Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علی رحیمی‌آذر روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: در این مدت بیش از پنج هزار پرونده تخلفات صنفی و اقتصادی از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی،احتکار ،قاچاق کالا و یا عرضه خارح از شبکه کالاهای اساسی مردم در ادارات مختلف مرکز و شهرستان‌های استان تشکیل و با متخلفان برخورد جدی شد.

وی گفت: با اخلال‌گران نظم اقتصادی و برهم‌زنندگان آرامش بازار و افرادی که دست به احتکار ،افزایش خودسرانه قیمت و یا قاچاق کالا می‌زنند مماشات نشده و برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تلاش شده و برای پرونده‌های تعزیراتی در سریع‌ترین زمان ممکن حکم مقتضی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تعزیرات حکومتی ابزار مناسبی برای کمک به دولت در شرایط سخت اقتصادی است، افزود: با این حال پس از گذشت ۲۵ سال از فعالیت اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تشکیلات اداری آن ضعیف بوده و تمام ادارات شهرستانی در ساختمان‌های استیجاری نامناسب اسکان دارند.

او اظهار داشت: با توجه به متمرکز بودن اعتبارات اداره کل تعزیرات حکومتی استان در تهران برای پیشرفت امور اداری و ساماندهی به وضعیت نامناسب ادارات شهرستانی از جمله اداره تعزیرات حکومتی خلخال نیازمند حمایت فرمانداران و توجه ویژه آنها در تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی برای تهیه تجهیزات اداری و تقویت سیستم سازمانی برای ارائه خدمات بهتر وتکریم ارباب رجوع هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای تامین خواسته اداره کل تعزیرات حکومتی استان گفت: برای واگذاری زمین و تامین ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز برای احداث ساختمان‌های اداری در مرکز و شهرستان‌های استان همکاری لازم را با اداره کل تعزیرات حکومتی خواهیم داشت.

بهروز ندایی با بیان اینکه سیستم نظارتی معیوب عامل افزایش قیمت کالاها در بازار و بی‌ثباتی قیمت کالاهاست، اظهار داشت: افزایش نیرو نمی‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله با گران‌فروشی ،احتکار و یا قاچاق کالا باشد و در شرایط فعلی اصلاح فرایند نظارت و ارائه گزارشی از کمبودها و نواقص در شرایط سخت اقتصادی موثر است.

فرماندار خلخال هم گفت: با ثبت نسبی قیمت کالاها در بازار عده‌ای فرصت‌طلب در تلاش برای فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته احتکاری در انبارهای خود در مناطق روستایی این شهرستان هستند که انتظار از دستگاه‌های نظارتی بویژه اداره تعزیرات حکومتی برخورد قاطع با این افراد متخلف است.

فریدون بابایی با بیان اینکه پس از تغییر مدیریت در اداره تعزیرات حکومتی خلخال نحوه رسیدگی به تخلفات صنفی مطلوب شده و بازرسی‌ها و نظارت بر بازار افزایش یافته، افزود: برغم تاکید به همه مسئولان عضو کمیسیون تنظیم بازار خلخال مبنی بر واگذاری کار اتحادیه‌های صنفی از سوی اتاق اصناف به آنها ، مسئولان این اتاق همچنان از واگذاری امور اتحادیه‌ها به دست خود آنها خودداری می کنند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حسین نجف زاده گفت: پرونده یک واحد کابینت سازی به اتهام تقلب در خدمات ساخت و نصب کابینت به میزان ۴۴۰ میلیون ریال پرونده‌ای در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۴۴۰ میلیون ریال بعنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تقلب محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد کابینت سازی تکمیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • پلمب مطب یک پزشک در کوهدشت/ پزشک متخلف ۱۱ میلیارد ریال جریمه شد
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه