Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@06:08:50 GMT

ماکرون: برگزیت در 30 روز آینده غیر ممکن است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۵۴۵

ماکرون: برگزیت در 30 روز آینده غیر ممکن است

رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که دستیابی به توافقی جدید برای خروچ لندن از اتحادیه اروپا در ۳۰ روز آینده عملا «غیر ممکن» است.

به گزارش ایرنا، «امانوئل مکرون» و «بوریس جانسون» پس از دیدار در پاریس با حضور در یک نشست خبری، به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

در این نشست خبری رئیس جمهوری فرانسه گفت: دستیابی به توافق جدید درباره برگزیت طی ۳۰ روز آینده عملا غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این حال مکرون دستیابی به راه حلی برای موضوع پشتوانه مرزی ایرلند طی ۳۰ روز آینده را «امکانپذیر» ارزیابی کرد.

در این نشست خبری، نخست وزیر انگلیس دیدار امروز خود با رئیس جمهوری فرانسه و دیدار روز گذشته با «انگلا مرکل» صدر اعظم آلمان را بسیار سازنده و رو به جلو توصیف کرد و از امکان دستیابی به توافق جدید با بریتانیا بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا سخن گفته بود.

جانسون در این نشست خبری برتمایل کشورش برای دستیابی به توافقی جدید بر سر برگزیت تاکید کرد اما در ضمن هشدار داد در صورت عدم انعطاف اتحادیه اروپا در برابر لندن، انگلیس «بدون توافق» از اتحادیه اروپا خارج می شود.

این در حالیست که مکرون در این نشست خبری با بیان این مطلب که اکنون سرنوشت انگلیس در دستان جانسون قرار دارد، برگزیت بدون توافق را مورد علاقه اتحادیه اروپا ندانست اما تاکید کرد که کشورهای عضو خود را برای هر سناریویی آماده کرده اند.

در همین ارتباط، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز لحظاتی پیش، سی و یکم ماه اکتبر (نهم آبان) را به عنوان ضرب الاجل دستیابی به راه حلی در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تعیین کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس، بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و رویداد‌های اقتصادی فرانسه موسوم به اینسی؛ میزان بدهی عمومی دولت این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۰ ممیز ۶ دهم درصد تولید ناخالص داخلی رسیده که این مقدار بیش از پیش بینی‌های دولت بوده است.
هنگامی که مخارج و هزینه‌های دولت از درآمد‌های آن در یک سال بیشتر باشد کسری بودجه اتفاق می‌افتد، اما بدهی از مجموع کسری‌های بودجه در سال‌های مختلف بوجود می‌آید.
رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست اخیر سران اتحادیه اروپا درباره رکورد کسری بودجه و بدهی عمومی از فرانسویان خواست مراقب نحوه خرج کردن پولهایشان باشند.
افکار عمومی فرانسه این صحبت مکرون را نشانه افزایش مالیات‌ها می‌دانند.
برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه نیز از همه بخش‌ها خواسته با صرفه جویی به دولت کمک کنند.
از طرفی پاریس به اتحادیه اروپا تضمین داده بود تا سقف بدهی عمومی خود را در سال ۲۰۲۳ به ۴ و نه دهم درصد تولید ناخالص داخلی محدود کند.
حالا در این شرایط ضربه شدیدی به اعتبار فرانسه در صحنه اروپایی و بازار مالی وارد خواهد آمد.
از سال ۱۹۷۴ تاکنون یعنی در ۵۰ سال اخیر فرانسه با کسری‌ها دست و پنجه نرم کرده و هیچگاه نتوانسته بودجه متعادلی را ارائه نماید.
فرانسه پس از ایتالیا و یونان بالاترین میزان بدهی عمومی را در اتحادیه اروپا داراست.
بدهی عمومی دولت فرانسه در طی بیست سال اخیر از ۱۰۰۰ میلیارد یوروئ به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد یورو بالغ شده است.
رئیس دیوان محاسبات فرانسه به دولت اخطار داده برای کاهش نسبی بحران مالی و بدهی‌ها باید تا ۲۰۲۷ سالانه حدود ۵۰ میلیارد یورو صرفه جویی کند.

 

اظهارات:
برونو لومر- وزیر اقتصاد فرانسه

دیگر خبرها

  • قانون جدید برای توپ جمع‌کن‌ها؛ خبری از گل مشهور اوریگی نخواهد بود
  • اتهام جدید به تونالی: در انگلیس هم شرط‌بندی کردی!
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه
  • بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه! / ایراندوست همراه هکتور کوپر به نشست خبری هم رفت
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف