Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا،  ارسلان زارع عصر پنجشنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان  افزود: در شرایط کنونی کشور برای حفظ ثبات و ارتقاء شاخص های اقتصادی باید با استفاده از منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید با وفاق، همدلی، انسجام و وحدت و مشارکت همه قوا و همکاری مردم آگاه و هوشیار تلاش بیشتری کنیم تا از وضعیت سخت و دشوار امروز با سربلندی عبور نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حرکت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت های درونی را راهگشای مسائل و موضوعات اقتصادی کشور دانست و گفت: گیلان به عنوان یکی از استان‌های ایران پهناور و مستعد با ظرفیت های ارزشمند اقتصادی، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری و پشتکار و درک بالای مردمان فهیم خود می تواند علاوه بر نقش آفرینی در تولید ناخالص ملی در ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای استان موفق عمل کند.

سرپرست استانداری گیلان به همکاری خوب میان دستگاه های اجرایی، بانک های عامل و بخش خصوصی به عنوان مهمترین مولفه تأثیرگذار در حوزه اقتصاد در سال گذشته و پنج ماه نخست امسال اشاره و خاطر نشان کرد: باید با تلاش مضاعف زمینه بهره‌وری بیشتر در واحدهای تولیدی و اقتصادی را افزایش دهیم و تا موجبات افزایش صادرات از بنادر آستارا، انزلی و کاسپین فراهم شود.

زارع  با اشاره به اینکه وضعیت عمومی اقتصادی در استان به نسبت  خوب است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان گیلان ۴۸.۱ درصد و در کشور ۴۱ درصد می باشد .

 هم اکنون دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان با اشتغال ۸۲ هزار نفر فعالیت دارند . حوزه صنعت، معدن و تجارت در مجموع توانسته زمینه اشتغال ۳۴۲ هزار نفر در گیلان را فراهم کند .

۷۲۹۶ / ۲۰۰۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بهره وری دستگاه های اجرایی شاخص صنعت معدن و تجارت منویات مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است