Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از معاون رئیس جمهور در خواست داریم مانند استان‌های مازندران و گلستان ردیف اختصاصی بودجه برای توسعه باغات استان تخصیص یابد، گفت: تخصیص ملی این اعتبارات دو سال انجام می‌شود. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ذبیح الله غریب عصر امروز در آیین افتتاح خط تولید خوراک میگو در کارخانه تولید خوراک آبزیان فردانه با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در استان 30 درصد سهم ارزش افزوده و 22 درصد اشتغال استان را دارد، اظهارداشت: ظرفیت خوبی برای توسعه ثروت و برقراری عدالت در این حوزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان 10 محصول رتبه برتر تولید کشور را دارند، اضافه کرد:10 درصد تولید ماهی در قفس کشور نیز در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری تکمیل شده است، اضافه کرد: 20 درصد محصول بادام کشور که عمدتا صادراتی است در استان تولید می‌شود.

همدان| پیشرفت شهر زنگنه در گرو توسعه باغات آلبالو و ایجاد صنایع تبدیلی است10 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار سمنان اختصاص یافتطرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار کشور اجرا می‌شود

غریب با بیان اینکه از معاون رئیس جمهور در خواست داریم مانند استان‌های مازندران و گلستان ردیف اختصاصی بودجه برای توسعه باغات چهارمحال و بختیاری تخصیص یابد، گفت: تخصیص ملی این اعتبارات دو سال انجام می‌شود.

غریب با اشاره به اینکه در سال گذشته 4 درصد نرخ بیکاری کاهش یافته است که 70 درصد آن در بخش کشاورزی بوده است، افزود: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز 2 هزار واحد تولیدی در استان فعال می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان آمادگی ارائه سند افزایش تولید گوشت قرمز را دارد، اضافه کرد: این اقدام کاهش وابستگی به تولید گوشت قرمز در کشور را در پی دارد.

فرود یدالهی با اشاره این کارخانه پس از 11 سال فعالیت سهم قابل توجهی در تولید و صادرات خوراک آبزیان در کشور دارد، گفت: در این واحد تولیدی اشتغالزایی 2 هزار و 500 نفر با سرمایه 300 میلیارد تومانی وجود دارد.

مدیرعامل کارخانه فرادانه شهرکرد با بیان اینکه تولید سالیانه این واحد150 هزار تن و طرفیت 250 هزار تن است، افزود: این واحد بزرگترین شرکت تولید خوراک ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، خاویار و میگو در خاورمیانه است.

انتهای پیام/ ت

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استفاده از دانش‌‌بنیان در تولیدات دامی همدان ضرورت دارد، گفت: امسال صنایع کوچک روستایی در استان توسعه می‌یابد. - اخبار استانها -

رضا بهراملو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: استفاده از علوم کاربردی و پژوهش‌های تحقیقاتی بر پایه دانش‌بنیان و استفاده از آنها در زمینه‌های اصلاح دام، افزایش تولید دام و غیره می‌تواند یکی از عوامل مهم در جهش تولید در استان همدان باشد.

وی با اشاره به گستردگی جهاد کشاورزی و مسئولیت آن در تولیدات موادغذایی که دام، محصولات زراعی و باغی، مراتع، تولید گوشت و غیره را شامل می شود، افزود: در استان همدان باید از عدد تکراری تولید سالانه محصولات کشاورزی فاصله بگیریم و به تولید 5 میلیون تن محصول سالم و با کیفیت دست یابیم.

رئیس جهاد‌کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه توسعه صنایع کوچک روستایی نیز از برنامه‌های دیگر امسال است بیان کرد: در این حوزه استقبال همه جانبه وجود دارد و باید عملیاتی شود به نحوی که روستاهای استان مولد و صنایع کوچک روستایی راه‌اندازی شود.

بهراملو تاکید کرد: با این طرح راه‌اندازی دامداری‌های کوچک روستایی 50 راسی، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی با بعد خانگی، تولید نان کامل، گلخانه‌های کوچک مقیاس 300 مترمربعی و ایجاد صنایع لبنی روستایی با مشارکت مردم، روستاییان و کشاورزان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه هدف جهاد کشاورزی افزایش سرمایه دامی برای وابسته نبودن به دیگر کشورها است، تاکید کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و همراهی بانک‌ها مشکلات مربوط به ارائه تسهیلات کم بهره به دامداران را مرتفع و با سوق دادن دانش‌بنیان‌ها به سمت فعالیت در حوزه دامداری کیفیت تولیدات دامی استان را افزایش دهیم.

رئیس جهاد‌ کشاورزی استان همدان همچنین با بیان اینکه بیش از 960 واحد دامداری سنگین در استان همدان فعال هستند که 378 مورد آنها شیری و مابقی آن گوشتی است، گفت: استان همدان نیز با برخورداری از آب و هوا، مراتع و چراگاه‌ها و شرایط جغرافیایی مطلوب، دارای زمینه‌های بسیار مناسبی برای فعالیت در این زمینه است که همت علاقمندان در کنار حمایت و همکاری مسئولان را می‌طلبد.

بهراملو در پایان تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین پرورش دام، اصلاح نژاد، بهبود تغذیه دام‌ها و ثبت مشخصات در رکوردگیری گاوهای شیری به منظور شناسایی دام‌های برتر از نظر ژنتیکی، از جمله اقدامات سودآور در عرصه دامپروری است که می‌توان با پرداختن به آن اقتصاد این بخش را تقویت و درآمدزایی روستاییان را افزایش داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری