Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:07:53 GMT

مشکین‌فام، گزینه‌ خیابان غذا در شیراز است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۳۷۳۰

مشکین‌فام، گزینه‌ خیابان غذا در شیراز است

جواد بهادری روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز اظهار داشت : طرح خیابان غذا در اداره مطالعات و طراحی شهری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز طراحی شده و با ایجاد آن کیفیت‌های فضایی نظیر سرزندگی، ماندگاری و حیات شبانه در این محل تقویت شده و تعاملات اجتماعی که کلید اصلی ایجاد فضای شهری است، ارتقاء پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه یکی از شاخص‌های توسعه شهری، وجود محدوده‌ها و خیابان‌های مخصوص عابر پیاده است، افزود: یکی از راهکارهایی که در سطح تاکتیکی مطرح است و بسیاری از شهرها برای ارتقاء کیفیت فضاها و افزایش تعاملات اجتماعی از آن بهره می‌گیرند، ایجاد خیابان خوراکی‌ها است، این محدوده‌ها اغلب به صورت دائمی و گاهاً به طور موقت و فصلی ایجاد می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: خیابان خوراکی‌ها یا خیابان غذا به  خیابان‌هایی گفته می‌شود که عمدتاً برای غذا خوردن با اولویت حداکثری عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهادری اضافه کرد: شهرداری کلان شهر شیراز با درک اهمیت این موضوع و با هدف ارتقاء کیفیت‌های فضای شهری، اقدام به تهیه برنامه‌راهبردی زندگی پیاده در شیراز کرده که این برنامه به دنبال ایجاد و ارتقاء کیفیت‌ زندگی در شیراز اجرا می شود.

غذاهای خیابانی، غذاهای حاضر و آماده ای هستند که علاوه بر قیمت ارزان، با سرعت آماده می شوند و در اختیار مشتریان و مسافران قرار می گیرند. این غذاها در گاری‌ها، دکه های غذافروشی و راسته ها عرضه می شود و به غیر از خیابان، جشنواره ها، فستیوال ها و نمایشگاه‌ها از دیگر مراکز عرضه غذاهای خیابانی است.


احتمالا باستانی ترین غذای خیابانی، ماهی های کوچک و سرخ شده ای بودند که در رهگذرهای یونان باستان عرضه می شدند. در واکاوی ها  شهر «پمپئی» روم باستان به شمار زیادی از دوره گردهایی بر می خوریم که روزانه غذاهای محلی می فروخته اند. تصویر غذاخوری ها و دوره گردهای روم باستان، شباهت بسیاری با راسته‌های غذافروشی امروزی دارد.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مجید نصیری با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای ایجاد زیرساخت برای اراِیه سرویس‌های فناور محور و ارتقای کیفیت عملکرد سازمان‌ها و با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرایی شد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: مجموع عملیات اجرایی این طرح ۳۶۲ متر بود که به تفکیک ۱۵۰ متر حفاری و ۲۱۲ متر فیبرکشی می‌باشد.

وی افزود: هدف مخابرات استان از ایجاد تعامل با ادارات و دستگاه‌های اجرایی و پیاده‌سازی شبکه فیبرنوری، ایجاد زیرساخت مناسب برای سازمان‌ها و بهبود پایداری ارتباطات مخابراتی و اینترنتی و همچنین ارتقای کیفیت عملکرد آن سازمان می‌باشد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897696

دیگر خبرها

  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • بازارهای روز در شهرکرد منظریه ایجاد می‌شود
  • روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه
  • تفال به حافظ دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ یا رب آن آهوی مشکین به ختن بازرسان...
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • ◄ زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود