Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@09:36:09 GMT

پیشروی مهم «الوفاق» در جنوب طرابلس

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۹۲۱

به گزارش العربی الجدید، امروز پنجشنبه محورهای نبرد در جنوب طرابلس پایتخت لیبی به ویژه در محور "السبیعه" شاهد آرامش شکننده است و این در حالی است که شامگاه چهارشنبه نیروهای دولت وفاق بعد از درگیری‌هایی شدید با نیروهای خلفه حفتر  فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی بخش‌های مهمی از السبیعه را به کنترل خود در آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مصطفی المجعی" سخنگوی رسمی مرکز اطلاع رسانی عملیات آتشفشان خشم وابسته به ارتش لیبی به رهبری دولت الوفاق گفت: نیروهای ارتش به تلاش خود برای کنترل کامل بر منطقه ادامه می‌دهند.

المجعی گفت که با سیطره کامل بر السبیعه نیروهای ارتش خواهند توانست خطوط امدادرسانی به نیروهای حفتر از شهر ترهونه را مسدود کنند.

سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات آتشفشان خشم پیش از این گفته بود که نیروهای ارتش آماده عملیات نظامی بزرگ برای بیرون راندن نیروهای حفتر از منطقه هستند.

"محی الدین زکری" کارشناس نظامی لیبیایی گفت که منطقه السبیعه یکی از مناطق استراتژیک در بین محورهای نبرد در جنوب طرابلس به شمار می رود و سیطره کامل بر این منطقه به معنای محاصره نیروهای حفتر در مناطق جنوب طرابلس است.

وی اظهار داشت که السبیعه در مرکز خط امدادرسانی اصلی به نیروهای حفتر بین ترهونه و جبهه‌های نبرد در جنوب طرابلس به شمار می‌رود.

این کارشناس نظامی لیبی گفت که ادامه تسلط نیروهای ارتش بر السبیعیه به معنای قطع کامل خطوط ارتباط و امدادرسانی به نیروهای حفتر در منطقه "قصر بن غشیر" در مجاورت فرودگاه است.

زکری تاکید کرد که نیروهای دولت الوفاق ابتکار عمل را در دست دارند و بر اساس نقشه‌های نظامی از پیش طراحی شده و دقیق به عملیات خود ادامه می‌دهند.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده گروه موسوم به ارتش لیبی است شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

در پی این درگیری ها که از چهارم آوریل گذشته آغاز شده است بیش از یک هزار نفر کشته و 5500 نفر نیز زخمی شده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان

حاکم اقلیم دارفور نیروهای واکنش سریع را متهم کرد که به دنبال تاسیس دولت جدیدی در غرب سودان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای واکنش سریع از پنج ایالت اقلیم دارفور ( غرب سودان ) بر چهار ایالت آن ( جنوب، شرق، مرکز و غرب) سیطره دارند و اکنون می‌کوشند بر مرکز ایالت دارفور شمالی ( شهر فاشر) تسلط پیدا کنند اما با مقاومت نیروهای ارتش سودان روبرو هستند.

« منی ارکو مناوی» حاکم اقلیم دارفور در صحفه شخصی خود در فضای مجازی ( ایکس – توئیتر سابق ) نوشت: نیروهای واکنش سریع با گسترش حوزه سیطره خود برای ترسیم مرزهای دولت جدید در غرب سودان ادامه می‌دهند و همانطوری که برنامه ریزی کرده‌اند این دولت در سایه سکوت به رسمیت شناخته خواهد شد.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، وی با اشاره به حمله نیروهای واکنش سریع به منطقه «ملیط» واقع در 56 کیلومتری مرکز ایالت دارفور شمالی  نوشت: هدف از این حمله تنگ تر کردن حلقه محاصره شهر تاریخی فاشر است تا از این طریق اجازه ندهند مواد کالاهای ضروری به دست ساکنان این شهر برسد و آنان مجبور به پذیریش همزیستی با نیروهای واکنش سریع بشوند.

ارتش سودان: مزدورانی از چاد و سودان جنوبی به اسارت درآمدند

نیروهای واکنش سریع در هفته گذشته طی یک نبرد سنگین علیه نیروهای متحد ارتش توانستند بخشداری منطقه ملیط را به تصرف خود در بیآورند.

گروه‌های مسلح سودانی که توافقنامه صلح با خارطوم را در سال 2020 در پایتخت سودان جنوبی امضاء کرده‌اند در نبرد با نیروهای واکنش متحد ارتش سودان هستند.

بر اساس این توافقنامه بایستی شبه نظامیان گروه‌های مسلح در ارتش سودان ادغام شوند و گروه‌های مزبور در ساختار قدرت شرکت داشته باشند.

ملیط دارای موقعیت راهبردی است که تصرف کامل توسط نیروهای واکنش سریع، ارسال کمک‌های بشردوستانه به افراد آسیب دیده از درگیری‌های نظامی در دارفور قطع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدند
  • عملیات ضدصهیونیستی نیروهای فلسطینی در کرانه باختری
  • جنایت جدید رژیم صهیونیستی/ کشف گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه
  • کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه
  • اهدای خون در ۷ پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر