Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید خوبی زاده، گفت: از نظر مسلمانان اشغال بیت المقدس توسط صهیونیست ها، اشغال یک سرزمین نیست بلکه ایجاد پایگاه استعماری صهیونیستی در قلب جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، هم زمان با سال روز جهانی مسجد، در همین راستا نشستی با حضور مدیر  ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت رقیه(س) شهر جیرفت، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


« مجید خوبی زاده » در این نشست، گفت: با توجه به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها، بنابراین امروز در تقویم به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، با بیان این مطلب که این مسجد به دلایل متعددی دارای قداست و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به چرابی اهمیت این مسجد پرداخت و افزود: مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمین است و بنا به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام، یکی از چهار قصر بهشتی دنیا مسجدالحرام، مسجدالنبی، بیت المقدس و مسجد کوفه است.
وی، اضافه کرد: مسجد الاقصی بعد از مسجد الحرام دومین مسجد مقدس است.
خوبی زاده، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) تا ۱۳ سال پس از بعثت در مکه و نیز بعد از هجرت به مدینه رو به مسجد الاقصی نماز می خواندند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، ادامه داد: معراج پیامبر اکرم(ص) از مسجد الحرام به سمت مسجد الاقصی و سپس به سوی آسمان صورت گرفت.
وی، ابراز داشت: آیه اول سوره اسرا « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ » علاوه بر اشاره به قداست این مسجد، نشان از خیر و برکت این مکان و اطراف آن دارد.
خوبی زاده، افزود: علاوه بر قداست این مسجد، از نظر مسلمانان اشغال بیت المقدس توسط صهیونیست ها، اشغال یک سرزمین نیست بلکه ایجاد یک پایگاه استعماری صهیونیستی در قلب جهان اسلام است.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر روز جهانی مسجد مساجد روزنامه روز جهانی مساجد مسجد سومین جشنواره طنین مسجد خبرگزاری شبستان روز مسجد بیت المقدس جنوب کرمان مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نماز جمعه ماه رمضان با حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی برپا شد

با وجود محدودیت‌های متعددی که مسئولان رژیم صهیونیستی برای ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل مسجد الاقصی اعمال کردند، هزاران فلسطینی امروز سومین نماز جمعه ماه رمضان را به شکلی باشکوه در این مسجد اقامه کردند.

به گزارش ایسنا، «شیخ عزام الخطیب» مدیرکل دفتر اوقاف اسلامی شهر قدس اشغالی در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه اظهار کرد: امروز حدود ۱۲۵ هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در داخل مسجد الاقصی برپا کردند.

طبق گزارش رسانه‌ها، ورود نمازگزاران به داخل مسجد از روز پنج‌شنبه آغاز شد و طبق اعلام دفتر اوقاف اسلامی شهر قدش اشغالی، حدود ۱۲۰ هزار فلسطینی نماز عشا و تراویح را در این مسجد برپا کردند.

همچنین صدها نمازگزار فلسطینی که شب را در داخل مسجد الاقصی معتکف بودند، در نماز صبح امروز نیز شرکت کرده و پس از نماز در صحن‌های مسجد الاقصی تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی، همبستگی خود را با ساکنان نوار غزه اعلام و بر حمایت خود از مقاومت فلسطین تاکید کردند.

پس از این تظاهرات، تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر به نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان حمله کرده و آنها را به زور از صحن‌های مسجد بیرون کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شکل گسترده‌ای در داخل بخش قدیمی شهر قدس که مسجد الاقصی نیز در آن قسمت قرار دارد، و نیز محوطه و خیابان‌های اطراف آن مستقر بودند.

مسوولان رژیم صهیونیستی همانند هفته‌های قبل به مردان کمتر از ۵۵ سال و زنان کمتر از ۵۰ سال ساکن کرانه باختری اجازه ورود به مسجد را ندادند.

«شیخ یوسف ابو سنینه» خطیب مسجد الاقصی در خطبه‌ امروز نماز جمعه، سکوت جامعه جهانی در برابر حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین نماز جمعه ماه رمضان با حضور گسترده فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی برپا شد
  • طوفان‌الاقصی/ افزایش شهدای غزه به بیش از ۳۲۶۲۳ نفر
  • روز۱۷۵ طوفان‌الاقصی|افزایش شهدای غزه به بیش از ۳۲۵۰۰ نفر
  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است
  • طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد / روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد/ طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد
  • صلح پایدار در پرتو آموزهای متعالی اسلام ایجاد می‌شود/ حال "پاره تن اسلام" خوب نیست
  • قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است