Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به لزوم مهارت آموزی در دنیای امروز گفت: امروز آموزشی تک محوری نیاز جامعه را مرتفع نمی کند از این رو آموزش های تکمیلی به بستر آموزش و پرورش ورود پیدا کرده است. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، خیر الله رحمانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی شورای هماهنگی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور مددی سرپرست حوزه تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و مسئولین استانی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پیشرفت تکنولوژی و توسعه علوم روز از یک سو و تغییر سبک زندگی انسان از سوی دیگر موجب شده است تا آموزش های تکمیلی در حوزه آموزش و پرورش ورود کند و امروز صرفا آموزش و پرورش یک نهاد تک محوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروز افراد برای زندگی موفق در جامعه نیازمند مهارت آموزی در عرصه های مختلف در کنار علم آموزی هستند که بخش قابل توجهی از این مهارت ها در بستر آموزش و پرورش ارائه می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: انسان تک بعدی در جامعه امروز برای زندگی موفق و ورود به بازار کار با مشکلات متعددی مواجه است که از این رو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای همین منظورتدوین شده است.

رحمانی افزود: امروز سند تحول بنیادین نگاه تازه ای به مسئله آموزش و پرورش ارائه کرده است و تربیت تک بعدی در این سیستم مورد پذیرش نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس: مهلت دولت برای معرفی وزیر آموزش و پرورش هفته آینده تمام می‌شودانتقاد سرپرست استانداری از کم‌کاری روسای ادارات آموزش و پرورش گیلانتولید 63 نوع کاغذ از سنگ در ایران/ بی‌اعتنایی صمت و آموزش و پرورش به تولید ملی

وی گفت: تعلیم و تربیت صحیح برای زندگی موفق افراد در دنیای امروز از الزامات است و آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد آموزشی در کشورخود را موظف به ارائه آموزش های اثربخش در این حوزه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در این بین و برای تحقق این مسئله نیاز است تا مدیران و مسئولین مدارس همراه با آموزش و پرورش در این مسیر قدم بردارند.

رحمانی افزود: سند تحول آموزش و پرورش به تک تک نکات امروز جامعه به خوبی پرداخته است و امیدواریم که در مرحله اجرا نیز با همراهی معلمان و مسئولین بتوانیم به خوبی آن را محقق کنیم.

وی با اشاره به بخش هایی از این سند تحول عنوان کرد: افزودن بخش های زیبایی شناختی به آموزش، تکمیل مهارت های زندگی سیاسی و اجتماعی، توجه به حوزه های اقتصادی و فعالیت های جسمی از مسائلی است که در این سند تحول به خوبی به آن اشاره شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قطعا با اجرای این سند تحول دانش آموزان پس از فراغت از مدرسه با مهارت کامل وارد بازار کار و اجتماع خواهند شد.

رحمانی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این آموزش ها بر تربیت انسان فرهیخته، متعهد، اخلاق مدار و با مهارت متمرکز شده است.

انتهای پیام/ ت

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

ایسنا/لرستان رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: بیش از ۸ هزار نفر در شهرستان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

عزیزاله قائدرحمت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یک نهاد انقلابی متولی آموزش‌های مهارتی در جامعه است که به بالغ‌ بر ۲۰ گروه هدف همچون؛ روستاییان، جامعه معلولین، سربازان، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و متقاضیان مهارت‌آموزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته یک‌میلیون و ۵۴۸ هزار و ۲۳۴ نفر ساعت آموزش مهارتی به ۸ هزار و ۶۹۸ نفر ارائه‌شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۲۰۶ نفر ساعت معادل یک هزار و ۳۷۰ نفر به سربازان در پادگان‌ ارائه شده است.

قائدرحمت بیان کرد: سال گذشته ۴۹ هزار و ۷۶۸ نفر ساعت معادل ۲۳۷ نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۱۵۰ نفر ساعت معادل ۶۵۷ نفر در روستاها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای بروجرد تصریح کرد: سال گذشته ۳۳۵ هزار و ۸۷ نفر ساعت برابر دو هزار و ۷۳ در شعب ثابت شهری و ۹۷ هزار و ۴۲۹ نفر ساعت برابر ۳۷۶ نفر در محیط کار واقعی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

قائد رحمت اظهار کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۵۶ نفر ساعت برابر ۱۲۳ نفر در مرکز TC (معتادین بهبود یافته) و ۱۰۲ هزار و ۹۸۲ نفر ساعت معادل ۴۴۶ نفر در زندان بروجرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۵۵ هزار و ۶۱۷ نفر ساعت برابر سه هزار و ۱۱۱ نفر در آموزشگاه‌های آزاد بروجرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • ارائه بیش از ۹۸ هزار ساعت آموزش به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • امروز مردم دنیا از اقدام ایران در حمله به رژیم صهیونیستی رضایت دارند
  • بیش از ۸ هزار نفر در بروجرد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند