Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@10:13:54 GMT

جشنواره شیره پزی انگور در کاشمر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۵۳۲۹

جشنواره شیره پزی انگور در کاشمر برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر عصر پنجشنبه در حاشیه این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب باغداران کاشمر در فصل برداشت انگور با روش‌ های بومی و محلی اقدام به تهیه شیره انگور می‌ کنند.

رضا یوسفی افزود: این جشنواره با همکاری اقامتگاه بومگردی رمضان بیگ روستای قوژد و سازمان مردم نهاد گردشگری یادآوران میراث دیار ترشیز با هدف معرفی این محصول برگزار شد تا ضمن آشنایی و آموزش با نحوه تولید شیره انگور ارگانیک، زمینه فروش مستقیم این محصول برای تولید کنندگان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شیره انگور به روش خاص و با خاک مخصوص تهیه می‌ شود در تلاش برای ثبت دانش بومی فرآوری شیره انگور هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر با اشاره به برگزاری سنت شیره پزی انگور همراه با آئین‌ های خاص گفت: این سنت بهانه‌ ای برای حضور گردشگران و معرفی این محصول می‌ شود.

وی با بیان اینکه جشنواره شیره پزی انگور یکی از رویدادهایی است که در اطلس رویدادهای شهرستان به مرکز استان و تهران معرفی شده افزود: در حال برنامه‌ ریزی برای برگزاری رویداد هایی همانند جوز ریزان، برداشت بادام و امثال آن هستیم که در این زمینه نیازمند همراهی جامعه محلی می باشیم.

یوسفی با اشاره به برگزاری ۳۰ رویداد گردشگری تا پایان امسال اظهار داشت: تلاش بر نهادینه شدن برگزاری جشنواره‌ های مختلف دیگر مانند جشنواره ریواس، سمنو پزان و از این قبیل داریم تا به عنوان رویداد های گردشگری در اطلس رویدادها قرار گیرند. 

شیره انگور یک شیرینی بسیار سالم و مقوی است که علاوه بر مصارف مختلف خاصیت درمانی نیز دارد. 

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۴۹۷ /۶۰۵۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جامعه صنایع دستی و گردشگری گردشگری مشهد مردم نهاد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «حماسه هیأت» در ماه رمضان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، همچون سال گذشته در ایام رمضان در حال برگزاری رویداد «حماسه هیأت» است و مسئولان هیأت‌ها باید اقدامات و برنامه‌های خود در زمینه فعالیت‌های قرآنی را در سامانه این طرح به نشانی https://survey.porsline.ir/s/eg۳xbZv اعلام کنند تا این سازمان از آنها حمایت کند و فعالیت آنها رسانه‌ای شود.

در طرح حماسه هیأت، اتفاقات خوب و رویداد‌های قرآنی هیأت‌ها ابتدا شناسایی و در گام دوم این اتفاقات داوری و ارزیابی می‌شود و برگزیده‌ها در سطح ملی حمایت می‌شوند. در نهایت در سومین گام روایت اقدامات هیأت‌ها به عنوان الگویی جریان سازی برای باقی هیأتها، معرفی می‌شود.

محور رویداد حماسه هیأت، در ماه رمضان امسال طرح زندگی با آیه‌هاست به این منظور ایده‌های زیر برای اجرایی شدن در هیأت پیشنهاد می‌شود:

- استفاده از شعار «زندگی با آیه‌ها» در فضا سازی برنامه‌ها
- برگزاری مسابقات و پویش از آیات و فراز‌های منتخب
- راه اندازی هیأت القرآن با محوریت آیات منتخب
- برگزاری مسابقات قرآنی براساس ۳۰ آیه انتخابی
- جایگزینی کرسی قرائت تدبیر محور به جای کرسی تلاوت مجلسی
- برگزاری مسابقه حفظ ۳۰ آیه انتخاب شده به همراه تفسیر آیات
- تولید و انتشار محتوا براساس آیات منتخب
- برگزاری نمایشگاه‌های مفهومی با موضوع آیات منتخب
- برگزاری موکب‌های تخصصی کودک با موضوع آیات منتخب
- برگزاری ۳۰ شب ۳۰ افطار در مساجد و بیان آیات هر شب
- طراحی پوستر‌های گرافیکی آیات منتخب و نصب در هیأت
- استفاده از گرافیک‌های قرآنی در دکور و طراحی‌های هیأت
- ترویج مجالس و روضه‌های خانگی و بیان نبیین آیات و فراز‌های منتخب
- استفاده از آیات منتخب در بسته‌های مراسمات ویژه ماه مبارک رمضان

در همین زمینه هیأت‌های مذهبی با عملیاتی کردن این ایده‌ها یا اقداماتی با همین خط محتوایی، تا پایان فروردین فرصت دارند، با شرکت در این رویداد از طریق سامانه https://survey.porsline.ir/s/eg۳xbZv فعالیت و کنش هیأت خود را ثبت و به اطلاع دیگر هیأت‌های کشور برسانند.

دیگر خبرها

  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • برگزاری اولین مراسم افطاری در قلعه وینزر در انگلیس
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد «حماسه هیأت» در ماه رمضان