Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سوم سیما با اشاره به فعالیت‌های معاونت امور مجلس رئیس جمهور، اظهار داشت: نظام سیاسی جمهوری اسلامی بر اساس اصل تفکیک قوا صورت گرفته و اداره کشور به عهده سه قوه است. ارتباط بین قوه مجریه و قوه مقننه تنگاتنگ است، چون تشکیل دولت با تشریک مساعی صورت می گیرد، بنابراین به خاطر تسهیل امور و تعامل بین مجلس شورای اسلامی و دولت در همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و ریاست جمهوری، معاونت امور مجلس تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در وزارتخانه ها برای تسهیل امور بین مجلس و دستگاه های اجرایی این معاونت ایجاد شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: از ۱۵ شهریور ۹۶ تا به امروز جمعا ۴۰۶ مورد طرح و لایحه در مجلس داشته ایم که تاکنون ۲۶۸ مورد طرح نمایندگان بوده و دولت ۱۳۸ لایحه را تقدیم مجلس کرده است. ۴۱ مورد از لوایح تا به حال تبدیل به قانون شده و توسط شورای نگهبان تایید و توسط رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی ۸۳ لایحه را در مجلس داریم که با توجه به مدت باقی مانده از مجلس دهم، فرصت رسیدگی به همه این لوایح نیست. ما از بین آنهایی که برایمان اولویت داشت و ضرورتشان اجتناب ناپذیر بود، ۲۲ مورد را مطرح کردیم و امیدواریم در فرصت باقی مانده تبدیل به قانون شود. ۲۳۸ مورد هم در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.

امیری تاکید کرد: در شرایط تحریم و معیشت مردم، ارتقای سطح درآمد عمومی و ایجاد اشتغال و سرو سامان دادن به شرایط اقتصادی کشور موثر است و امیدوارم مجلس به آنها رسیدگی کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره نظارت بر دستگاه های اجرایی توضیح داد: خوشبختانه با تلاشی که در این حوزه انجام گرفته برای ارتقا سطح تعاملات مجلس و دولت شاهد کاهش تذکرات شفاهی و کتبی و سوالات از دستگاه های اجرایی هستیم و ایجاد تمهیدات لازم برای اخذ رای اعتماد برای ۵ وزیری که سال گذشته از مجلس رای اعتماد گرفتند در حوزه معاونت هماهنگی و نظارت بود.

وی درباره گزینه دولت برای وزارت میراث فرهنگی، گفت: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی یا در واقع تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه، طرح نمایندگان مجلس بود و لایحه دولت نبود. ما هم در مراحل مختلف نظر دادیم اما وقتی این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسید، بر طبق قانون اساسی، باید انجام شود. ۲۶ مرداد بود که قانون را به ما دادند و برای رئیس جمهور فرستادیم و ایشان قانون را به دستگاه های زیربط ابلاغ کردند. از نظر حقوقی ملاحظاتی درباره مصوبه وجود داشت اما رئیس جمهور صلاح دید آن را ابلاغ کند. از نظر فنی مکاتبه ای با ریاست مجلس داشته ایم که وقتی پاسخ بیاید تمهیدات لازم انجام می شود.

امیری خبر داد: درباره اینکه گزینه رییس جمهور برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی چه کسی خواهد بود من اطلاعی ندارم. آقای رییس جمهور قطعا در حال بررسی گزینه ها هستند و آقای مونسان می تواند یکی از گزینه ها باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور درباره گزینه وزارت آموزش و پرورش، گفت: به موجب قانون اساسی به هر دلیلی که وزارتخانه ای فاقد وزیر باشد، رئیس جمهور اختیار دارد برای آن وزارتخانه حداکثر به مدت سه ماه سرپرست قرار بدهد بعد از استعفای آقای بطحائی، آقای رئیس جمهور آقای دکتر حسینی را به عنوان سرپرست منصوب کردند که انقضای مدت قانونی ۱۸ شهریور خواهد بود.

وی ادامه داد: قطعا آقای رییس جمهور در این فرجه قانونی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را معرفی خواهند کرد اما اینکه آقا یا خانم است، آن چیزی که مهم است توانمندی ها و تبحر لازم برای اداره آموزش و پرورش است و اینکه خانم یا آقا باشد بستگی به این دارد که رئیس جمهور به چه جمع بندی برسد.

امیری دربار تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: تشکیل این وزارتخانه یکی از ضرورتهای غیرقابل اجتناب شرایط فعلی کشور است. واقع قضیه این است که ساختار دولت در شرایط تحریم باید متناسب با این شرایط شکل بگیرد. دولت دو سال پیش لایحه ای را با نام اصلاح ساختار دولت تقدیم مجلس کرد از جمله تفکیک وزارت بازرگانی از صمت که متاسفانه رای نیاورد. نمایندگان هم با ۱۰۴ امضا طرحی آماده کردند که آن هم رای نیاورد.

وی تصریح کرد: بخش بازرگانی ما در بخش های مختلف پراکنده است و مشکلاتی که اواخر سال گذشته در ارتباط با کالای اساسی پیدا کردیم و صف هایی شکل گرفت به خاطر نامناسب بودن نظام توزیع بود وگرنه گزارشی که وزرای زیربط از میزان کالاها در انبارها خبر می دادند قابل توجه بود اما پراکندگی و نبودن مدیریت متمرکز مشکلاتی را ایجاد کرد. خوشبختانه نمایندگان به این موضوع پی برده اند و طرحی را آماده کرده اند که دولت هم با آن موافق است و اگر وزارت بازرگانی شکل بگیرد بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در رابطه با نظام توزیع و حقوق مصرف کنندگان داریم سامان پیدا می کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارتخانه بازرگانی حسینعلی امیری وزارت آموزش و پرورش وزارت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در جلسه علنی مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را طی نامه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مرجع سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است.

همچنین مطابق این قانون، وزرات آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکزی آموزشی غیر دولتی شده و این مراکز باید همه فعالیت‌های خود اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تداد پرسنل و دانش آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن، هزینه‌ها و ... را در سامانه مذکور اعلام و وزارت آموزش و پرورش آن را بررسی و ارزیابی کند.

سامانه مدارس غیر دولتی به سامانه سازمان تأمین اجتماعی متصل شده و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به صورت برخط پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان