Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد نفتکش ایرانی آدریان دریا در حال حرکت به سمت بنادر کشورش نیست. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرد نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس-۱) که به‌تازگی با حکم دادگاه منطقه جبل‌الطارق رفع توقیف شده، در حال حرکت به سمت بنادر یونان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست‌وزیر یونان که برای گفتگو با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس به سر می‌برد، به شبکه خبری فرانس ۲۴ گفت: «این کشتی [آدریان دریا]به سمت یونان حرکت نمی‌کند. ما تاکنون درخواستی از طرف این کشتی برای پهلو گرفتن در بنادر یونانی دریافت نکرده‌ایم.»

نفتکش آدریان دریا که قبلاً گریس-۱ نام داشت و با پرچم پاناما تردد می‌کرد، حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناور‌های نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش آدریان دریا (گریس-۱) برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است، اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس ــ‌۱ تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه ۱۴ تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به مدت ۱۴ روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید ۳۰ روزه توقیف نفتکش داد.

سرانجام پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشار‌ها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش آدریان دریا، حکم آزادی آن را صادر کرد.

بیشتر بخوانید
سنگ اندازی آمریکا برای جلوگیری از حرکت نفتکش ایرانی گریس-۱

رویترز: حرکت نفتکش گریس-۱ آغاز شد

راه مواجهه با دزد جدید «گریس» چیست؟

نفتکش ایرانی بامداد روز دوشنبه ۲۸ مردادماه حرکت خود را در دریای مدیترانه آغاز کرد و برخی منابع خبری از جمله رویترز اعلام کردند که این نفتکش در حال حرکت به سمت بندر کالاماتا در جنوب یونان است. با این حال مراجع رسمی درباره مقصد نفتکش آدریان دریا اظهار نظر نکرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یونان نخست وزیر کشتی کشتی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه لاوروف و امیرعبداللهیان دریاره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران رایزنی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزرای امور خارجه روسیه و ایران در گفتگوی تلفنی درباره یک شهروند روس که در کشتی توقیف شده توسط ایران بوده است، گفتگو کردند.

ایران 25 فروردین ماه یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد، با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی به‌نام «ایال عوفر» است.

در بیانیه مالک این کشتی آمده است که خدمه کشتی توقیف شده 25 نفر هستند.

پیشتر نیز وزیر امور خارجه هند در گفتگو با وزیر خارجه ایران  نسبت به وضعیت 17 خدمه هندی در کشتی توقیف شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شد.

در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیمواکنش کاخ سفید به توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌ های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • ایهود باراک: نتانیاهو تحت فشار برخی از وزرای خود در مسیر تسریع ظهور حضرت مسیح حرکت می کند
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس