Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:48:29 GMT

۶۳ طرح عمرانی همزمان با هفته دولت در سلماس افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۳۷۳۳

۶۳ طرح عمرانی همزمان با هفته دولت در سلماس افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی اصغری عصرپنشجنبه در آیین افتتاح نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی بخش مرکزی شهرستان سلماس اظهارداشت: این طرح ها با اعتبار بالغ بر ۱۴۵ میلیون تومان آماده شده و از جمله پروژه های افتتاحی در هفته دولت کلینیک تخصصی بیمارستان خانم الانبیای سلماس است.

وی در ادامه برگزاری این جشنواره را فرصت ارزشمندی برای توسعه گردشگری سلماس دانست و افزود: داشته های فرهنگی و تاریخی سلماس از جمله تپه باستانی اهرنجان بعنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های جوامع بشری استان نیازمند معرفی و حفظ و صیانت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سلماس تصریح کرد: آیین ها، غذاهای محلی، نواها، گویش ها و پوشش های محلی زنان و مردان از جلوه های دیگر مردم شناسی در این شهرستان است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

وی بیان کرد: از جمله جاذبه های گردشگری سلماس می توان به قلعه کوراوغلو هدر، امامزاده کهنه شهر، امامزاده برگشاد (امامزاده هشتم)، آبشار خورخورا، کلیسای هفتوان، قلعه چهریق، رودخانه زولا چای، تالاب چیچک، آب گرم ایستی سو، سنگ نگاره خان تختی، حمام شیخ، مسجد آقا یا مسجد امام حسن (ع)، آغ داغ قلعه سی و تپه اهرنجان اشاره کرد.

اصغری اظهارداشت: هدف اصلی این جشنواره معرفی هر چه بیشتر پتانسیل های گردشگری و تولیدات روستاهای سلماس، بویژه روستاهای بخش مرکزی می باشد و امیدواریم ضمن معرفی این پتانسیل ها، شاهد رشد و بهبود زمینه های اشتغال و رونق تولید باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جشنواره گفت: آذربایجان غربی از نظر غنای منابع گردشگری رتبه چهارم کشور را دارد اما آنطور که باید از این ظرفیت ها بهره برداری و درآمدزایی نشده است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با تاکید بر اینکه این استان از نظر غنای منابع گردشگری رتبه چهارم کشور را دارد، خاطرنشان کرد: اگر با همت مسئولین و مشارکت مردم بتوانیم از همه ظرفیتهای توریستی و گردشگری آذربایجان غربی بهره ببریم قطعا خواهیم توانست سهم بیشتری از درآمد توریستی کشور را به این استان اختصاص دهیم.

نخستین جشنواره گردشگری، فرهنگی و بازیهای بومی محلی بخش مرکزی سلماس در آستانه هفته دولت و با هدف ترویج گردشگری و معرفی صنایع دستی و تولیدات شهرستان و بازی های بومی و محلی در محل چشمه آب درمانی روستای آبگرم برگزار می شود.

کد خبر 4699220

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان سلماس گردشگری بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام هفته دولت عید غدیر خم گرگان یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود

صاحبعلی اصغری امروز در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون گفت: جشنواره بین المللی کوچ عشایر می‌تواند نقطه عطفی در ثبت و ضبط آداب و رسوم و فرهنگ عشایر کشور باشد ضمن اینکه این فرصتی است تا مردم در یک مکان جمع شده از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی لذت ببرند.

فرماندار بیله‌سوار مغان افزود: پارسال نخستین جشنواره‌ بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سفیرانی از کشورهای مختلف جهان برگزار و استقبال بی‌نظیری از آن شد و امسال نیز تصمیم بر این است این جشنواره پررنگ‌تر و پررونق‌تر برگزار شود.

به گفته او، امسال میهمانانی از بیش از ۱۰ استان کشور در بخش عشایری دعوت شده‌اند و میهمانانی از خارج از کشور نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

اصغری برپایی غرفه‌هایی برای عرضه صنایع دستی و نمایش فرهنگ و آداب و رسوم و معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان‌های مختلف کشور ، برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی و محلی ، معرفی بهترین محصولات لبنی ، بهترین شتر دوکوهانه ، برنامه پخت انواع آش‌های محلی ، شوی اسب ، موسیقی محلی ، انتخاب قوچ برتر مغانه ، آلاچیق محلی و لباس سنتی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.

فرماندار بیله سوار مغان گفت: تمهیدات لازم ترافیکی و امنیتی و تعیین محل استقرار میهمانان انجام شده و تلاش می‌شود این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • گشایش غرفه ایران در ونیز هفته آتی/ اسرائیل از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود