Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جهانی کیا عصر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی در ارومیه، با تاکید بر نقش اطلاعات در اخذ مالیات های واقعی، کاهش زمینه فرار مالیاتی و شناسایی منابع خوب برای دریافت مالیات گفت: باید در زمینه تکمیل پایگاه اطلاعات مالیاتی به حدی برسیم که قسمت عمده ای از خود اظهاری مؤدیان، نزدیک به واقعیت باشد تا مجبور نشویم ۱۰۰ درصد پرونده های مالیاتی را مورد رسیدگی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم اصلاحی ۹۸.۰۴.۳۱، اطلاعات مالی، عملکردی و هویتی خوبی را از دستگاه های دارنده اطلاعات دریافت کرده ایم که مهم ترین آن مربوط به اطلاعات پولی و مالی است که نقش مهمی در شفافیت درآمدی افراد و مقابله با فرار مالیاتی داشته است.

مدیرکل دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ۵۲ درصد از اشخاص دارای تراکنش بانکی بالای ۵۰ میلیارد ریال در کشور، در مرحله نخست در سیستم های مالیاتی شناسایی نشدند، گفت: این نشان می دهد که منابع جدید و کشف نشده خوبی در این زمینه وجود دارد.

جهانی کیا در ادامه افزود: در بررسی اطلاعات سرجمع گردش حساب، به مؤدی برخوردیم که با وجود بیش از ۳۷۰۰ میلیارد ریال گردش مالی، تنها ۶۰ میلیون ریال مالیات برای یک سال کاری ابراز کرده بود و نهایتا برای عملکرد سال مورد نظر ۷۰ میلیون ریال مالیات پرداخت کرده بود.

وی گفت: اطلاعات مربوط به گردش مالی اشخاص، اطلاعات نقل و انتقال املاک، اطلاعات ثبت شده شرکت ها، ثبت احوال، اطلاعات مربوط به بارنامه ها، اطلاعات مربوط به تعهدات، اطلاعات ارز و سکه و اطلاعات مجوز های صادره از اکثر دستگاه های دولتی از دیگر انواع اطلاعاتی است که از طریق دفتر اطلاعات مالیاتی سازمان در اختیار ادارات کل مالیاتی استان ها قرار می گیرد که امید می رود با تکمیل بانک های اطلاعاتی سازمان، دیگر کسی تمایل به کم اظهاری یا کتمان درآمدش نداشته باشد.

جهانی کیا از روند افزایشی تعداد تراکنش های بانکی اشخاص حقیقی با گردش مالی بالای ۵۰ میلیارد ریال در استان آذربایجان غربی هم خبر داد وگفت: این تعداد در سال ۹۵، نزدیک به دو نفر بود که در سال ۹۶ به دو هزارو ۴۰۰ نفر و در سال ۹۷ به ۳هزارو ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به وجود گروه تخصصی ویژه رسیدگی به پرونده های تراکنش مالی در استان گفت : حساسیت پرونده های تراکنش بانکی و لزوم به کارگیری دقت و وحدت رویه در این حوزه، اهداف تشکیل این گروه تخصصی کارآزموده و منتخب است.

کوماسی با اشاره به افزایش میزان توافق با صاحبان مشاغل استان از ۵۰ به ۶۷ درصد در سال جاری، بر لزوم قطعی سازی سریع و آسان پرونده های کم ریسک تاکید کرد و افزود: قصد داریم میزان توافق در سال آینده به ۸۵ درصد افزایش یابد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سیستم مالیاتی پیشتاز در حمایت از تولید است اظهار داشت: بدهی مالیاتی واحد های تولیدی استان گاها به اندازه یک بیستم بدهی در سایر بخش ها نیست.

کد خبر 4699192

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مالیات محمد جهانی بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام هفته دولت عید غدیر خم گرگان یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!