Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-25@13:04:46 GMT

نام جدید آقازادگی: سفیران گویای نظام در فرنگ

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۰۸۱



فرزند هیچ مسؤولی در هیچ کجای دنیا نماینده نظام نیست و تنها نماینده خانواده و پدر خود است.

خبر آمد که 6 فرزند شهردار محترم قم در خارج از ایران درس می‌خوانند. بعد از انتشار این خبر جناب سید مرتضی سقاییان نژاد، سینه صاف کرد و گفت: «اینکه تمام خانواده‌ام در خارج کشور زندگی می‌کنند، کذب محض است. اگر برخی فرزندان من برای تحصیل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند؛ یکی از فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در قم می خواهد تحصیلات خود را دنبال کند و خانواده من هیچ علاقه‌ای به زندگی در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بعد از خواندن اظهارت شهردار محترم قم، متوجه شدیم که جمهوری اسلامی به جز سفرای رسمی که به کشورها اعزام می‌کند، یک سری "سفرای گویا" هم دارد که آقازاده‌های مسؤولین کشور هستند.

کاش آقای شهردار محترم برای مردم و دیگران مسؤولانی که فرزندان خود را راهی ینگه دنیا و دیگر کشورها کرده‌اند می‌گفت که فرزندان او در کشورهای مختلف چگونه زندگی می‌کنند؟ کجا کار می‌کنند؟ در کدام دانشگاه درس می‌خوانند و هزینه زندگی خود را چگونه تامین می‌کنند؟

نام جدید آقازادگی؛ «سفیران گویا نظام در ینگه دنیا»

چه اشکالی دارد عکس خانه‌، محل کار و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنند را منتشر کنید تا بدانیم سفیران گویای نظام چه سبک زندگی دارند؟

اصلا چگونه کسی که در خارج از ایران زندگی می‌کند می‌تواند سفیر گویای نظام باشد؟ کاش این را توضیح می‌دادند و حتی از فرزندان خود می‌خواستند در مورد فعالیت‌هایشان به نفع نظام در خارج از کشور به مردم ایران توضیح دهند.

این درخواست برای این است که ما نمی‌دانیم وظایف "سفیر گویای نظام" چیست؟ مثلا در وزارت خارجه وظایف «سفیر» مشخص است و همگان می‌دانند سفیر چه کارهایی باید انجام دهد و چه کارهایی نباید انجام دهد اما ما درمورد "سفیر گویا" هیچ اطلاعی نداریم.

واقعا چه اشکالی داشت آقای شهردار می‌گفت فرزندانم برای تحصیل و کسب علم به خارج از ایران رفته‎‌اند و بعد از پایان تحصیلات هم به کشور بر می‌گردند و به میهن خود خدمت می‌کنند؟ واقعا لازم بود از نظام هزینه شود؟ اصلا نظام چرا باید هزینه فرزندان مسؤولان کشور را بدهد؟

اگر تحصیل و زندگی در خارج بد است و برای توجیه آن مجبوریم پای نظام را وسط بکشیم و بگوییم آنها سفیران نظام هستند، چرا اجازه رفتن به آن ها می‌دهیم؟ اما اگر این کار اشکال ندارد پس لطفا از کشور برای فرزندان خود هزینه نکنید. فرزند هیچ مسؤولی در هیچ کجای دنیا نماینده نظام نیست و تنها نماینده خانواده و پدر خود است.

این نوشتار بدین معنا نیست که ما مخالف تحصیل جوانان در خارج از کشور هستیم. اتفاقا اینکه جوانان این کشور فرهنگ‌ها و دستاوردهای دیگر ممالک را ببیند، بسیار خوب است. هرچه ایرانی‌ها سفر خارجی بروند به توسعه و پیشرفت ایران کمک می‌کند.

خارج رفتن اما برای خیلی از مردم کار سختی و حتی ناممکنی است. حتی بسیاری از آنها که استعداد فراوان دارند و با تحصیل در خارج از کشور، به شکوفایی استعداد‌های خود دست می یابند.

در این زمان سخت اما، فرزندان حضرات مسؤول به راحتی چمدان خود را می‌بندند و عزم فرنگ می‌کنند.

بعضی دل به دل اروپا می‌‎دهند و برخی دیگر راهی ینگه دنیا می‌شوند.

به زبان ساده‌تر شعارهای پدران را ما بشنویم و هزینه‌اش را بدهیم، آن وقت فرزندان آن شعار دهندگان با خیال راحت آن سوی آب‌ها، درس بخوانند، زندگی کنند و بعد «سفیر گویای نظام» هم بشوند.

مصطفی داننده/ عصرایران


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی چهارشنبه شب در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: مردم استان بوشهر از دیر باز احترام ویژه ای به عالمان دینی داشتند و این احترام و توجه به عالمان دینی در کشور بی نظیر است و نشان از فرهنگ دینی اصیل و دیرین استان بوشهر دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به حضور علمای استان در کنار مردم در دوران‌های مختلف افزود: مردمی بودن علمای بوشهر آثار پر برکتی را در این استان بوشهر به یادگار گذاشته است و یکی از آن آثار توجه وافر مردم این استان به قرآن و مسائل شرعی است.

وی با یاد آوری حماسه قرآنی مردم استان بوشهر در محفل روستای چارک خاطر نشان کرد: بزرگترین اجتماع مردمی حول قرآن کریم از جهات گوناگون منحصر به فرد بود و این حاصل تلاش‌های خستگی ناپذیر عالمان دینی در کنار مردم بوده است و حکایت از عمق ایمان مردم این استان دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر حفظ روحیه قرآنی این استان بوشهر خاطر نشان کرد: حوزه‌ها در خط مقدم پاسداری از سبک زندگی قرآنی هستند و با حضور در کنار مردم شیوه علمای سلف این استان را باید ادامه دهند.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه تاکید کرد: با بیان خدمات حوزه‌های علمیه به فرهنگ مردم در طول تاریخ و تبیین جایگاه رفیع قرآن و معارف اسلامی به مردم و جامعه نخبگانی، راه را برای شناخت هرچه بیشتر حوزه‌های علمیه هموار کنید.

کد خبر 6088173

دیگر خبرها

  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید