Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، گسترش امنیت و استاندارد راه‌ها، توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به اقلیم مشترک، اجرای هرچه بیشتر سامانه آبیاری نوین و همکاری مراکز تحقیقات شوری از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین ایجاد خط هوایی میان دو استان ، توسعه صادرات یزد به افغانستان از مرز خراسان ‌جنوبی، برپایی نمایشگاه‌های محصولات فصلی دو استان و بهره‌گیری از تجربیات گردشگری و میراث فرهنگی مورد تاکید محمدعلی طالبی استاندار یزد و محمدصادق معتمدیان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، یزد و خراسان جنوبی استانهای همسایه هستند و طبس که تا حدود هشت سال پیش از شهرستانهای استان یزد بود، جدا و به استان خراسان جنوبی ملحق شد.

کد خبر 4699257

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد استانداری خراسان جنوبی بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام هفته دولت عید غدیر خم گرگان یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: یکی از زیرساخت‌های مهم در دنیای امروز که عصر ارتباطات بوده توسعه شبکه اطلاعات و فناوری ارتباطات می‌باشد. بستر شبکه فیبر نوری از جمله این زیرساخت‌های مهم بوده که سبب افزایش سرعت اینترنت شده و بسیار امروز با اهمیت و پرکاربرد است.

توسعه اینترنت امروزه یکی از الزامات دنیای اقتصاد نیز به شمار می‌رود و گستره‌ای به وسعت جهان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد بنابراین بسیاری از اقتصاددانان به رشد و ارتقای این زیرساخت مهم تاکید جدی دارند.

توسعه بستر شبکه فیبر نوری در دولت سیزدهم در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و خراسان جنوبی نیز این حیث عقب نیفتاده و قراراست در آینده شاهد اتصال اکثر نقاط شهری و روستایی به این شبکه باشد که با اجرای این پروژه بزرگ اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان پهناور رقم خواهد خورد.

مصطفی بهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که دولت در بحث کیفیت بخشی هرچه بیشتر در مورد دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات دارد اجرای پروژه ملی توسعه فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت این پروژه در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته و تاکنون برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح کشور در راستای اجرای آن صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی نیز از این برنامه ملی مستثنا نیست، افزود: برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه بر اساس اولویت شهر بیرجند به عنوان مرکز استان صورت گرفته که هم اکنون در دست اجرا بوده و به زودی این پروژه در بیرجند آغاز خواهد شد.

بهی گفت: امروزه بحث نفوذ اینترنت در تمام ابعاد زندگی انکارناپذیر بوده بنابراین یکی از تقاضاهای مردم دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات هرچه بیشتر کیفی‌تر شدن آن است.

وی ادامه داد: بر همین اساس علاوه بر بحث دسترسی به بستر سیار که توسط تلفن همراه انجام می‌شود نیاز داریم در بحث اینترنت ثابت که تاکنون بر بستر سیم‌های مسی به طور عمده و غالباً انجام می‌شده توانیم با تکنولوژی‌های روز که همان فیبر نوری بوده این دسترسی را برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند از سرعت‌های چند برابری نسبت به وضعیت موجود از دسترسی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات برای خدماتی که متصور بوده استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان داشت: امروزه دسترسی به اینترنت ثابت بر بستر سیم مسی تقریباً یک تکنولوژی منسوخ شده می‌باشد بنابراین برنامه دولت توسعه فیبر نوری است.

سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر می‌شود

بهی اضافه کرد: اگر امروز به طور میانگین تکنولوژی‌هایی از قبیل ‏adsl به طور متوسط ۱۰ مگابت در ثانیه دسترسی داریم با تکنولوژی فیبر نوری که تکنولوژی آینده نگر بوده و هم نیازهای امروز و هم نیازهای آینده را در ابعاد مختلف در بحث اینترنت ثابت فراهم خواهد کرد سرعت از ۱۰۰ مگابیت در ثانیه تا یک گیگابیت در ثانیه فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح سال گذشته پیرو ابلاغیه معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان مقررات ارتباطات رادیویی در خراسان جنوبی صورت پذیرفت و در شهر بیرجند اپراتور مربوطه مشخص شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: طبق مکاتبه‌ای که با شهرداری بیرجند انجام گرفت این اپراتور معرفی و در آبان ماه سال گذشته سیر اداری کار و هماهنگی با شهرداری به عنوان متولی شهری انجام و این مصوبه در سطح شورای شهر بیرجند نیز در اسفند ماه سال گذشته مصوب شد.

بهی ادامه داد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد از حیث فرایند اداری انجام هماهنگی‌ها ظرف ۱۰ روز آینده در شهر بیرجند این پروژه کلنگ زنی شود.

وی گفت: بر اساس قرارداد صورت گرفته از زمان آغاز عملیات اجرایی حداکثر تا فروردین ماه سال آینده این پروژه در شهر بیرجند به بهره‌برداری خواهد رسید اما با توجه به کارگاه‌هایی که با همکاری شهرداری بیرجند خواهیم داشت پیش بینی می‌شود در سه ماهه سوم امسال مردم بتوانند از ظرفیت این پروژه بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات به جزئیات این طرح اشاره داشت و افزود: اجرای ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر بیرجند برای ۶۵ هزار خانوار حداقل در این پروژه پیش بینی شده که خواهد توانست سرعت‌های چند ده برابری نسبت به حال حاضر را در اختیار مردم قرار دهد.

علت تأخیر در اجرای پروژه

بهی در مورد تأخیر در اجرای این طرح با توجه به اینکه ابلاغ آن مربوط به آبان‌ماه سال گذشته بوده است، گفت: هر چند این پروژه در آبان ماه سال گذشته به استان ابلاغ شد و ۱۰ روز بعد نیز اپراتور مربوطه اعلام آمادگی برای اجرا نمود اما طبق قانون باید هماهنگی‌های لازم با شهرداری انجام می‌گرفت و بخش مهمی از این پروژه نیز هماهنگی با شهرداری‌ها و تصویب شدن آن در شورای شهرها بوده بنابراین از آن زمان تاکنون این هماهنگی در مرکز استان صورت گرفته و اسفندماه سال گذشته در صحن شورای اسلامی شهر بیرجند این پروژه مصوب شده و الان آمادگی آغاز پروژه وجود دارد و به زودی اطلاع رسانی برای کلنگ زنی پروژه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعاً این پروژه برای تمام شهرهای استان خواهد بود که در حال حاضر با اولویت شهر بیرجند اجرا می‌گردد، بیان داشت: به زودی اپراتور برای اجرای این پروژه در تمام شهرهای استان مشخص و ابلاغ‌های لازم به شهرداری‌های شهرهای استان انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: اجرای این پروژه اتفاق مهمی بوده که با پیشگامی دولت سیزدهم و هماهنگی که با ارکان مختلف وجود داشته و قانون گذاری‌هایی که در صحن مجلس شورای اسلامی برای تسهیل این پروژه صورت گرفت با اعلام آمادگی ۱۰ اپراتور در سطح کشور صورت می‌پذیرد.

بهی ادامه داد: این پروژه با توزیع اعتباری که سازمان تنظیم مقررات برای هر شهر انجام می‌دهد این پروژه انجام خواهد شد بنابراین طبق قانون هم در بودجه ۱۴۰۲ و هم در قانون بودجه ۱۴۰۳ تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها شده که هر چه زودتر این پروژه اجرا و مردم از ظرفیت‌های آن استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: در سال جاری شاهد این خواهیم بود که این پروژه در سایر شهرهای استان به جز مرکز استان اجرا شود.

اجرای پروژه فیبرنوری در روستاها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه فیبر نوری علاوه بر شهرها در روستاها نیز در دستور کار قرار دارد و مراکز مخابراتی روستایی و همچنین سایت‌های تلفن همراه واقع در روستاها در برنامه قرار دارد تا به شبکه فیبر نوری متصل گردد که بخش عمده‌ای تاکنون اتفاق افتاده و حدود ۵۰۰ کیلومتر در سال جاری در برنامه است.

بهی با بیان اینکه هدف از توسعه فیبر نوری همین بحث دسترسی مردم بر بستر سیار و تلفن است، اضافه کرد: در شهرها با توسعه شبکه فیبر نوری علاوه بر اینکه نیازهای امروز را در کیفی‌سازی اینترنت ثابت به طور خاص و همچنین نیازهای آینده در توسعه اینترنت سیار تکنولوژی‌های نسل پنج که پیش نیاز آن توسعه فیبر نوری بوده را به عنوان بستر ارتباطی پایدار قرار داده است.

وی به مزایای این پروژه اشاره داشت و افزود: فیبر نوری با سیگنال‌های نوری و نه الکترونیکی منتقل و تأثیر کمی از محیط پیرامون دارد و همین باعث پایداری بهتر ارتباطات و ارتقای آن می‌شود و بر همین اساس این برنامه ریزی وجود دارد که با توسعه فیبر نوری رضایت مردم در بحث سرعت بخشی به اینترنت ثابت هر چه بیشتر محقق و این اتفاق مهم قطعاً در سال جاری برای بخش عمده‌ای خراسان جنوبی در راستای این برنامه ملی رقم خواهد خورد.

کد خبر 6083061

دیگر خبرها

  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های