Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@01:09:40 GMT

ویژگی‌های منحصربفرد سامانه پدافندی «باور ۳۷۳»

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۳۱۳۲

رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی ارتش گفت که سامانه پدافندهوایی باور ۳۷۳ از اس ۳۰۰ و پاتریوت در زمینه‌های کشف، شناسایی و منهدم کردن قوی‌تر است.

به گزارش «ایرنا» سامانه پدافند هوایی "باور ۳۷۳" صبح پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری و جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد. امیر سرتیپ دوم «عباس فرج پور» رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی ارتش درباره ویژگی‌های این سامانه به خبرنگار دفاعی ایرنا گفت: شاید اس ۳۰۰ قابلیت هدف گیری پنج هدف به صورت همزمان را داشته باشد، اما سامانه باور ۳۷۳ می‌تواند به صورت همزمان با هدف درگیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این توانایی درگیری نشان می‌دهد سامانه باور ۳۷۳ از نظر راداری، فرماندهی و کنترل، هدفگیری ارتباطی و موشکی از توانایی بالاتری نسبت به اس ۳۰۰ برخوردار است.
رئیس مرکز مطالعات نیروی پدافند هوایی با مقایسه سامانه باور ۳۷۳ و پاتریوت آمریکایی، گفت: مقایسه آنچه در باور ۳۷۳ اتفاق می‌افتد با پاتریوت غیرممکن است؛ زیرا باور در کلاسی بالاتر از پاتریوت قرار داد؛ در پاتریوت یک کانال همزمان یک هدف را می‌تواند منهدم کند، اما باور از یک کانال ۹ هدف را نابود می‌کند.
فرج پور با تاکید بر اینکه باور ۳۷۳ در سطح جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، تصریح کرد: قطعا در کوتاه مدت مشتریان بین المللی خرید باور ۳۷۳ از پاتریوت بیشتر خواهد شد.

دلیل شهرت به اس ۳۰۰ ایرانی
فرح پور به شهرت سامانه باور ۳۷۳ به اس ۳۰۰ ایرانی اشاره کرد و گفت: در یک برهه از تاریخ، سازنده سامانه اس ۳۰۰ تحت شرایطی خاص علاقه مندی برای واگذاری این سامانه به ایران را از دست داد. از این رو به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و خود سامانه پدافند هوایی مورد نیاز را تولید کنیم. از این رو شهرت "باور ۳۷۳" به اس ۳۰۰ ایرانی به معنی شباهت باور به مدل روسی نیست.
رئیس مرکز مطالعات پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه باور ۳۷۳ مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر "ما می‌توانیم است"، گفت: برای ساخت باور حوزه‌های رصد، پایش و راداری را پشت سر گذاشتیم و سپس در حوزه موشکی نبرد سخت نیز دست به اقدام زدیم تا در نهایت باور ۳۷۳ پدفندهوایی با کمک صنایع دفاعی، تجربه متخصصان قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا (ص) و دانش دانشگاه‌های کشور متولد شد.

ویژگی‌های باور محرمانه می‌ماند
فرج پور در رابطه با ویژگی‌های سامانه باور ۳۷۳ گفت: قابلیت‌های سامانه ۳۷۳ بسیار بالاتر از تصور دشمن است، ویژگی‌های باور ۳۷۳ برای نیرو‌های نظامی ایران محفوظ و محرمانه می‌ماند و، زیرا یک سامانه کاملا بومی است و نمی‌توانیم جزییات آن را بیان کنیم. وی افزود: بومی بودن باور ۳۷۳ علاوه بر افتخارآمیز بودن آن، به این معنی است که هنگام درگیری برای دشمن ناشناخته است و دشمن نمی‌داند مقابلش چه چیزی ایستاده و قرار است با چه چیزی درگیر شود. به گزارش ایرنا سامانه پدافندهوایی باور ۳۷۳ صبح امروز با حضور رئیس جمهوری و جمعی از فرماندهان نظامی رونمایی شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک باور ۳۷۳ پاتریوت اردوگاه شهید باهنر محمد عزیزی فریدون احمدی ناصر احمدی سامانه باور ۳۷۳ علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا لیگ نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اتفاق اصفهان و پاسخ ایران به اسرائیل، گفت: بعد از عملیات «وعده صادق» همانطور که فرماندهان نظامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند از این به بعد اگر اشخاص و دارایی‌های ما مورد حمله‌ی رژیم صهیونیستی قرار بگیرند جمهوری اسلامی ایران برای خودش این حق را قائل است که عمل متقابل انجام دهد.

بنابر گزارش جماران، جلال زاده درباره اتفاق اصفهان، گفت: اتفاقی که در اصفهان افتاد را نمی‌توان عنوان «حمله» برای آن به کار برد. رژیم صهیونیستی قبلا هم از این کارهای کودکانه و کور داشته است که جمهوری اسلامی ایران نیز در میدان پاسخ آن‌ها را داده است. حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ما در دمشق یک حمله بدیع و مخالف تمامی کنوانسیون‌ها، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل بود که جمهوری اسلامی تصمیم گرفت یک جواب قاطع و طبق موازین بین‌المللی به آن‌ها بدهد. لذا طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مصاحبه‌هایی که فرماندهان ما انجام دادند، هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به امکان و دارایی‌ها جواب خواهیم داد.

وی افزود: در اصفهان پدافند ارتش جمهوری اسلامی به بعضی از اشیاء مشکوک شده بود و به سمت آنها تیراندازی کرده بود و اصلا در قواره حمله رژیم صهیونیستی نبود. امیدارم با تمام دیوانگی‌هایی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر منافع کوتاه مدت خود هم که شده است، کار دیوانه‌باری انجام ندهد که این‌بار پاسخ جمهوری اسلامی نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص رفتار اردن در برابر رفتار اسرائیل، گفت: اردن باید پاسخگو باشد و در گفت و گویی که وزیر امورخارجه اردن با امیرعبداللهیان داشتند توضیحات لازم را دادند و همانجا اعلام کردند که ما اجازه حضور پرنده‌های رژیم صهیونیستی را در فضای اردن نخواهیم داد. ما در بحث دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم و اعلام کردیم اگر ما بدانیم که رژیم صهیونیستی از امکانات کشورها و پایگاه‌های آمریکا علیه منافع ما استفاده کرده قطعا با پاسخ متقابل ما مواجه خواهند شد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898556

دیگر خبرها

  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتد
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران (فیلم)
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم