Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@17:09:56 GMT

مکرون: به طرح ترامپ هیچ امیدی ندارم

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۳۲۹۰

مکرون: به طرح ترامپ هیچ امیدی ندارم

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: امیدهای خود را در مورد توافق صلح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  از دست داده ام .

مکرون گفت: هیچ توافقی بدون مذاکره حاصل نمی شود. اسرائیلی ها و فلسطینی ها اراده لازم برای گفت و گو ندارند و از این رو معتقدم تا گفت وگوهای جدی صورت نگیرد، توافقی در کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی توان توافقی را به طرف هایی تحمیل کرد که حاضر به گفت و گو درباره ان نیستند.  

رئیس جمهوری فرانسه خاطر نشان کرد: من دیگر منتظر طرح ترامپ نمی مانم اما به دنبال راهکار و پیشنهاد های جدید برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین ادامه خواهم داد.

چندی پیش نیز ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفته بود که احساس خوبی نسبت به طرح معامله قرن ندارد و مطمنا موجب بازگشت آرامش به منطقه نخواهد شد.  

طرح معامله قرن که در نشست بحرین در ۵ تیرماه رونمایی شد، تلاشی در جهت تبدیل موضوع فلسطین به یک برنامه اقتصادی بوده و تمامی ریشه های سیاسی بحران در خاورمیانه را نادیده گرفته است.

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ در کنار جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی سه معمار اصلی این طرح هستند.

این طرح که تا کنون ناکام مانده، با مخالفت گروه ها و احزاب فلسطینی رو به رو شده و مقامات ارشد فلسطین آن را یکسری وعده غیرعملی می دانند و معتقدند که رژیم صهیونیستی باید به اشغالگری پایان ببخشند که این خود، نخستین پیش شرط رونق و آبادانی‌ است. 

گروه حماس که کنترل غزه را در دست دارد نیز در واکنش به این طرح، اعلام کرد: «فلسطین فروشی نیست».

310311

کد خبر 1292140

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امانوئل مکرون صلح خاورمیانه لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس محمدجواد ظریف وزارت خارجه باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران دونالد ترامپ ایران و آمریکا نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله محمود عباس به آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت آمریکا با وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، حق ملت فلسطین را ضایع کرد.

به گزارش رویترز، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد پس از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل از سوی آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست خود در قبال آمریکا را بررسی خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین روابط دوجانبه با آمریکا را برای حفظ منافع مردم، آرمان و حقوق ما بررسی خواهد کرد.

عباس تاکید کرد که وتوی درخواست فلسطین در سازمان ملل، تجاوز آشکار به حقوق، تاریخ، سرزمین و مقدسات مردم فلسطین است واراده جامعه بین‌المللی را به چالش می‌کشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت در حالی که جهان موافق اجرای قوانین بین‌المللی است و در کنار حق فلسطینی‌ها می‌ایستد، آمریکا همچنان از اشغالگری حمایت می‌کند و از مجبور کردن اسرائیل به توقف نسل‌کشی امتناع می‌کند. آمریکا سلاح و بودجه‌ای را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد تا فرزندان ما را بکشد و خانه‌های ما را ویران کند.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدفلسطینی خود، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع دادند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • آمریکا از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • توافقی که رد شد؛ پاسخ حماس که موجب عصبانیت مصر، آمریکا و حتی قطر شد + جزئیات