورزان، خانه‌های مردم و خصوصاً در سطح روستاها وارد کردند.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان ادامه داد: بر اساس هشدارهای هواشناسی و جلسه ستاد بحران شهرستان، در کنار دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به‌صورت آماده‌باش درصد برای جلوگیری از هرگونه حادثه برای کمک به مردم شریف مهرستان در آمدیم.
 
میری بنجار اضافه کرد: از اولین روز ورود سامانه در شهرستان، به فرماندهان پایگاه‌ها در همه اقشار از [عشایری، محلات، اصناف، فرهنگیان، دانش‌آموزی، جامعه زنان، و...] اعلام آماده‌باش داده شد که در اقصی‌نقاط مهرستان وضعیت بارندگی را رصد کرده و به کمک مردم بشتابند.

وی خاطرنشان کرد: در روستای کوران تعدادی از خانه‌های مردم درگیر سیل بودند که همکاران و گروهای جهادی برای کمک به محل اعزام و ضمن کمک‌رسانی، برآورد خسارت شدند و همچنین به فرماندهان پایگاه ابلاغ گردید که خانه‌های خسارت‌دیده ناشی از بارندگی‌ها مردم را جمع‌بندی و جهت کمک‌رسانی از مبادی ذی‌ربط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی گزارش نمایند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه دوشادوش دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی و خدمتگزاری مردم شریف مهرستان همیشه آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • ادعای عجیب: یورگن کلینزمن، گزینه تراکتور!
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • خانه خوبان ؛ محمد نوری
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • سپاه خدمت‌رسان مردم در سیل است
  • همدلی و همراهی بین مسؤولان بوشهر در رفع مشکلات مردم اثرگذار است
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود