Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@17:44:33 GMT

تورم کشورهای اروپایی باز هم کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۸۵۸

تورم کشورهای اروپایی باز هم کاهش یافت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در دوازده ماه منتهی به ماه ژوئیه متوسط نرخ تورم در ۱۹کشور عضو منطقه یورو به ۱ درصد کاهش پیدا کرده است که در مقایسه با مدت مشابه منتهی به ماه ژوئن ۰.۳ درصد کاهش نشان میدهد. هم چنین متوسط نرخ تورم در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا طی همین مدت با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد رسیده است.

کاهش نرخ تورم میتواند خبر کاملا ناامید کننده ای برای بانک مرکزی اروپا باشد که تاکنون در دستیابی به تورم دو درصدی در سطح کشورهای عضو منطقه یورو ناکام مانده ست. در بین کشورهای عضو، کمترین نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به ژوئیه مربوط به پرتغال با منفی ۰.۷ درصد بوده است و پس از این کشور، قبرس با ۰.۱ درصد و ایتالیا با ۰.۳ درصد قرار دارند.

از طرف دیگر بیشترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به رومانی با ۴.۳ درصد بوده است و پس از این کشور، مجارستان با ۳.۳ درصد و لتونی و اسلواکی هر دو با سه درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، نرخ تورم اسپانیا ۰.۶ درصد، آلمان ۱.۱ درصد، بلژیک ۱.۲ درصد، فرانسه ۱.۴ درصد، اتریش ۱.۴ درصد، سوئد ۱.۵ درصد و انگلیس ۲.۱ درصد بوده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، نرخ تورم در ایسلند ۱.۶ درصد، نروژ ۱.۸ درصد و سوئیس ۰.۴ درصد اندازه گیری شده است.

 منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: منطقه یورو اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته

ایسنا/قم استاندار قم گفت: براساس آماری که از سوی معاون اول رییس جمهور مطرح شده، تورم استان قم در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.

سید محمد آقامیری ظهر امروز ۷ فروردین ماه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، عنوان کرد:‌ مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی افزود:‌ در جشن‌ نیمه شعبان نیز اگرچه تهدیدهای بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم. 

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، اظهار کرد:‌ پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم با بیان اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکوردهای خوبی زدیم، افزود: تعداد واحدهای صنعتی در دست احیا 185 مورد است، ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

استاندار قم با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، اظهار کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

آقامیری با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، اظهار کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم. 

در ادامه این جلسه آیت‌الله اعرافی نیز با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت(ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)