Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:50:04 GMT

موذنین و خادمین شاخص مساجد کاشان مشخص می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۲۹۹

موذنین و خادمین شاخص مساجد کاشان مشخص می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده عصر پنجشنبه در اختتامیه مسابقه «بچه های محراب» ضمن اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: در ۲۱ آگوست سال ۱۹۷۳ میلادی افراطیون صهیونیست مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و این عمل زشت آنها  باعث رنجش مسلمین شد و بر همین اساس به پیشنهاد ایران این روز، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه ساله هفته جهانی مساجد توسط مسلمانان گرامی داشته می شود، افزود: در جمهوری اسلامی ایران برنامه های ویژه ای به این مناسبت در نظر گرفته شده است و برگزاری مسابقه «بچه های محراب» در کاشان نیز تقارن مبارکی با این مناسب دارد چراکه اذان پیوند صمیمی و نزدیک با نماز دارد.

صوت خوش موذن در دعوت از نمازگزارن به مسجد بسیار تاثیرگذار است

مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشان با بیان اینکه اذان مقدمه نماز و به معنی اعلان است، ابراز داشت: زمانی که موذن اذان می گوید مسلمانان را به نماز دعوت کرده است و بر همین اساس به آن دست از افرادی که افکار دنیوی آنها را مشغول کرده یادآوری می کند تا به ندای حق لبیک گفته، از کار دست کشیده و برای نماز قیام کنند.

وی با بیان اینکه صوت خوش موذن در دعوت از نمازگزارن به مسجد بسیار تاثیرگذار است، گفت: اذان در گذشته از گلدسته های مساجد توسط موذن قرائت می شد و پدران و مادران گذشته، ما را به اذان گفتن در بام منازل دعوت می کردند اما امروزه این موضوع با پیشرفت تکنولوژی به دست فراموشی سپرده شده است.

حضور موذنین شاخص در رادیو کاشان

نوروززاده با بیان اینکه پیشنهاد می شود برگزیدگان این مسابقه در مساجد پرجمعیت کاشان به اقامه اذان بپردازند، افزود: یکی از حرکات و برنامه های در دستور کار انتخاب موذنین و خادمین شاخص مساجد منطقه کاشان است و امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته این موذنین شاخص در مراکز همچون رادیو کاشان به کار گرفته شوند.

به گزارش مهر، مسابقه «بچه های محراب» ویژه پسران در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول به همت فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کاشان برگزار شد و در هر مقطع نفرات اول تا پنجم مشخص و به رسم یادبود به آنان هدایایی نفیس اهدا شد.

کد خبر 4699038

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد مساجد بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام هفته دولت عید غدیر خم گرگان یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۲ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح یکشنبه دوم اردیبهشت با میانگین ۱۲۳ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراددارایبیماری‌های تنفسی وقلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۴، خیابان ۲۵ آبان ۱۵۶، خیابان پروین اعتصامی ۱۵۱، دانشگاه صنعتی ۱۵۲ و ایستگاه ولدان ۱۵۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه میدان انقلاب و خیابان فرشادی با عدد ۱۱۴، بزرگراه خرازی ۱۱۲، خیابان زینبیه ۱۳۷ و رهنان ۱۱۹ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه پارک زمزم با عدد ۸۶، خیابان فیض ۹۶، سپاهان‌شهر ۷۵، کردآباد ۸۹ و خیابان میرزا طاهر ۸۰ AQI در وضعیت قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در زرین‌شهر با میانگین ۹۶، سجزی با میانگین ۶۰، شاهین شهر ۵۳، قهجاورستان ۶۲ و مبارکه با میانگین ۶۵ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان با ۱۰۷ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6084006

دیگر خبرها

  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • آمار مشارکت دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست
  • اوقات شرعی اهواز، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نماز مساجد و مدارس به توجه ویژه‌ای نیاز دارد
  • هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود