Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدعلی پارسا روز پنجشنبه در چهلمین نشست شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: این بخشنامه از جمله اقداماتی است که برای حمایت از فعالان بخش خصوصی صادر شده، از این رو دستگاه های دولتی که مطالباتی به بخش خصوصی داشته باشند و مودیان مالیاتی آنها را به عنوان بدهکار معرفی کنند، امور مالیاتی اقدام به تهاتر بدهی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به زودی این بخشنامه به استان ها ابلاغ می شود، گفت: بر این اساس بخش قابل توجهی از مشکلات بدهکاران به نظام مالیاتی کشور برطرف می شود.

بخشودگی جرایم مالیاتی تا ۳۰ مهر

پارسا در ادامه به بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی اشاره کرد و گفت: افرادی که تا تاریخ ۳۰ مهر امسال نسبت به پرداخت اصل بدهی مالیاتی خود اقدام کنند به عنوان مودیان خوش حساب محسوب می شوند.

وی ادامه داد: پس از این تاریخ میزان بخشودگی در بخش تولید به صورت پلکانی کاهش می یابد و ماهانه ۲ درصد از ۱۰۰ درصد میزان بخشودگی کسر می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی در زمینه تاخیر در پرداخت اصل بدهی ویژه بخش های غیر تولیدی، گفت: این روند برای بخش های غیر تولیدی ماهیانه چهار درصد از ۱۰۰ درصد خواهد بود و به همین ترتیب اختیارات استانی برای اعمال بخشودگی در بهش تولید و غیر تولیدی به ۷۰ و ۵۰ درصد می رسد.

وی این اقدام را در راستای حمایت از واحدهای اقتصادی که زیر فشار هستند بیان کرد و افزود: سلیقه تعیین این بخشودگی ها از سوی ادارات امور مالیاتی در استان ها برداشته شده تا بخش مهمی از مشکلات مالیاتی بخش خصوصی برطرف شود.

خوزستان زمینه فرار مالیاتی را دارد

معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های سازمان امور مالیاتی برای مقابله و فرار اشخاص از پرداخت مالیات، گفت: همانطور که زیرساخت های مورد نیاز برای رصد و بررسی مسایل مربوط به مالیات در کشور کاملا فراهم نیست، در اقتصاد استان خوزستان نیز به دلیل ویژگی خاصی که در اقتصاد آن وجود دارد، زمینه فرار از پرداخت مالیات فراهم است.

وی ادامه داد: با این وجود برای شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته که با جدیت در دستور کار این سازمان قرار دارد.

پارسا، فرار مالیاتی را به نوعی دست بردن در جیب ملت و بیت المال دانست و گفت: برخوردهای شدید قضایی در انتظار افرادی است که مرتکب چنین جرمی شوند و موضوع مقابله با آن یکی از اولویت های کاری سازمان امور مالیاتی است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور پیش از این منشاء بسیاری از تخلفات مالیاتی را شیوه های سنتی دانسته و بر حرکت از فرآیندهای سنتی به فرآیندهای مدرن در این حوزه برای پیشگیری از تخلفات خبر داده بود.

۹۹۳۱ / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ایرنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد. ریاست دادگاه با قاضی حجت‌الاسلام دهقانی بود و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری، قاضی را در این دادگاه همراهی کردند.

طبق گزارش تسنیم از دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین، در بخشی از این جلسه، سید میثم حکیم‌زاده حسینی، وکیل شکات در تریبون قرار گرفت.

مسعود رجوی همکار ساواک بود

حکیم‌زاده حسینی نسخه‌ای از دفاعیات خود را به دادگاه تقدیم کرد و گفت: جلسه اولی است که فرصت بیان جهت‌گیری سازمان مجاهدین خلق در دهه ۵۰ است و سلطه‌ای که نظام پهلوی بر این سازمان پیدا کرد.

در خصوص اینکه مسعود رجوی چه شد که توسط ساواک بازداشت و به اعدام محکوم شد و چگونه از بند زندان رهایی پیدا کرد، در جلسه قبل مقدماتی مطرح شد، که من در تکمیل آن و بر اساس مستنداتی که در کتب خاطرات و مورخین تهیه شده است، عنوان خواهم کرد.

حکیم‌زاده حسینی از قاضی دادگاه درخواست کرد که مستندات او در زمان قرائت لایحه‌اش در دادگاه نمایش داده شود و گفت: در کتاب احمد احمد، خاطرات یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق که از این سازمان جدا شده است، آمده است که دانشجویان عدالت‌خواه در دهه ۵۰ با تغییر رویکرد این سازمان مواجه شدند.

وی در پاسخ به پرسش قاضی دادگاه با اشاره به یک سند از اسناد ساواک اعلام کرد: مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد، این موضوع در یک نامه ارتشبد نصیری به‌صراحت آمده است.

وی با توجه به اظهارات نخستین قاضی دادگاه مبنی بر اینکه مردم و مسئولان کشورهای میزبان باید از جنایات منافقین آگاه شوند، گفت: رسیدگی به این پرونده با چنین ابعاد، جنایاتی که در سطح ملی و بین‌المللی انجام شده است، اصحاب رسانه باید این جنایات را معرفی کنند. در جلسه امروز با اینکه سازمان مجاهدین خلق جوانان پاک‌نیت را جذب خود کرده بود، تغییر روش داد، این تغییر روش به مذاق رژیم سابق (پهلوی) خوش آمد.

قاضی دادگاه طی تذکری به وکیل بیان کرد: بنده از واژه اتهامات استفاده کردم، نه جنایات، دادگاه بی‌طرف است، در حدود لایحه صحبت کنید.

وکیل شکات سپس‌به تشریح چگونگی تغییر ماهیت سازمان مجاهدین خلق از اسلامی به مارکسیستی پرداخت. قاضی بارها با ارائه تذکر به وکیل، خواستار آن شد تا وی در محدوده کیفرخواست دفاع کند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898608

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی