Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا رجب زاده روز پنجشنبه در همایش زلزله، مدیریت بحران و دورنمای آینده اظهار داشت: یکی از وظایف مهندسان و مدیران، کمک به کاهش خسارت های زلزله است و اکنون استفاده از مصالح سنتی و سنگین، منسوخ شده و نیاز است سبک سازی ساختمان ها مورد توجه باشد.

وی افزود: خراسان شمالی، استان لرزه خیز است و به همین لحاظ، وظیفه ما در این زمینه بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب زاده با بیان اینکه سازمان مهندسی در کشور، دچار آسیب و مشکل است، افزود: این به معنای وجود آسیب در سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست بلکه به روند وارد شدن فرد به دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی، ورود به بازار و فعالیت او مرتبط است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: باید از تولیدکنندگان فعال در زمینه سبک سازی ساختمان ها فعالیت می کنند حمایت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این همایش، بر نقش مهندسان در کاهش خسارت های ناشی از زلزله در ساختمان ها تاکید کرد و گفت: در زلزله، سرمایه های زیادی هدر می رود و میلیاردها تومان خسارت بر جامعه تحمیل می شود، و این همایش فرصتی است تا تحلیل درستی از این حادثه ها انجام شود.

علیرضا مصطفی زاده بورا اظهار داشت: برای داشتن ساختمان های محکم، باید قوانین محکم داشته باشیم و برخی قوانین حوزه ساخت و ساز اصلاح شود.

وی افزود: به طور مثال، کمیسیون ماده ۱۰۰، باید از وجه حقوقی به وجه کیفری تغییر یابد تا با داشتن قوانین محکم ساختمان های محکم تری داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همه مسئولان در خسارت هایی که در حادثه های مختلف از جمله زلزله به مردم تحمیل می شود، شریک هستند و جامعه مهندسی باید در راستای جلوگیری از هدرفت سرمایه ها، نسبت به مقاوم سازی سازه هایی که اجرا می شود، تلاش بیشتری داشته باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم در این همایش گفت: این استان جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور است بطوری که سال گذشته ۸۴ حادثه و رخداد طبیعی در این خطه از کشور گزارش شده است.

جواد نظری اظهار داشت: خراسان شمالی، یکی از ۲۵ استان کشور بود که بهار امسال درگیر سیل بود البته با تلاش مسئولان بویژه استاندار، کمترین خسارت ها را متحمل شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی هم گفت: تلاش داریم تا در این همایش،  توجه مسئولان، مردم و سازندگان به لزوم رعایت ضوابط ایمن سازی ساخت و سازها معطوف شود.

علی اکبر رمضانی با اشاره به اینکه وقوع حوادث طبیعی، یکی از چالش های صنعت ساخت و ساز است اظهار داشت: سرمایه های زیادی در صنعت ساختمان هزینه می شود و نیاز است تا برای حفاظت و صیانت از این سرمایه ها، مقاوم سازی بناها و ساختمان ها مورد توجه قرار گیرد.  

وی گفت: البته مهم ترین موضوع در مقاوم سازی ها، حفاظت و تامین ایمنی ساکنان و حفاظت از جان بهره برداران است.  

بر اساس این گزارش، همایش زلزله، مدیریت بحران و دورنمای آینده فردا به کار خود پایان می دهد.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آیین نامه زلزله ساخت و ساز سیل مدیرکل راه و شهرسازی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم