Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب با تأکید بر اینکه گام دوم انقلاب یعنی انقلاب در حال حرکت است، گفت: گام دوم یعنی این انقلاب هدف دارد. به عبارتی باید گفت که بیانیه گام دوم انقلاب یعنی برداشتن گام دوم به سوی مقصد و هدف، نه گام دوم برآمده از مبدأ چرا که مبدأ حرکت انقلاب از یک ضد ارزش بود در حالی که مقصد ما ارزش، نور و حکومت الهی امام زمان (عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، امروز در نشست تخصصی اصحاب رسانه و فعالان شبکه های اجتماعی استان مرکزی با عنوان «رسانه و گام دوم» گفت: ویژگی گام دوم این است که در آن از ابتدا هدف کاملاً روشن بیان شده، که این هدف رسیدن به تمدن اسلامی و تحقق ظهور امام زمان (عج) است.

طائب افزود: نوع توضیح و چگونگی ورود به بیانیه خیلی مؤثر است اما متأسفانه در حال حاضر حتی رسانه های ارزشی هم این کار را انجام نمی دهند. برای مثال می توان گفت که قرآن، مفسر زیاد دارد ولی برخی از این تفسیرها برتری دارند. کسی هم مانع تعدد تفاسیر نشده است که این کار باید نسبت به بیانیه گام دوم هم صورت گیرد چرا که با ورودی های زیاد می توانیم به تفسیرهای بهتری از بیانیه گام دوم برسیم و آن قدر باید این ورودی را داشته باشیم تا تفسیر ها بهتر شود.

بیانیه گام دوم محدود به مرزهای ایران نیست و فراگیر است

وی به بیان نکاتی در خصوص بیانیه گام دوم پرداخت و عنوان کرد: اولین نکته نام بیانیه است. اینکه نام این بیانیه، گام دوم انقلاب اسلامی است، یعنی محدود به مرزهای ایران نیست و فراگیر است.

این کارشناس مذهبی، جهانی شدن انقلاب را از دیگر نکات مهم بیانیه برشمرد و بیان کرد: امروز در رسانه هایمان، در خصوص جهانی شدن انقلاب کم کار کردیم در حالی که انقلاب ما به طور مشخص در روسیه، چین و در کشورهای عربی اثر گذاشته و رفتار آن ها را در حوزه های داخلی و بین الملل تغییر داده است.

وی ادامه داد: توقع نداریم در گام اول همه کشورها موحد و همه انسانها خدا پرستِ مخلص شوند. اما همین که از بخش های فرهنگی انقلاب تأثیر پذیرفتند این خودش یک دستاورد است. امروز برخی از این کشور ها در مواجهه با پدیده های داخلی خود مدیریت مدبرانه را از انقلاب اسلامی الگو می گیرند.

طائب اثبات صدور انقلاب به جهان در راستای تبیین بیانیه گام دوم را یکی از مهم ترین کارهای رسانه ها دانست و اظهار کرد: البته باید گفت که ما دنبال صدور فرهنگ انقلاب اسلامی هستیم و حضور مسلحانه در منطقه ای برای صدور انقلاب اسلامی را دنبال نمی کنیم.

گام دوم انقلاب یعنی انقلاب در حال حرکت است

وی با تأکید بر اینکه گام دوم انقلاب یعنی انقلاب در حال حرکت است، تصریح کرد: گام دوم یعنی این انقلاب هدف دارد. به عبارتی باید گفت که بیانیه گام دوم انقلاب یعنی برداشتن گام دوم به سوی مقصد و هدف، نه گام دوم برآمده از مبدأ چرا که مبدأ حرکت انقلاب از یک ضد ارزش بود در حالی که مقصد ما ارزش، نور و حکومت الهی امام زمان (عج) است.

طائب ضمن بیان اینکه ما باید دهکده جهانی را به وسیله رسانه ایجاد کنیم عنوان کرد: در این دهکده اگر نقطه ای فکر کنیم، شکست خورده و عقب مانده ایم. ما هم قبول داریم که دهکده کدخدا دارد. اصلاً کد یعنی دست و در کل کدخدا یعنی دست خدا یعنی دست قدرت خدا و دست قدرت خدا حقیقتاً ولی خداست.

وی اضافه کرد: تا به حال کدخدا، کدخدای دروغی بوده است و حالا می خواهیم به دنبال کدخدای حقیقی دهکده جهانی باشیم.

طائب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، ایران را از نقشه جهانی صهیونیست که حتی روسیه و چین هم در آن بودند، بیرون کشید، اظهار کرد: امروز آمریکا، دنیای آرام می خواهد تا بهره ببرد و هر چه دنیا بحرانی شود به ضرر کدخداست. باید گفت جنگ همیشه بحران نیست. بلکه حتی جنگ مدیریت شده ضد بحران است. مثل قضیه ورود ایران به جنگ سوریه که مدیریت شده بود و بحران را از سوریه برداشت.

وی افزود: نقطه راهبردی نبرد جایی است که اگر آن را از دست بدهیم سایر نقاط خود را نیز از دست خواهیم داد. ولی اگر آن را در اختیار بگیریم می توانیم سایر نقاط دشمن را به دست بیاوریم. حساس ترین نقطه برای کدخدای دروغین محل ظهور کدخدای حقیقی یعنی کعبه است. پس باید آنجا را فتح کنیم تا بقیه نقاط هم آماده شود.

طائب با تاکید بر اینکه آزادی قدس مقدمه آزادسازی خانه خداست بیان کرد: ایستادگی مردم سودان و خروج حکومتش از ائتلاف یمن، چرخش اخوان المسلمین در قطر به سمت ایران و خروج آنها از یمن، تقابل امارات با عربستان در میدان یمن برای امتیاز گیری و مذاکره و معامله با ایران مجموعه ای از اتفاقات است که صدور انقلاب اسلامی را به اثبات می رساند.

فراهم آوری اسباب و امکان ظهور وظیفه این نسل است

وی فراهم آوری اسباب و امکان ظهور را وظیفه این نسل دانست و تشریح کرد: فراهم شدن اسباب و امکان برای ظهور کار ماست و این حرکت مردمی را می طلبد و مردم باید برای تحقق حکومت امام زمان (عج) پای کار بیایند. پس ما باید در راستای فراهم کردن امکان ظهور به دنبال امن کردن نقطه ظهور باشیم که کعبه همان نقطه است.

طائب راهبرد عملیاتی فتح مکه را نابودی اسرائیل دانست و عنوان کرد: در واقع یک رابطه دومینو وار بین فتح خانه خدا و نابودی اسرائیل وجود دارد که اگر اسرائیل را بزنیم، آمریکا نیز قدرتش در منطقه و دنیا از بین می رود و آن قدرت دیگر وجود ندارد و عربستان هم که امن باشد محل ظهور امن شده است که این دومینوی سقوط نظام سلطه است.

برای مقابله با اسرائیل و استکبار نباید وابستگی اقتصادی داشته باشیم

وی اضافه کرد: نکته اساسی اینجاست که برای مقابله با اسرائیل و استکبار نباید وابستگی اقتصادی داشته باشیم. متأسفانه تا به حال هیچ کس در راستای رابطه شعار سال با گام دوم انقلاب اسلامی کار نکرده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند که امسال سال فرصت هاست و حتی سیل هم می تواند در اختیار گام دوم انقلاب قرار بگیرد چرا که سیل موجب حرکت مسئولان شد و مرخصی های مسئولین را هم لغو کرد و به واسطه همین سیل بود که تولید در برخی از کارخانجات به راه افتاد.

طائب تقوا را یکی از شاخصه های مهم اصحاب رسانه در گام دوم دانست و اظهار کرد: اصحاب رسانه باید بدانند تقوا در رسانه خیلی پیچیده است. حتی بعضی حرف ها اگر درست هم باشد نیاز به مطرح شدن نیست و گفتن هر حرف درستی، هم لازم نیست.

جوانان برای انتخابات آتش به اختیار عمل کنند

وی در خصوص انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: بر روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی تاکید داریم. باید توجه کرد که نه فقط مجریان بلکه تصمیم گیران کشور نیز باید جوان باشند و اگر نیروهای قدیمی فشار می آورند و مانع حضور جوانان می شوند، جوانان برای انتخابات آتش به اختیار عمل کنند و نگذارند که دیگران فکر جوان گرایی رهبری را زیر پا بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ مرزهای ساده زیستی را جابه‌جا کرد!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

ترامپ مرزهای ساده زیستی را جابه‌جا کرد! 

رودخانه قزل اوزن، طولانی ترین رودخانه غرب کشور


خانه‌ای از جنس «هالۀ نور» در اندونزی


مدل شدن کوتاه قامت‌ترین زن ناتوان حرکتی دنیا


ارتباط درد مزمن اسکلتی عضلانی با خطر زوال عقل


پیام بازیگر هفت سر اژدها درباره حملات موشکی ایران


چند روز آینده آب‌وهوای این استان‌ها رویایی می‌شود


بازیگر زن سینمای قبل انقلاب بعد مدت‌ها آفتابی شد


فال روزانه دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳


راز جسد مجهول الهویه فاش شد


حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟


قاچاق سوخت ۳ نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد


قیمت این خودرو ۸۰میلیون تومان ریخت


زمان آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره اعلام شد


عکسی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران


تهران به تنظیمات کارخانه برگشت!


خبری که اول صبح کام ایرانی‌ها را تلخ کرد


تصویری از کارگردان مشهور که هرگز دوست نداشتیم ببینیم!


عکسی تاریخی که به نفع ایران در سازمان ملل ثبت شد

استوری سیاوش خیرابی علیه مردمی که به پمپ بنزین رفتند

 

دیگر خبرها

  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • ­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پاسخ مقتدرانه سپاه به رژیم صهیونیستی یک حرکت تاریخی در جهان اسلام بود
  • ترامپ مرزهای ساده زیستی را جابه‌جا کرد!
  • آینده درخشان کشور درگرو نقش‌آفرینی جوانان است