Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@09:44:42 GMT

درخواست رئیس‌جمهور ایتالیا برای تشکیل سریع دولت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۹۵۸

یک مقام مطلع ایتالیایی گفت جورجیو ماتارلا، رئیس جمهور این کشور از احزاب سیاسی خواسته به منظور جلوگیری از انتخابات زودهنگام، طی روزهای آینده در خصوص تشکیل دولت ائتلافی جدید به توافق برسند.

اخبار بین الملل_ ماتارلا پس از استعفای جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا، اقدام به مشورت با احزاب این کشور کرده تا دولت جدیدی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قرار است با هیات‌هایی از «حزب دموکرات ایتالیا»، از حزب‌های مخالف دولت و چپ میانه، و حزب پنج ستاره دیدار و گفت‌وگو کند.

اخبار بین الملل_ در پی سقوط هفته گذشته دولت ایتالیا، نخست وزیر این کشور مجبور به کناره گیری شد. استعفای وی زمانی صورت گرفت که این کشور برای برنامه ریزی بودجه ۲۰۲۰ آماده می شد.  

ماتیو سالوینی، رهبر لیگ راست گرای ایتالیا با اعلام اینکه  ائتلاف حاکم این کشور دو هفته قبل مرده است، سقوط دولت را رقم زد. وی افزود که دیگر نمی تواند با شریک ائتلاف خود، حزب پنج ستاره، همکاری کند.  

سالوینی که وزیر کشور ایتالیا نیز هست، خواستار برگزاری انتخابات جدید شده تا به عنوان نخست وزیر به قدرت بازگردد. کونته، سالوینی را متهم کرده که اقتصاد کشور را برای منافع سیاسی و شخصی به مخاطره انداخته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: احزاب سیاسی انتخابات ایتالیا دولت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان که در صدر هیئتی صبر امروز به پاکستان سفر کرده است، در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان (شهباز شریف) شرکت کرده و پاسخگوی اصحاب رسانه شدند.

نخست وزیر پاکستان در ابتدای این نشست خبری ضمن خوش‌آمدگویی متفاوت نخست وزیر پاکستان به رئیس‌جمهور ایران اظهار کرد: «چشم ما روشن؛ دل ما شاد»

وی افزود: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست.

شهباز شریف با بیان اینکه امروز در جلسه با رئیس‌جمهور ایران درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی تبادل نظر کردیم، ادامه داد: ایران نخستین کشوری بود که در سال ١٩٤٧ میلادی، پاکستانِ مستقل را به رسمیت شناخت.

نخست وزیر پاکستان بیان کرد: در روابط اقتصادی به ویژه تجارت دوجانبه در زمینه همکاری‌های مربوط به حوزه انرژی فعالیت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم، اظهارکرد: در زمینه فقه و حقوق تبحر دارید و در راه پیشرفت جلو می‌روید.

شهباز شریف همچنین ادامه داد: پاکستان و ایران نگران وضعیت مردم غزه هستند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند. از همه کشورهای جهان درخواست می‌کنیم برای پایان گرفتن هر چه سریع‌تر جنایات در غزه همکاری کنند.

نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: راه‌حل عادلانه و تفصیلی برای مسئله فلسطین ضروری است؛ پاکستان پشتیبانی از فلسطین را مشروط نمی‌کند و به همکاری با ایران تا تشکیل کشور فلسطین آزاد به پایتختی قدس ادامه می‌دهد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم