Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوزدهمین دوره لیگ به اصطلاح حرفه‌ای فوتبال ایران در حالی از دقایقی دیگر در ورزشگاه آزادی با برگزاری بازی پرسپولیس و پارس جنوبی جم آغاز می‌شود که هنوز رنگ و بوی حرفه‌ای از این رقابت‌ها به دیده نمی‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اتفاقاتی که طی چند روز اخیر در آماده سازی ورزشگاه‌های میزبان لیگ نوزدهم در فوتبال ایران رخ داده و گزارش شده است، نشان می‌دهد ادعای مسوولان ارشد فوتبال ایران درباره افزایش ضریب امنیت این مسابقات با واقعیت فاصله دارد و تلاش‌های مستمر فدراسیون فوتبال برای اصلاح ضربتی زیرساخت‌های حرفه‌ای فوتبال در سطح باشگاهی با شکست مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بار دیگر دیده می‌شود که استاندراد‌های حرفه‌ای گوشزد شده به باشگاه‌ها تنها در حد ظواهر رعایت شده است و در بیشتر ورزشگاه‌ها، چیزی به نام گیت الکترونیکی، صندلی شماره دار، دوربین‌های مداربسته فراگیر، مسیر ورود و خروج مجهز، بلیت‌های الکترونیکی و ... وجود خارجی ندارد و یک مشت کاغذ بازی همراه با تجهیزاتی که در عمل کارایی لازم در مواقع ضروری را ندارند، جای سیستم‌های پیشرفته و کارآمد را گرفته است.

این درحالی است که بیش از نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر تا دیروز مکان برگزاری بازی هفته نخست خود را نمی‌دانستند و این بلاتکلیفی، به مراتب از افتضاح فینال جام حذفی فصل گذشته که موجب همه این اقدامات شده بود، بدتر و زشت‌تر است. متاسفانه این زنجیره طولانی ضعف‌های بنیادی فوتبال ایران در سخت افزار، به فقدان توان مالی باشگاه‌ها بر می‌گردد که نه از محل فروش پیراهن درآمد دارند و نه از حق پخش تلویزیونی و نه از تیلبغات محیطی که سالهاست به صورت نیم بند درآمده و هیچگاه گزارش درستی از درآمد دقیق آن ارایه نشده است.

براستی تیم‌هایی که از ساده‌ترین حقوق شان محروم شده اند، چگونه و از کجا هزینه‌های خود را تامین و پرداخت کنند؟ چگونه می‌شود بدون دخل، خرج کرد و کم نیاورد و بدهکار نشد و تازه از محل موجودی حساب باشگاه، ورزشگاه‌های عمدتا دولتی را تجهیز کرد.

واقعا تاخیر در برگزاری چنین لیگی چه اهمیتی دارد؟ لیگی که تیم‌های پرخزج، اما بدهکارش هر فصل تا روز آخر مقابل قوانین مقاومت می‌کنند و در آخرین ساعات کارت بازی بازیکنان جدیدشان را به ضرب وعده و قول و امضا و دستخط می‌گیرند تا به تعداد طلبکاران آینده شان افزوده شود.

از آزادی که ورزشگاه میزبان بازی افتتاحیه است خبر می‌رسد که تا ساعتی قبل از اولین مسابقه پرسپولیس هنوز گیت ورودی درست و درمان ندارد. بزرگترین، معروف‌ترین و مهمترین ورزشگاه فوتبال ایران که در مالکیت هیچ باشگاهی نیست، اما در زمان تجهیز همه هزینه هایش را به گردن فوتبال و باشگاه هایش می‌اندازد.

در مورد بلیت فروشی اینترنتی هم در حالی که تنها چندساعت تا آغاز لیگ برتر نوزدهم با برگزاری بازی پرسپولیس و پارس جنوبی جم باقی مانده بود، نقص‌های عجیب و غریب سایت فروش بلیت بازی افتتاحیه موجب خنده و شوخی خبرنگاران و رسانه‌ها و همچنین مخاطبان شد.

در حالی که فدراسیون فوتبال مدتهاست اصرار به فروش بلیت الکترونیکی باز‌ها داشت، امروز ایراد‌هایی عجیب و غریب در سایت معرفی شده از سوی سرخ‌ها شناسایی شد که مشخص نیست چه زمانی می‌خواهد برطرف شود؟ آیا بلیت فروشی مدنظر فدراسیون همین بود؟ اگر سری به سایت مربوطه بزنید، می‌بینید در حالی که بانوان اجازه ورود به استایدوم‌های لیگ برتر را ندارند، این سایت بلیت را به بانوان و زنان نیز می‌فروشد! حتی کارت کلی و شماره‌های اعلام شده به این سایت نیز نیازی نیست که واقعی باشد و با هر شماره غیرواقعی نیز می‌توان بلیت خرید؟!

همچنین تاریخ تولد فرد متقاضی نیز می‌تواند چندین سال بعد از امروز باشد! در این حال ایراد عجیب دیگر تعداد بلیت درخواستی هر فرد است که می‌تواند ۱۰ قطعه نیز به یک نفر تعلق گیرد.  این نقصان‌ها نشان می‌دهد کلیه فشار‌های فدراسیون فوتبال کاملا صوری بوده و قرار نیست زیرساخت‌های فوتبال ایران طی تنها یکی دوماه به صورت ضربتی رفع شود و همه استاندارد‌ها رعایت گردد. با اینحال باز هم این ابهام به وجود می‌آید که چرا آغاز لیگ نوزدهم چندین هفته بیشتر به تاخیر افتاده است؟

از توپ لیگ برتر بگوییم که هر بازیکن حرفه‌ای را از کیفیت پایین آن به تعجب انداخته است و از اخطار‌های پیاپی نیرو‌های انتظامی و کمیته انضباطی و رییس فدراسیونش بگوییم که تصور می‌کنند نظم و ترتیب با حرف و اخطار و بیانیه و هشدار در بازی‌ها مستقر خواهد شد. داورانی که هنوز از قضاوت فصل‌های گذشته طلب دارند، ولی شاهد اصرار فدراسیون به تسویه حساب باشگاه‌ها با بازیکنان و مربیان هستند!  

لیگ برتر نوزدهم با قطاری از کمبود‌ها و مشکلات زیربنایی آغاز شده است و به نظر می‌رسد با چند هفته تاخیر که هیچ، با چند سال تعطیلی هم درگیر همین معضلات لاینحل باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ورزشی لیگ نوزدهم آغاز لیگ بلیت الکترونیکی حق پخش اردوگاه شهید باهنر محمد عزیزی فریدون احمدی ناصر احمدی سامانه باور ۳۷۳ علی فرجی ائتلاف دریایی آمریکا لیگ نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی

مهرداد میرزاییان رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: طی یک ماه نخست امسال بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند و ۹۵۱ عدد کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسید.

وی با اشاره به تعداد تردد‌های انجام شده طی یک ماه گذشته اظهار کرد: در بخش ملکی ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ مسافر و در بخش خصوصی ۶۹۴ هزار و ۴۳۱ مسافر از ناوگان حمل و نقل استفاده کردند.

بیشتر بخوانید

فروش ۳ هزار کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس در شهرکرد

میرزاییان افزود: افزایش این تعداد مسافر به این دلیل است که ممکن است یک نفر در روز چند بار با اتوبوس‌های خطوط مختلف در شهر سفر انجام داده باشد.

وی اضافه کرد: همچنین طی یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.

میرزاییان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر ۳ هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بلیت فروشی دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • بلیت فروشی دیدار تیمهای تراکتور و ذوب آهن
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • جابجایی ۹۲۰ هزار مسافر در شهرکرد
  • چرا آداپتور هایمان زود به زود خراب میشوند ؟
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی