Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@07:03:27 GMT

علت سفر ظریف به پاریس

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۶۷۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش بعد از دیدار و گفت‌وگو با «اینه اریکسون سوریده» همتای نروژی خود، در نشست خبری مشترک مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شد.

وزیر خارجه نروژ با «سازنده» توصیف کردن گفت‌وگوها با ظریف، گفت: «درباره افزایش تنش در منطقه، برجام، حقوق بشر و دیگر موارد با ظریف صحبت کردیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اریکسون با تاکید بر گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه‌گرایی، گفت که حفظ توافق هسته‌ای ایران برای نروژ حائز اهمیت است.

وزیر خارجه ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از گفت‌وگوها با خانم اریکسون، به دیدارهایش با مقامات نروژ اشاره و بر لزوم چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

ظریف با اشاره به اینکه ایران بزرگترین ساحل در خلیج فارس و دریای عمان را دارد، توضیح داد نفتکش حامل نفت ایران هیچ اقدام خلافی انجام نداده بود اما نفتکش انگلیسی قوانین را نقض کرده بود.

وی همچنین اضافه کرد: «گفت‌وگوهای خوبی درباره حقوق بشر انجام دادیم و نگرانی خود را درباره مسلمانان و اسلام‌هراسی در اروپا بیان کردیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت که درباره افغانستان با همتای نروژی خود صحبت کرده و حضور داعش در افغانستان را نگران‌کننده می‌داند.

ظریف با رد اتهام‌زنی مقامات واشنگتن به تهران درخصوص ایجاد بحران برای نفتکش‌ها در آب‌های جنوبی ایران، تصریح کرد: «آمریکا عامل ناامنی در منطقه خلیج فارس است و هر اقدامی توسط آمریکا باعث افزایش ناامنی می شود... آمریکا بود که هواپیمای مسافربری ایرانی را با ۲۹۰ نفر هدف قرار داد».

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره سفرش به پاریس گفت: سفر من ارتباطی به نشست گروه هفت ندارد.

ظریف در این باره توضیح داد: «من در پی گفت‌وگوهای تلفنی چند هفته اخیر روسای جمهور ایران و فرانسه به پاریس می‌روم. ماکرون پیشنهاداتی داده و روحانی به من دستور داده که به پاریس بروم و درباره این پیشنهادات گفت‌وگو کنم. در حال حاضر زمینه های مشترکی وجود دارد ولی لازم است گفت‌وگوی بیشتری در این زمینه انجام شود. اروپا تعهدات ۱۱ گانه‌ای به ایران داده است که باید آنها را اجرایی کند».


فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خبرگزاری فرانسه ظریف پاریس سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران بنا بر دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان برای بازدید ۳ روزه فردا (دوشنبه ۳ اردیبهشت) به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دفتر روابط عمومی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ممتاز زهرا با صدور بیانیه‌ای گفت که سید ابراهیم رئیسی در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و برای دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی فردا به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

وی افزود که سفر رسمی آیت‌الله رئیسی بنا بر دعوت محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان صورت می‌گیرد و در طول این بازدید رئیس جمهوری ایران به شهرهای لاهور و کراچی نیز سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که رئیس جمهور ایران با همتای پاکستانی خود و همچنین نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، تحولات منطقه‌ای، مسائل بین المللی از جمله جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 746611

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند